A Reális Zöldek Klub sajtóközleményben reagált a Tanítanék mozgalom vasárnapi demonstrációjára és a szervezet követeléseire. Szerintük a mozgalom nem végzi a feladatát.
A Juhos László elnök által jegyzett közlemény szerint a Reális Zöldek Klub úgy véli, hogy „a Tanítanék Mozgalom államosításnak tartja a tárca önálló gondolkodásra való nevelésének a szükségességét, miszerint a természet törvényeit kötelező volna kinyilatkoztatásként, kész ismeretanyagként közölni a tanulókkal”.
A mozgalom nem érti, hogy a tanulóknak kísérletre alkalmas mérőeszközöket kellene adni, hogy élményszerűen közelebb hozzák maguk számára a természet törvényeit. Digitális eszközöket favorizálja a mozgalom, amelyhez a tanulók jobban értenek, mint az oktatóik
– sorolta a szervezet elnöke, hozzátéve, hogy „a természettudományos és történelmi műveltség között már a rendszerváltás előtt szakadék tátongott, mára hiánycikk a természeti törvények ismerete az oktatás világában”. Juhos László azt is írta: a Tanítanék Mozgalom szerint nem helyes, hogy a kormány az adóforintokat stadionokra, kisvasútra, plakátokra, propagandára költi.
A stadionokra költött pénzzel van esély a tanulók butulását megállítani, visszafordítani, a kisvasúton utazóhoz közelebb kerül a természet. A plakátokra és propagandára költött pénz nem megy ki az országból, mint a szocik országlása idején az adófizetők pénze kiment, államadósságunk több mint 30 százalékkal megnövekedett
– olvasható a közleményben.
Forrás: MTI; fotó: MTI
Juhos László
2018-02-09 at 16:57
Simonyi Károly, „A fizika kultúrtörténete” című könyve bevezetőjében a következő áll (1974):
Egy a tradicionális kultúra szemszögéből nézve igen művelt társaságban feltettem a kérdést, hogy közülük ki tudná elmondani a termodinamika második főtételét. A kérdés fogadtatása hűvös volt, és a válasz teljesen negatív. Pedig én csak valami olyasmit kérdeztem tőlük, ami tudományos vonalon annak a kérdésnek a megfelelője: Olvasta Ön Shakespeare valamelyik művét? Idézet vége.
Rabló Idő
2018-01-29 at 18:48
A tanulóknak kísérletre alkalmas mérőeszközöket kellene adni.
– Jó eséllyel telefirkálják, elrontják, hogy helyette játszhassanak a mobiljukon. Csak szakgimnáziumban vagy szakkörben valósítható meg, a legérdeklődőbb kis csoportja számára.
Digitális eszközökhöz a tanulók jobban értenek, mint az oktatóik.
– A használat nem jelent “értést”. Egyvalaki elolvassa a használati utasítást, – ami egyenértékű az elítélendő poroszos oktatással -, majd kiscsoportos “oktatást” – bemutatót – tart belőle a többieknek.
Hiánycikk a természeti törvények ismerete az oktatás világában
– Hazugság. Az élővilág “természeti” törvényei mások a fajok szintjén (biológia), a sejtek (sejtbiológia), a molekulák (molekuláris genetika, biokémia) és az atomok szintjén. Az élettelen “természet” törvényeire u.ez vonatkozik. Mindegyikből kap a tanuló vmennyit, különféle tantárgyak keretében.
Oktató anyagok fejlesztéséhez külön intézményt kell létrehozni, műhelyekkel. Ide “alkoti szabadság” helyett mehetnének gyakorlott szaktanárok, ösztöndíjas pályázati rendszerben.
Ferenc
2018-01-29 at 10:26
Azt biztos nem! De nem is arra hozták létre!
Fklara
2018-01-29 at 09:19
Igaz, én csak a képeken láttam a tüntetést, de kérdem, mit keresett ott az a sok idős ember? Mit tudnak ők arról, hogy milyen tanrend alapján tanítanak az iskolákban? Ha javasolhatnám, van pár alkalom nyílt órák megtekintésére, előbb talán nézzék meg…
Aladin
2018-01-29 at 06:59
Egy héttel ezelöt ca. 1500 voltak, most az egész ellenzék besegitésével együtt pár százan voltak, féltem, hogy a tumultusban még letapossák egymást.
KARY
2018-01-28 at 23:47
Élősködő ,kétszinű részben a kádári diktatúra haszontalan csürhéje.
pampafu
2018-01-28 at 23:32
Itt mindenki irányitani akar, munkavégzésről egyse beszél.
Lakatos Béla Sándor
2018-01-28 at 22:12
Juhos elvtárs nem ismeri el a természet törvényeit – amik egészen mellékesen – kész és tudomásul veendő tények és így is kell azokat tanítani – persze megfelelően elmagyarázva a lényeget!
Juhos elvtárs – ezek szerint – vonzódik a természeti törvényeket tagadókhoz.
Lehetséges hogy gender?