Forgalomba állt a vezetőfülke nélkül közlekedő első szerelvény csütörtökön a 4-es metróvonalon – közölte a BKV Zrt. Az ideiglenes vezetőfülke elbontásával a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra, és a befogadóképesség is növekedett kismértékben – olvasható a közleményben.
A vezetőpult és az azon található kezelőszervek – a jelenlegi állapotnak megfelelően – megmaradtak, de azokat egy zárható fedél takarja. A vezetőfülkék elbontása folyamatosan történik, ennek eredményeképpen várhatóan az év végéig az utolsó, vezetőfülke nélküli szerelvény is forgalomba áll majd.
Közölték, a szakvélemények, illetve a nemzetközi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód – a többi között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával – lényegesen biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél. Nem véletlen tehát, hogy a világ és Európa számos nagyvárosában üzemel már automata metró, az utasok legnagyobb megelégedésére.
Forrás: MTI
Fotó: nepszava.hu
Alex
2016-06-23 at 21:09
Nem, de nem is fogok. Amúgy a 4. metró nem esik az utamba és utálom a gigantomán, pénzpocsékoló állomásaival. Mindegyik állomás egy-egy felesleges Völgyhíd, ha analógiát keresünk.
Vagyis a 4. metro egy nagy sz@r, úgy ahogy van. A nyomvezetése, az állomásai, minden egy nagy esztelen pénzköltés és egy hatalmas sikkasztás leplezése.
Kaktusz
2016-06-23 at 21:05
Dél-Koreában szintén évtizedek óta, vezető nélkül halad a metró…..
khm
2016-06-23 at 15:10
“megmaradtak, de azokat egy zárható fedél takarja.”
Látott már valaki olyan zárat,amit nem nyitottak ki erősen kétes szándékkal akár? Valahogy az az érzésem ilyenkor ,hogy felhívás a keringőre.