Az ellenzék felfüggeszti a 3-as metró teljes akadálymentesítéséért indított népszavazási aláírásgyűjtést, mivel szerintük a főváros vállalta követelésük teljesítését – jelentették be az ezt kezdeményező pártok képviselői szerdán, a Fővárosi Közgyűlés ülése előtt tartott sajtótájékoztatón. A Főpolgármesteri Hivatal azonban már egy hete közölte, hogy az MSZP által követelt lift nem jobb az eredetileg tervezett akadálymentesítésnél, amely meg is fog valósulni, ráadásul az aláírások sem gyűltek úgy, ahogy a szocialisták elképzelték.
Horváth Csaba, az MSZP budapesti képviselője köszönetet mondott annak a csaknem százezer fővárosinak, aki aláírásával támogatta kezdeményezésüket. A szocialista politikus felkérte Tarlós István főpolgármestert, hogy a tervezett népszavazás költségvetését csoportosítsa át az akadálymentesítésre, ebből az összegből ugyanis akár két állomáson is liftek építhetők. Kiemelte, a főváros, a kormány és az érintettek képviselői a népszavazási kezdeményezésük bejelentése után érdemi tárgyalásokba kezdtek, és a főváros három nappal később 20 megállóból 18 esetében vállalta a teljes akadálymentesítést, egy héttel később pedig a maradék két állomás esetében is liftes megoldást ígért.
Budapest megmutatta az erejét, a népszavazási kezdeményezés elérte a célját – jelentette ki Horváth Csaba, aki szerint a budapestiek az áprilisi parlamenti választáson dönthetnek arról, hogy a jövőben ne indulhassanak „ilyen nemtelen viták”.
A Főpolgármesteri Hivatal azonban múlt csütörtökön közleményben hívta fel a figyelmet, hogy szocialisták azt híresztelik, a népszavazási kezdeményezés (amelyhez csak lassan gyűltek az aláírások – a szerk.) az ő fellépésük következtében okafogyottá válik. Tarlós István hivatala azonban tudatta, hogy az önkormányzat eleve dolgozott a felújítás alatt álló metró akadálymentesítésén az Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével közösen, ráadásul az akadálymentesítést azonban a megállók jelentős részénél nem a szocialisták által követelt lifttel, hanem ferdepályás lifttel oldják meg, mert erre van műszaki lehetőség a helyszíneken.
MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS