A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) gyanúsítottként hallgatta ki annak a hajóköteléknek az ukrán parancsnokát, amely köteléknek az első, elszabadult bárkája balesetet okozott vasárnap Budapesten – tájékoztatott ma a BRFK szóvivője. Csécsi Soma közölte, hogy a rendőrség elvette az ukrán állampolgár hajózási jogosítványát is. A BRFK vízi közlekedés veszélyeztetésének gyanújával indított büntetőeljárást. Hozzátette, hogy a balesetben senki nem sérült meg.
Ismét ukrán hajóskapitány okozott balesetet Budapesten, a Dunán, a Margithíd pesti oldalánál, ott, ahol néhány éve szerencsétlenül járt a Hableány sétahajó.
Ezúttal vasárnap este a szokásosnál majdnem háromszoros hosszúságú hajókötelék haladt hegymenetben. Három-három bárkát és uszályt kötöttek egymáshoz, illetve egymás után, a köteléket tolóhajó továbbította. Az első bárka már a Margithíd középső áttörésében haladt, amikor az első és a második bárkát összetartó drótkötélzet szétszakadt. Az első bárkát a szemből érkező Duna kifordította a part irányába, miközben a tolóhajó tolta tovább a kötelék egyben maradt részét, amivel aztán a leszakadt bárkát – érintve a Margithíd pillérét – rátolta a BKV kikötőpontonjára, majd két kikötött sétahajóra. A pontonkikötő és a két sétahajó megrongálódott. A kár pontos felmérése még tart, de akár többmillió forint is lehet, a ponton súlyosan megsérült, a hajók kevésbé.
A hajózás során a kötelékek összeállítása, a bárkák fix összeköttetése egymással, valamint a kötelék továbbítása a hajóskapitány felelőssége. Műszaki igazságügyi szakértő fogja megállapítani, hogy az első és a második bárka egymáshoz rögzítése az előírások szerint történt-e, az acélsodronyok szakadását korrozió, vagy helytelen rögzítés okozta-e. Nautikai szakértőnek pedig arra kell választ adnia, hogy a szokásosnál jóval hosszabb kötelék szabályosan volt-e összeállítva, vagy spórolás miatt kötöttek rá még a kötelékre plusz bárkákat. A szokásosnál hosszabb és nagyobb kötelék összesen hat tagból, uszályokból és bárkákból áll.
A vízi közlekedés veszélyeztetése akkor is fennáll, ha nem történt személyi sérülés.
Ismert, 2019. májusában éppen itt, a Margithíd pesti hídfő felöli oldalánán, szintén hegymenetben következett be a 28 áldozatot követelő hajókatasztrófa. Az elsőfokú ítélet szerint Jurij Csaplinszkij ukrán hajóskapitány kormányozta a Viking Sigyn szállodahajót, ami utolérte a Hableány sétahajót, amit hátulról legázolt, vízbe tiporva azt. Az ukrán hajóskapitány 5 évet kapott elsőfokon.
Kiemelt kép: MTI/Mihádák Zoltán fotó
@asmodrawz Margit híd baleset #part3 #fyp #budapest #margithid #crash #ship #4you
Gullwing
2024-12-24 at 07:37
Ezekkel az ukikkal csak baj van.
Bajvolt 45-ben, baj volt 56-ban és baj van mostanában.
Szar szlávok ezek.
na4
2024-12-24 at 05:58
Húzzon a szarházi az ukrán frontra, a legelső vonalba, ne a Dunán garázdálkodjon!
saghy rozalia
2024-12-23 at 23:02
Átkutatták az uszályt?
saghy rozalia
2024-12-23 at 23:01
Alcapi
2024-12-23 at 19:18
Csak remélni merem, hogy a hatóságban is felmerült.
Talpra magyar!
2024-12-23 at 20:51
Szerintem megkellene tiltani ukrán hajóskapitányok irányításukkal közlekedő hajók hazánkban közlekedésüket illetve hazánkon keresztül közlekedésüket. Tehát az ukrán hajókapitányoknak tilos lehegyen hazánk folyóin hajókat irányítaniuk vezetniük.
csakafidesz
2024-12-23 at 20:49
Akkor is a kapitány a felelős, ha nem állt kint a hajóhídon, mert nem tudott megállni a lábán a sok piától.
csakafidesz
2024-12-23 at 20:46
Az ukránok ezt csinálják. Apám Nyíregyházán lakott. A város tele volt megnyomott Volgával és Ladával amikkel az ukránok érkeztek részeg állapotban. Az autót is részegen vezetik az ukránok.
apro_marosan_petergabor
2024-12-23 at 19:28
Úgy járnak majd az ukránok, mint mi, 1526-1945 között. A háborúban elfogynak a tökösek, bátrak, kemények, egyenesek – a civil szolgálatokra: politikusok, tisztviselők, kapitányok stb. marad az alja – mega ahszonlesők – mint Zselés és társai.
A folyamat már 1920-30 körül megkezdődött a sztalini, kommunista kiéheztetéssel, folytatódott a II VH-ban. Most befejeződik a fronton. Zselé hátradőlhet, nem végzett félmunkát, elindulhat a visszaáramlás Galiciába, lesz elég hely, s majd a pénz is áramlik oda (már most is).
Alcapi
2024-12-23 at 19:18
Biztos, hogy baleset volt?
Alcapi
2024-12-23 at 19:18
t
2024-12-23 at 18:58
Elég nagy katasztrófa, hogy téged kénytelenek voltunk megismerni, mivel kéretlenül ideevett a rosseb, pedig inkább a rólad szóló nekrológot olvasnám, mint a hányásaidat, amit ideböfögsz! De hát ezt is csak anyádnak köszönhetjük, mert hát csak ő szart a világra! Sajnos!
t
2024-12-23 at 18:58
Ha orosz lett volna még a Dunát se ismernétek meg.
Veletek
2024-12-23 at 18:16
Fogadni mertem volna, hogy ukrán kapitány okozta a balesetet ! Az ukrán úszó közlekedési járművek elé révkalauzt kéne állítani, aminek a költségét az ukránok állják ! Egyébként, ha ők nem adnak olajat, akkor nem közlekedhetnek a Tiszán és a Dunán, majd repkednek !