Folytatja a főváros folytatja az egyeztetést a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) elnökségével és a kormánnyal az akadálymentesítésről, de megállapodás csak akkor születhet, ha leellenőrizték valamennyi gyártóval és valamennyi helyszínen a mozgólépcsőknél tervezett kabinok konkrét alkalmazhatóságát, ami legalább két hetet vesz igénybe – közölte pénteken Tarlós István főpolgármester.
Közleményében a főpolgármester közleményében azt írta: egyre nyilvánvalóbb, hogy az ellenzék politikai-taktikai trükknek használja az akadálymentesítésről szóló népszavazási kezdeményezést. Tarlós István szerint csütörtökön Földesi Erzsébet, a Mozgássérültek Budapesti Egyesületének vezetője is megszólalt az ügyben, és megkérdőjelezte az M3-as metróra tervezett mozgó kabinok alkalmasságát, illetve betámadta az alacsonypadlós autóbuszokkal való akadálymentesítés gondolatát is. A főpolgármester szerint ugyanakkor a fővárosnak dokumentuma van róla, hogy Földes Erzsébet 2007 áprilisában hivatalosan elfogadta az MSZP-SZDSZ vezetéstől az alacsonypadlós buszokkal történő ideiglenes akadálymentesítést a végleges megoldásig, amit az előző városvezetés abban a vállalásban törvényi és erkölcsi felelősségének tekintett.
A főpolgármester emlékeztet arra is, hogy az alacsonypadlós folyamatos akadálymentesítés még abban az évben, az M2-es metró átadásakor abbamaradt, és a további három és fél évben sem indult újra. Ez idő alatt a Demszky Gábor-Horváth Csaba-féle városvezetés semmit nem tett az akadálymentesítésért, ami végül is tíz százalékosra sikeredett, lifteket 2010-ben már csak a felújított állomások szétverésével lehetett volna beépíteni, mégsem volt tiltakozás – idézte fel Tarlós István. A főpolgármester szerint jellemző az is, hogy a MOMA és a Szolidaritás Mozgalom addig tartotta fontosnak a mozgáskorlátozottakért történő, népszavazásra buzdító aláírásgyűjtést, amíg Bokros Lajos le nem került az ellenzék választási pártlistájáról.
Forrás: MTI Fotó: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS