Köznevelés-stratégiai Kerekasztal néven folytatja tevékenységét a kormány által létrehozott Köznevelési Kerekasztal, ám ez sem a szervezet összetételében sem a működésében nem jelent lényegi változást – közli szerdai számában a Népszava.
A lap birtokába jutott, az “egyes köznevelési szakmai testületekről” szóló előterjesztésből kiderül: noha az átalakítások egyik célja az volt, hogy növeljék a testületben a szakmai és civil képviseletet, továbbra is marad a kormányzati oldal jelentős túlsúlya. Szüdi János a Pedagógusok Szakszervezetének oktatási szakértője szerint a testület annál is inkább illegitim, mert működését nem kormányhatározatban, hanem a köznevelési törvényben kellene szabályozni – idézi a lap.
A Civil Közoktatási Platform (CKP) szerint a kormány hozzáállását jól mutatja, hogy egy gyerekek tízezreit érintő törvénymódosítási javaslatcsomag véleményezésének idejét húsvét ünnepére – a 14-15-16-17-i napokra – jelölte ki, április 18-i határidővel. A tervek szerint egyes régiókban jogszerűvé tennék a képesítés nélküli tanárok foglalkoztatását, lehetővé tennék, hogy ne csak gyógypedagógusok foglalkozhassanak enyhén, illetve középsúlyosan értelmi fogyatékos tanulókkal. Megszüntetnék továbbá annak lehetőségét, hogy a tanulási nehézségekkel küzdő diákokat fel lehessen menteni az érdemjegyekkel való osztályzás alól. A CKP szerint mindezzel a kormány legalább százezer gyermek iskolai esélyeit veszélyezteti – közli a Népszava.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS