Az otthon XXI. századi melegét hozza el a POIZO névre keresztelt rendkívüli magyar találmány, amely az első hazai energetikai startup pályázat, az MVM EDISON Light Up! Személyes és háztartási szintű energiatermelés és felhasználás kategória abszolút nyertese lett. Egy szoborra vagy nagyobb vázára emlékeztető futurisztikus, letisztult kütyü egy smart mobil infra-fűtőtest, amely a legegészségesebb fűtési technológiát, a távoli infravörös hullámokat alkalmazza. De ha fantasztikus formatervezés és a különleges technika nem elég, akkor jöhet a ráadás, ugyanis a POIZO 360 fokban megjelölt területekre irányítja a hőmérsékletet, amelyeket a felhasználó választhat ki. Így gyakorlatilag kiküszöbölhető bizonyos területek felesleges fűtése. A gép folyamatos kapcsolatban van használójával, érzékeli pozícióját, irányítható akár mobiltelefonnal is. Az innovatív találmányról Miklósi Ádám, a POIZO egyik feltalálója mesélt a PestiSrácok.hu-nak.
A nem mindennapi találmányhoz jellegzetes név dukál, de mit jelent? Talán inspirálta a találmány tökéletesítésénél is Önt és társát, Fekete Dánielt? Mennyi idő alatt lett az ötletből egy kész koncepció?
A Poizo nem mást jelent, mint komfort, kényelem, ehhez kapcsolódóan alkottuk meg a “Személyes komfort, mint szolgáltatás” mottónkat .Mivel minden felhasználó hő és komfortigénye más és más, egy olyan termék koncepcióján dolgozunk, ami megteremti mindenki számára a megfelelő körülményeket. Egyébként a mikroklímák jelensége inspirált minket, azaz
alacsonyabb háttérhőmérséklet mellett lokalizált hőforrásokat alkalmazzunk, ezáltal csökkentve a hőveszteséget és az energiaigényt.
Már régebb óta foglalkozunk a fűtés témakörével, de az elmúlt fél év rendkívül produktívan telt, sokat finomítottunk a koncepción.
Győztesként ért véget Önöknek az MVM startup pályázata, amelynek mottója “Lépj ki a fényre!”. Amellett, hogy Magyarország megismerhette Önöket, mit nyertek a megmérettetéssel?
Kate rengeteg emberrel tudtunk beszélni az elképzelésünkről, így számos pozitív vagy negatív véleményt, javaslatot kaptunk a termék működésétől az üzleti tervig. Elsajátítottuk az IBM Design Thinkinget, és egy remek csapattal konzultálhattunk.
Mivel biztatná a jövő feltalálóit, miért vegyenek részt az ilyen versenyeken?
Sok feltaláló azért nem mer a nyilvánosság elé állni, mert fél, hogy ellopják a találmányát, mit tanácsol számukra?
Ötlet fázisban nagyon kicsi az esélye, hogy bárki is ellopja az ötletet, néha még azt is nehéz elérni, hogy egyáltalán felfigyeljenek rá.
Azonban, ahogy halad a megvalósítás felé az ötlet, egyre fontosabb szerepet kap, hogy gondoskodjunk a találmány oltalmáról, ahogy ezt tettük mi is a Poizo esetében.
Melyik évben jelenhet meg a magyar háztatásokban a POIZO?
Miért van szüksége a világnak az ilyen innovatív megoldásokra?
Facebook
Twitter
YouTube
RSS