A főváros nem akadályozza a 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kezdeményezést – áll Tarlós István főpolgármester és helyettese, Bagdy Gábor szerdai közleményében. Közölték: a metró akadálymentesítéséhez nem az empátia vagy a szándék hiányzik, az „esetleges tervmódosítás csak pénzügyi forrás kérdése”.
A referendumot személyében hiteltelen politikus kezdeményezte, aki korábbi városvezetőként semmit nem tett a metró akadálymentesítéséért, másfelől a kérdést meggondolatlanul fogalmazta meg, mert az M3-as metróvonal felújítása megfelel a törvényi rendelkezéseknek. Így a megfogalmazott kérés még népszavazás nélkül is teljesülne – írták. Az utas- és forgalombiztonság alapvető fontossági sorrendjében tudunk dolgozni, és így is sokkal többet valósítunk meg a rászorulók érdekében, mint az MSZP-SZDSZ tette az M2-es metró felújításakor – közölte Tarlós István és Bagdy Gábor.
Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője szerdán jelentette be, hogy kilenc ellenzéki párt összefogott, és közösen gyűjti az aláírásokat azért, hogy a budapestiek népszavazáson dönthessenek a 3-as metró teljes akadálymentesítéséről. Horváth mellett a budapesti Városházán Cseh Katalin, a Momentum elnökségi tagja, V. Naszályi Márta, a Párbeszéd elnökségi tagja, Pataki Márton, az Együtt budapesti elnöke, Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője, Élő Norbert, a DK budapesti koordinációs tanácsának tagja, Szabadai Viktor, a Liberálisok budapesti választmányának elnöke, Bartha Péter, a Modern Magyarországért Mozgalom elnökségi tagja és Székely Sándor, a Magyar Szolidaritás Mozgalom elnöke is megjelent. A szocialista politikus, aki november közepén kezdeményezett népszavazást a metró akadálymentesítéséről, elmondta, százharmincnyolcezer érvényes aláírást kell összegyűjteniük.
Horváth Csabát főpolgármester-helyettesként nem érdekelte a metró
Azok beszélnek a 3-as metróról, akik hagyták szétrohadni – reagált szerdán Horváth Csaba és más ellenzéki politikusok nyilatkozatára Hidvéghi Balázs. A Fidesz – Magyar Polgári Szövetség kommunikációs igazgatója szerint teljesen hiteltelen, hogy most azok beszélnek a 3-as metróról, akik húsz éven át tartó fővárosi vezetésük és a kormányzásuk alatt hagyták azt szétrohadni. Horváth Csaba és társai akkor a kisujjukat sem mozdították a budapestiek biztonságos közlekedése érdekében. Nemhogy az akadálymentesítés nem jutott akkor eszükbe, hanem tőlük aztán lerobbanhatott volna az egész 3-as metró. A 4-es metró beruházásról meg ne is beszéljünk, azt meg szétlopták. A kormány és a főváros erőfeszítéseinek köszönhetően sikerült befejezni a 4-es metrót és elindult a 3-as metró felújítása, amelyre már évtizedekkel ezelőtt lett volna szükség.
Forrás: MTI Fotó: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS