A követeléskezeléssel vagy a faktoringgal szemben kevéssé ügyfélbarát a magyarországi végrehajtás, ráadásul a költségei is magasak nemzetközi összehasonlításban – írja a Napi.hu az Üzleti Konferencia Központ végrehajtással foglalkozó konferenciáján elhangzottak alapján. “Egyértelműen “ügyfélbarátabbá” kell tenni a végrehajtást” − vélekedett Felfalusi Péter, a követeléskezelő Intrum Justitia Kft. ügyvezető igazgatója a konferencián. Véleménye szerint nehezen védhető, hogy míg a követeléskezelők, illetve a faktoringcégek esetében a jogszabály komoly ügyfélszolgálati kötelezettséget ír elő, amit a PSZÁF folyamatosan ellenőriz, addig a végrehajtók megtehetik, hogy hetente egyetlen alkalommal, 2-3 órában fogadják az ügyfelek személyes vagy telefonos érdeklődését. A felszámoló átlagosan 3-4 százalék körüli díjazásért dolgozik, végrehajtói oldalon azonban ez 10 százalék felett van. A végrehajtásban jellemzően túlzottan sok a fix költség és a változó díjak is magasak − tette hozzá Felfalusi.
A teljes cikket itt olvashatja.
Fotó: Délmagyar.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS