Leszakadt egy javítás alatt levő vasúti híd, és szakadékba zuhant a dél-romániai Craiova közelében vasárnap reggel egy biodízelolajat szállító tehervonat öt vagonja. A balesetben senki nem sebesült meg.
A romániai hírtelevíziók és hírügynökségek közlése szerint a 23 tartályvagonnal közlekedő tehervonat a 900-as romániai fővonalon a Kürtös-Lőkösháza határátkelő felé tartott, amikor Craiovától mintegy tíz kilométerre, Carcea település közelében egy húsz méter magasan haladó völgyhíd beszakadt a szerelvény alatt.
A vonat – egyelőre nem ismert okokból – a völgyhíd javítás alatt álló vágányára futott rá, amelyen korábban mintegy száz méteren felbontották a síneket. A mozdony és a szerelvény első vagonja ennek ellenére átjutott a völgyhídon, ám a következő vagonok terhe alatt mintegy ötven méter hosszan beszakadt a híd. Öt vagon zuhant a mélybe, két vagon a zuhanás határán áll. A romániai katasztrófavédelem illetékesei közölték: nincs robbanásveszély. A hatóságok most azon fáradoznak, hogy megakadályozzák az egyik tartálykocsiból kifolyt olaj továbbterjedését, vagyis hogy ne jusson a vizekbe és a termőtalajba.
A Mediafax hírügynökség jelentése szerint a mozdonyvezető ittas volt: leheletében 0,72 milligramm/liter alkoholt mutattak ki. A vasúti fővonalon várhatóan több, mint 24 óráig szünetel a forgalom.
Forrás: MTI
Laca
2018-08-12 at 13:57
Miért nem? A vonat megy sínek nélkül is ha lendületben van. (Csak irányítani nem lehet!)
Attól hogy valaki játszott a váltóval ,még az ő felelőssége ,hogy a felbontott szakaszra hajtott!
Zsémbes
2018-08-12 at 18:47
LACA! Ne viccelj a “félig mázlista” mozdonyvezetővel!
A mozdonyvezető nem szedhet fel síneket, nem állíthat váltókat, nem állíthat jelzőket, nem ellenőrizheti a számára kijelölt útvonalat, és még a sebessége is meg van határozva. 23 vagonnal nem tud megállni a sínek hiányának észlelése után. Szerencse, hogy nem személy vonat érkezett a hídra.
Nevetségesen siralmas a véralkohol szint említése a hírben.
Nézzük_magát_a_dolgot
2018-08-12 at 19:08
Kedves Laca! Hiányolom, hogy nem rója fel a mozdonyvezetőnek, hogy nem fújta fel előírás szerinti nyomásra a mozdony kerekeit, mert akkor ügyesebben tudott volna kormányozni.