Több mint 60 millió üzemanyagra és szállásra, 40 millió egy fél perces videóra: így papírozták le a kamupártok a nekik jutó legalább 149 milliós állami kampánytámogatást – írja az Index.
Az úgynevezett bizniszpártok kampányköltési stratégiáját elemzte pénteki cikkében az Index. A törvény értelmében ugyanis a választáson induló pártoknak a voksolást követő 60 napon belül nyilvánossá kell tenniük egy beszámolót arról, hogyan gazdálkodtak az állami forintokkal, így a tavasszal szimplán csak kamupártként elhíresült több formáció, például az Együtt 2014 Párt, az SMS, a SEM, az ÚDP és az ÚMP beszámolója is megjelent. A cikk szerint az összkép elborzasztó.
A Seres Mária Szövetségesei nevű párt érdemben nem közli, mire költötte a a rendelkezésre álló 356 millió forintot.
Az Együtt 2014 nevű párt (Tiner György alkalmi formációja) például 60 millió forintot költött utazásra és szállásra, nagyjából 20 millió forint volt az egyéb költsége.
Az Új Dimenzió Párt 41 millió forintért készített reklámfilmet.
Kísérteties a hasonlóság az Új Magyarország Párttal: náluk egy reklámfilm 42 millió forintba került. “A beszámolók szerint mintha ugyanaz a kampánystratéga ugyanazokra a feladatokra ugyanolyan arányban csoportosította volna a forrásokat az ÚDP-nél és az ÚMP-nél” – tette hozzá az Index.
A lap rögzíti azt is, hogy a bizniszpártok minden jel szerint meg fogják úszni a túlszámlázást és a trükközést. „A fenti beszámolók ugyanis lehetnek bármilyen gyanúsak, a kampányvideók lehetnek bármennyire túlárazottak, az üzemanyag- és szállásköltségek bármennyire nevetségesek, a kampánypénzek ellenőrzésével megbízott Állami Számvevőszék (ÁSZ) a pártbeszámolóknak kizárólag a formális jogszerűségét nézi.”
Forrás: Index, Válasz.hu
Fotó: Alfahír.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS