Orbán Viktor miniszterelnök döntése volt a reklámadó bevezetése és annak időzítése is – mondták a Népszabadságnak fideszes vezetők, hozzátéve, hogy a döntés előtt a kormány részéről minden valószínűség szerint nem egyeztettek a Simicska–Nyerges-médiabirodalom képviselőivel sem. Volt, aki úgy értelmezte a történteket, különösen annak fényében, hogy jobboldali orgánumok is támadják a terveket, hogy a kétharmad most – a Magyar Nemzetet idézve – valóban rá akar lépni a sajtószabadság torkára – írja a NOL.hu.
– A reklámadónak ugyanis sem más értelme, sem más üzenete nincs, az egyszerűen csak része Orbán Viktor szabadságharcának és az oligarcháktól való függetlenségi törekvéseinek – fogalmaztak a lap informátorai. A Fidesz egyik magas rangú politikusa pedig azt mondta, meg kell mutatni, hogy ki is az úr a háznál. (A Kreatív online számításai szerint a Simicska–Nyerges–Liszkay–Fonyó-médiabirodalom 2013-ban 40 milliárdos forgalommal 8,2 milliárdos nyereséget tudhat maga mögött.)
Rendkívüli eljárással a parlament már ma elfogadja a reklámadót. A törvényalkotási bizottság tegnap este ugyanakkor elfogadott egy javaslatot, amely szerint módosulna a reklámadóról szóló törvény, enyhítve az elmúlt években veszteségesen működő médiacégek reklámadóterheit. A bizottság elé került módosító szerint „a reklámadó adóalanya csökkentheti a 2014. évi adóév adóalapját legfeljebb annak erejéig a társasági adóról és osztalékadóról szóló és a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerint elhatárolt veszteség 50 százalékával”. E bonyolult szöveg, ha elfogadják, azt jelenti a Népszabadság szerint, hogy a sokak által Simicska Lajos érdekkörébe sorolt, s az elmúlt években veszteségeket felhalmozó TV2 adóterhei enyhülnek.
NOL.hu / fotó: hirtelen online
Facebook
Twitter
YouTube
RSS