Egy kortárs magyar képzőművész tervezte a 4-es metró Gellért téri megállójának mozaikos terét, de a budapesti főépítész egykori cége nem fizette ki – írja a Cink.hu.
Korodi Luca képzőművész lement a négyes metró épülő Gellért téri megállójába, és lefotózta az állomás lenyűgöző, sohasem látott mozaikborítását, ami Komoróczky Tamás kortárs művész munkája, és mostanra készült el. Ám rögtön kitört a botrány, a munkát ugyanis nem fizette ki a budapesti főépítész, Finta Sándor egykori cége, a Sporaarchitects tervezőiroda – írja a Cink.hu.
A metróállomásokat tervező Sporaarchitects jószándékból elkezdett lobbizni, még 2004-2005-ben, hogy a megállók esztétikai kialakításába kortárs művészeket is bevonhassanak. A dolognak nem volt anyagi fedezete, a metróberuházás költségeinek egy százalékát ugyanis nem volt kötelező művészeti megrendelésekre fordítani. Így végül a Spora a saját pénzéből adott valamennyit a bevont művészek költségeire, miközben reménykedtek, hogy a végére valahogy csak sikerül kikavarniuk a munkával arányos pénzt a művészeknek, ami nem sikerült. “Eléggé seggre estünk ezzel” – ismerte be a Cink.hu-nak nyilatkozó Hatvani Ádám.
“Elképesztő elképzeléseik vannak, úgy kezelnek mint valami kis gyakornokot, aki úgy annyira ráér hobbyból huzogatni a vonalakat, hogy lelkesedésből is megcsinálná, meg elég a dicsőség is, és majd vidáman összecsapjuk a tenyerünket a végén, hogy sebaj, majd a következő munkán behozzuk” – mondta a lapnak az állomást mozaikossá varázsoló Komoróczky Tamás, akit a fentiek nem nagyon hatnak meg.
A kialakult botrányról a cink.hu-n olvashatnak bővebben.
Fotó: facebook.com/Luca Korodi
Facebook
Twitter
YouTube
RSS