Új, országos kereskedelmi rádiós frekvenciaterv kidolgozására kérte fel a médiatanács a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hivatalát, miután idén novemberben az országos kereskedelmi rádió, a Class FM határozott időre szóló jogosultsága hét év múltán lejár – áll az NMHH által az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményben. Mint arról a PestiSrácok korábban már beszámolt, a Simicska Lajos opciós visszavásárlási joggal vált meg az aranytojást tojó tyúktól, a jelenleg egyetlen országos frekvenciával rendelkező rádiótól.
A médiatörvény szerint a jogosultság legfeljebb hét évre érvényes és egyszeri alkalommal – kérelemre – öt évre megújítható, ezért új, országos kereskedelmi rádiós frekvcencia kidolgozására kérte fel a médiatanács a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot. A médiatanács – mint a rábízott médiaszolgáltatásra használható frekvenciakészlettel hatékonyan és felelősen értékgazdálkodó testület – feladata és joga dönteni a rádiófrekvenciák hasznosításáról. Egy jogosultság lejártakor a grémium minden esetben megvizsgálja a frekvenciakészlet értékét és összetételét – írják. Mindez annak érdekében történik, hogy a változó piaci környezetet, a műsorszórási gyakorlatot és a technológiai fejlődést is figyelembe lehessen venni a frekvenciagazdálkodásban.
A médiatanács élve rendelkezési jogával úgy döntött: megpályáztatják a Class FM frekvenciáját
Felidézik: a frekvenciahasznosítás kivételes esete az, ha az addigi szolgáltató újabb időszakra megkapja a használat jogát. A Class FM szolgáltatója a törvényi előírás szerint időben kérte az új szerződés kötését a lejáró jogosultságra. Ugyanakkor emlékeztetnek: a tulajdonosi joggyakorlás körében a médiatanács a médiaszolgáltatási jogosultságok megújítása során belátása szerint dönthet arról, hogy kíván-e élni a rendelkezési jogával, tehát hasznosítja-e a médiaszolgáltatási lehetőséget, és ha igen, akkor pályázati eljárást folytat-e le vagy változatlan feltételekkel megújítja a korábbi médiaszolgáltatási jogosultságot.
Nyertes pályázat esetén maradhat a Class FM szolgáltatója
A törvény alapján a kérelmet a médiatanács a jogszabályok biztosította hatáskörében mérlegelése szerint bírálja el, és jelen esetben a kérelemnek nem adott helyt – írják, jelezve, hogy a testület ezzel egy időben gondoskodott új pályázati terv kidolgozásáról. Így az év végéig egy bővülő vételkörzetű, új szolgáltatás pályázható majd, így nyitva marad a kapu a Class FM szolgáltatójának is – nyertes pályázat benyújtása esetén – a jelenlegi rádiózás folytatására – tudatják. A frekvenciaterv és a pályázati felhívás tervezetének kidolgozása néhány héten belül várható, a nyilvános közzététel helyéről a hatóság a honlapján és hirdetményben is beszámol. Mindkét dokumentum esetében több hét áll majd rendelkezésre az érdeklődőknek a véleményezésre. A tervezeteket a közzététel utolsó napjától számított 45 napon belül véglegesíti a Médiatanács, megjelölve majd a pályázati ajánlatok beadásának napját is – zárul a közlemény.
Május 23-án a ClassFM eladása volt a nap híre, nem csak a média berkein belül. A tulajdonosváltást rendkívüli sajtótájékoztatón jelentették be. Az eseményen Turi Árpád vezérigazgató azt közölte, május 17-én a Sláger Rádió Zrt. és a Marquard Média Hungary kiadó megvásárolta a Class FM-et kiadó Advenio Zrt. 100 százalékát. Mint ismert az Advenio Zrt. addig Simicska Lajos és legközelebbi bizalmi emberének Nyerges Zsoltnak a tulajdonában volt. Elhangzott az is, hogy a Sláger Rádió Zrt. és a Marquard Média Hungary 85-15 százalék arányban tulajdonolja a társaságot.
Forrás: MTI, PS
Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS