Habár a Magyar Nemzet nyomán a magyar sajtó egy része kéjes örömmel írt az Igazi Csíki Sör gyártójának állítólag közelgő csődjéről, Lénárd András, a márka tulajdonosa most félreérthetetlen választ adott a híresztelőknek: cége ugyanis ajánlatot tett a Heineken bezárt martfűi és haldokló csíkszeredai gyárának megvételére. A tulajdonos szerint nagy terjeszkedés előtt áll a cég.
A Heinekennel vívott „szabadságharcáról” és kisüzemi söreiről elhíresült csíkszentsimoni cég megvásárolná a holland sörmulti romániai és magyarországi gyártóegységeit, valamint a Hargita sörmárkát is – erősítette meg a Világgazdaságnak Lénárd András, a székelyföldi vállalat tulajdonos-cégvezetője. A Lixid Projekt Kft. – az Igazi Csíki Sör gyártója – megbízásából a céget a Heineken-perben is képviselő budapesti Ormai és Társai CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang LLP Ügyvédi Iroda hivatalos levélben értesítette a holland vállalat vezetőségét, hogy megbízója érdekelt a Heineken közelmúltban bezárt martfűi gyártóegysége, illetve a csíkszeredai gyár megvásárlásában – mondta a gazdasági lap székelyföldi tudósítójának Lénárd.
A Világgazdaság felidézi: az 1974-ben épített, évi 1,5 millió hektoliteres termelőkapacitású csíkszeredai sörgyár tervezett bezárását a Heineken ugyan egyelőre nem erősítette meg, de a Marosvásárhelyre való költöztetésről szóló elvi döntés már megszületett. Az egység egymillió hektoliteres kapacitását korántsem meríti ki a Neumarkt sör gyártása, bőven elfér mellette a Hargita is, az utolsó márka, amelyet még székely sörfőzés „anyagyárában” állítanak elő. A költöztetéssel az Igazi Csíki Sör megjelenésére válaszul a székely hagyományok előtt tisztelgőre fazonírozott, magyar elemekkel is ellátott Hargita márka üzenetének hitelessége veszne oda, hiszen így már nem lehet tradíciókról beszélni. Ezért aztán a Lixid Projekt készen áll a Hargita márka megvásárlására is – írja a Világgazdaság.
Az Igazi Csíki Sörhöz köthető beruházások immár megközelítik a 20 millió eurót, Lénárd szerint azonban terveik újabb befektetéseket igényelnek.
Ha a kézműves és kisüzemi sör kategóriájában meg akarjuk célozni a hatalmas dél-romániai piacot, akkor további gyártókapacitásokra van szükségünk, s nagy terveink vannak a magyar piaccal is, hiszen az újdonságnak számító házhoz szállítási akciónk nyomán végre a nagy áruházak érdeklődését is kivívtuk
– mondta a tulajdonos-cégvezető, hozzátéve: utóbbira egyébként azért kényszerültek rá, mert a multik korábban árháborút indítottak ellenük, s a Heineken vagy a Dreher ugyanazon kategóriájú söreit nagyságrendileg 200 forinttal olcsóbban tették ki a polcukra. – Korántsem azért, mert mi kétszer annyiért adtuk – világított rá a multinacionális áruházláncok igazságtalan árpolitikájára a tulajdonos.
A teljes cikk itt olvasható. A vezető képen Lénárd András Lázár János minisztert fogadja csíkszentsimoni gyárában/MTI Fotó – Veres Nándor
Facebook
Twitter
YouTube
RSS