Az új autók piaca több ezer darabbal bővülhet már az idén a magyarországi autókereskedők várakozásai szerint a nagycsaládosok autóvásárlását támogató kormányzati program hatására. A járműkereskedő cégek tapasztalatai szerint február óta ugrásszerűen megnőtt a vásárlói érdeklődés és ajánlatkérés a márkakereskedésekben a családi modellekre vonatkozóan, ami egyértelműen a családvédelmi akcióterv bejelentésének tulajdonítható. Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára a héten ismertette az autóvásárlási akció részleteit; ez alapján már a kereskedések is differenciált ajánlatokkal állhatnak elő.
Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója az MTI-t arról tájékoztatta, hogy több kategória is szóba jöhet a nagycsaládosok számára, az egyterű gépjárművektől egészen a nagyobb szabadidő-autókig. Saját, tizennyolc márkát tartalmazó kínálatukból például huszonöt tipus felel meg a kormány által megfogalmazott feltételeknek. A modellek többsége a jelenleg népszerű városi terepjárók kategóriájába tartozik, a legtöbb hétszemélyes változatban is elérhető, például a Honda CR-V, a Hyundai Santa Fe, a Kia Sorento, a Mitsubishi Outlander, a Nissan X-Trail, a Škoda Kodiaq, a Seat Tarraco, a Volvo XC90 és a Peugeot 5008. A könnyebben átalakítható egyterű gépkocsik esetében is növekedést hozhat az akció – jelezte a szakember. A húzómodell itt valószínűleg a Dacia Lodgy lesz – vélekedett Markó Zoltán, hozzátéve: olyan egyterűek közül lehet választani, mint a Fiat 500L Living, a Renault Grand Scénic, vagy a tízmillió forintos vételár feletti kategóriából a Renault Espace, a Seat Alhambra.
A családok igényeihez alakítják át régebbi modelljeiket a gyártók
A kisbusz-kínálat ugyancsak felkeltheti a családosok érdeklődését: ilyen lehet a Fiat Ducato, a Fiat Talento, a Peugeot Traveller, a Peugeot Expert és a Peugeot Boxer kombi változatai, a Renault Trafic, a Nissan Evalia vagy a Nissan NV200 kombi. Markó Zoltán megjegyezte: a gyártók egykori, úgynevezett dobozos autókat is tovább alakítottak annak érdekében, hogy a vevői igényeket minél jobban kielégítsék és személyszállításra is alkalmasak legyenek, így jöhet szóba a Fiat Doblo Panorama és a Peugeot Rifter. Nemcsak a modellpaletta sokszínű, hanem az árak is széles spektrumon mozognak: a szabályoknak megfelelő legolcsóbb autó jelenleg 3,5 millió forintért érhető el, de a vevők a jóval tízmillió forint feletti kínálatból is választhatnak.
Egyre többen érdeklődnek a kereskedőknél
A magyarországi új autó-piac egyik legfőbb szereplője, a Volkswagen konszern márkáinak importőre, a Porsche Hungaria szintén arról számolt be, hogy a Volkswagen-, VW haszonjármű-, Škoda-, Seat- és Audi-kereskedéseknél érezhetően megnőtt a vevői érdeklődés. Vérten Sándor kommunikációs igazgató az MTI-nek elmondta, hogy a jogszabály végrehajtása még módosulhat, de már látszik, hogy az akció bejelentésére a piac megmozdult; ez ezres nagyságrendben növelheti az eladott új autók számát. A Porsche Hungariához tartozó márkakereskedők valószínűleg több száz darabos eladást köthetnek majd a családvédelmi akcióhoz. A márkák eladását ugyanakkor eltérő mértékben fogja felpörgetni a lehetőség, hiszen különbözik a vevőkörük. Az importőr arra számít, hogy az akciónak köszönhetően főleg a Škoda és a Volkswagen modellek fogynak majd jobban. Vérten Sándor szerint az importőrhöz tartozó valamennyi márka rendelkezik olyan modellel, amely az akció szabályainak megfelel, és a nagycsaládosok érdeklődését felkeltheti. Ilyen a Volkswagen Sharan és a Touran, a VW haszonjárművek közül a Caddy, a Caddy Maxi, az Audi Q7, a Seat Alhambra és Tarraco, a Škoda Kodiaq és Kodiaq RS.
Forrás: MTI; Fotó: haszon.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS