A tanárok többsége nem volt felkészülve a komplex természettudomány oktatására – írja az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) felmérése alapján a Magyar Hírlap a csütörtöki számában.
A felmérés azt vizsgálta, hogy miként oldották meg a tanárok a szakgimnáziumokban 2016 szeptemberében új tantárgyként bevezetett komplex természettudomány tanítását az első időszakban. A tanárok nagy része nehezen boldogult a feladattal, a jelenségek különböző tudományterületek összekapcsolásával történő értelmezését igénylő tantárgyat többnyire továbbra sem tematikus, hanem tantárgyi bontásban oktatják.
Az általános szemlélet- és módszerváltáshoz valószínűleg intenzív szakmai továbbképzésekre és hosszabb előkészületekre van szükség. A kezdeti bizonytalanság és a megvalósításban kapott nagymértékű szabadság megélhető egyfajta sokként is, ugyanakkor izgalmas szakmai kihívást is jelenthet az érintett intézmények és a pedagógusok számára, a válaszok szerint mindkettő jellemző
– vonták le a következtetést.
Az OFI tavalyi online kérdőíves felmérése az intézet honlapján olvasható. Az online kérdőíveket több mint ötszáz olyan, fizika-,kémia-, biológia-, földrajztanár töltötte ki, aki szakgimnáziumban heti háromórás komplex természettudomány tantárgyat tanít. A tervek szerint a tanév második felének tapasztalatait is összegzik majd – írja a Magyar Hírlap.
MTI
libsi rezső
2017-02-02 at 12:28
Ha egy tanárnem képes a teljes középiskolai anyagot tanítani, akkor hogyan követelhetik meg egy diáktól, hogy az megtanulja egyszemélyben???????????????????????
Károly
2017-02-02 at 08:30
Az egri tanárképző már egyetemként funkcionál.
Mi a racionalitása, ha képzés színvonalában nem történt változás?????????????????????????
A bizonyíték, ha nem tud valaki úszni, ha pénzzel tömik a zsebét, ha úszni kell, bizony megfullad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A végtermék, a munkaerőpiacon, alkalmatlan, alul képzett munkavállalók
Amíg nem késő:
Ideje lenne már az alkalmatlan oktatóktól megszabadulni!!!!!!!!!!!!