Komoly sarcokat vetett ki a Kétfarkú Kutyapártban politizáló Baranyi Krisztina Ferencvárosban, miután az őt támogató új, baloldali városvezetés segítségével kiépítette minidiktatúráját – írta meg a Metropol. A portál jelezte, hogy a polgármester saját és alpolgármesterei fizetését rögtön az első testületi ülésen megemelte, ahhoz pedig, hogy legyen rá pénz, a második ülésen megsarcolták a lakosságot.
Bújtatottan szerepelt Baranyi Krisztina előterjesztésében a helyiségek bérleti díjának emelése, vélhetően azért, hogy ne verje ki a biztosítékot az éves lakossági parkolási díj drasztikus megemelése mellett. Úgy tűnik, a polgármester minidiktatúrájában a lakosság húzza a rövidebbet, de az ülésen arról is döntött a Baranyit gombnyomásra támogató új baloldali testület, hogy túladnak a közvagyon egy részén. Döntöttek az Ecseri úti metró feletti terület rendezéséről is, eszerint marad Baranyi Krisztina tavalyi elképzelése, amelyet aránytalanul drágának, pazarlónak ítélt meg az előző testület.
Az önkormányzati helyiségek bérleti díját az egekbe emelték, ahogy az éves lakossági parkolási díj is jócskán drágult. A lajstromnak még nincs vége, hiszen a Baranyit bíráló fideszes és MSZP-DK-s ellenzék szerint telkeket akar áron alul értékesíteni, amit természetesen az őt támogató többség kérdés nélkül megszavazott. A Baranyi-féle minidiktatúrában az új baloldali testület durván megemelte az éves lakossági parkolás díját. Az emelésről, azt írták az előterjesztésben, hogy a 2021 óta kiesett gépjárműadó-bevételt pótolja ebből majd az önkormányzat. Ugyanakkor az nem derült ki az ülésen sem, hogy a bevételt mire költik majd.
Az éves parkolási díj megemelésétől sem kevesebb autó, sem több parkolóhely nem lesz Ferencvárosban a Fidesz-KDNP szerint. Semmi másról nem szól az intézkedés a kormánypárti képviselők véleménye szerint, mint hogy az önkormányzat újabb bevételhez jusson.
Torzsa Sándor MSZP-DK-s képviselő is hibásnak ítélte meg a szemléletet, szerinte azoknak kellene megemelni a parkolási díját, akik éppenhogy nem Ferencvárosban élnek, hanem az átmenő forgalommal jönnek és mennek. Hiszen az agglomerációból érkező autók Budapest átmenő forgalmának a 60 százalékát teszik ki. A klímaválságra és zöldítésre ez az előterjesztés pedig nem ad érdemi választ.
Nonszensz, hogy a harmadik tervezett árat hozta a testület elé Baranyi Krisztina, a legújabb 1,7 milliárd forintról indul. De még ez sem végleges árnak tekinthető és az eddig történtekből kiindulva milliárdokkal kerülhet majd többe az Ecseri úti metrómegálló felszíni rendezése. Bár fontos, hogy a kerületnek ez a része is megújuljon, de nem ilyen irreális áron. Akkor, amikor még mindig több száz család vár arra, hogy a komfort nélküli bérlakásokból 21. századhoz méltó lakásokba költözhessenek, pazarlásnak és nem átgondolt koncepciónak tűnik a Baranyi-féle Ecseri út felújítási terv
– tájékoztatott Gyurákovics Andrea. A Fidesz–KDNP frakcióvezetője szerint a metrómegálló fölötti tér felújítása jócskán túlárazott, és nem a ferencvárosiak érdekeit szolgálja. Hiszen ez átmenő forgalmi terület, amelynek egy része a főváros tulajdonában van, másrészről több kerületet is érint.
(MN / Kiemelt kép: Hatlaczki Balázs-PS)
Facebook
Twitter
YouTube
RSS