Nem létesített kapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással egy Münchenből Nagyszebenbe tartó repülőgép pénteken délelőtt, ezért a NATO Integrált Légivezetési Központ riasztotta a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjeit.
A Honvédelmi Minisztérium közleményéből kiderül: egy Boing 737 típusú utasszállító 11.00 óra 18 perckor lépett be Magyarország légterébe. A repülőgép a repülési tervtől nem tért el, de nem vette fel a kapcsolatot a polgári irányítással. A Gripenek hatásos fellépését követően a civil gép rádiókapcsolatot létesített 11.00 óra 36 perckor a légiforgalmi szolgálattal. Az azonosítást követően határig kísérte a repülőt.
A Flightradar24.com online élő radarképe szerint a Tarom román nemzeti légitársaság menetrend szerinti járatát teljesítő Boeing 737-es személyzete nem vette fel a kapcsolatot a légiforgalmi irányítással. A Tarom megerősítette, hogy a München–Nagyszeben–Bukarest útvonalon közlekedő járatának nem sikerült kapcsolatba lépnie a magyar polgári légiforgalmi irányítással. Az Agerpres hírügynökség által idézett közlemény szerint a gépnek más országok irányító központjaival sikerült kapcsolatot teremtenie, ahogy a kísérő vadászgépek egyik pilótájával is. Az utasok egy pillanatig sem voltak veszélyben – olvasható a közleményben. A légitársaság közlése szerint mind a román, mind a magyar hatóságok vizsgálják, hogy miért nem sikerült idejében kapcsolatot teremtenie a személyzetnek a magyar polgári légi irányítással.
Forrás: OS. Vezető kép: Origo/Tuba Zoltán
Matyko-X
2017-04-28 at 16:53
Az utasszállító a hírek szerint román volt – egy kis érdekesség, hogy vajon kiknek áll érdekében az ilyen teszteket próbálgatni?
Hahó, NBH!
Fly
2017-04-28 at 18:16
Nem kell rémeket látni. Nincs itt semmi féle ilyen teszt. Alig van hét, hogy ne lenne ilyen Alfa riasztás,,hogy nem jelentkezett be egy polgári gép. A két Gripen felszállt, azonosított, jelzett és kikisérte a légtérsértőt. Majd visszatértek a Bázisra. Ennyi. Nem több!
khm
2017-04-28 at 18:32
Nem feltétlenül kell tesztelésre gyanakodni.
Lehet elbambult a frekvenciáért felelős pilóta.
Mindenesetre szép gömbölyű számlát fog a cége fizetni. És gondolom,megdicsérik a felelőst. (anyagilag. levonják a minimálbéréből)
Kaktusz
2017-04-28 at 15:31
Ügyesek és gyorsak, de sajnos kevesen vannak. Még szükség lenne vagy 20 db Grippenre, ahhoz, hogy teljes biztonságban legyünk.