Mivel a tüntetések és a népszerűségvesztés miatt úgy ítélte meg, „helyzet van”, Orbán Viktor hozzálátott a kormányzati és a pártbeli kommunikációs szervezet átalakításához – értesült a hvg.hu több forrásból. Habony Árpád egy jól körülhatárolt feladatkört kapott a csapatban.
A lap úgy tudja, a kormányfő alapvetően két célt tűzött ki. A szakembereknek ki kell találniuk, hogyan kommunikálják a következő – választásmentes – három év kormányzati intézkedéseit, hogy minél kisebb legyen a népszerűségvesztés, másrészt kezelniük kell az elmúlt hetek több tízezres kormányellenes tüntetései miatt előállt helyzetet. Ennek jegyében a miniszterelnök nagyobb fokozatra kapcsolná mind a kormányzati kommunikációs apparátust, másrészt számít a „gondolatminisztériummá” alakított századvégesek munkájára.
A miniszterelnök szeretne visszatérni a „kettős” kommunikációhoz – olvasható a cikkben. Egyrészt szeretné, ha a kormány reformjait, döntéseit Giró-Szász stábja elmagyarázná a választóknak, másrészt mindenki arra számít, hogy Habony egy ahhoz hasonló offenzív stratégiát fog kidolgozni, melyet 2012-ben a Nemzetközi Valutaalap ellen, majd a rezsicsökkentés mellett folytattak. A hvg.hu szerint nem zárható ki, hogy a kereskedelmi multik lesznek az újabb szabadságharc célpontjai.
Az újjászervezett Orbán-stábról itt olvasható a teljes cikk.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS