Az Opera nevű hatalmas óceánjáró vasárnap reggel érkezett Velence kikötőjébe, és motorhiba miatt nem tudott megállni – a kapitány csak a dudát tudta nyomni, mialatt járműve óriási tömegével megállíthatatlanul nyomult a másik hajó és a part felé. Az MSC Opera óceánjárót két vontatóhajó húzta vasárnap reggel a Giudecca-csatornában, ám egy meghibásodás miatt (ennek okáról később a vontatóhajós cég számolt be) a hajó elszabadult, és nyolc óra körül nekiütközött a kikötőben álló River Countless nevű turistahajónak. Ezen százharminc ember volt, az ütközéskor néhányan a vízbe estek – számol be az Infostart.
A balesetet még úgy sem sikerült elkerülni, hogy az Opera kapitánya tíz perce dudált, mire a parthoz ért volna. A kikötőöböl tele volt hajókkal, mert most rendezik a “Marriage to the sea” nevű hagyományos velencei ünnepséget – írta a La Repubblica. Az MSC hajótársaság közleményében hangsúlyozta: már tart a vizsgálat, ami megállapítja, milyen hiba vezetett a sajnálatos eseményhez. Mindenben együttműködnek a helyi hatóságokkal – hangsúlyozták. Az Infostart azt írja, hogy az óceánjárót vontató hajókat üzemeltető társaság vezetője, Davide Calderan közölte, hogy a hajó kapitánya motorhibáról számolt be, a motor ráadásul sebességben vált irányíthatatlanná. A két vontatóhajó megpróbálta megállítani az óriást, de a vontatókábel elszakadt – tette hozzá.
A Twitteren több videót is közzétettek az esetről:
Breathless view of from the cruise ship itself crashing into Venice pier #grandinavi pic.twitter.com/rSccvAyTZv
— Tancredi Palmeri (@tancredipalmeri) June 2, 2019
Számos szervezet tiltakozik az ellen, hogy az óriási óceánjárók bemehessenek Velencébe – a vasárnapi eset nyomán még hevesebb lett az amúgy is épp aktuális vita. Az UNESCO ugyanis nemrég pozitívan nyilatkozott az óceánjárók bennmaradásának egyik tervéről. A vasárnapi incidens után Danilo Toninelli infrasturktúráért és közlekedésért felelős miniszter azt írta a Twitteren, hogy most már végképp bebizonyosodott, hogy az óriáshajókat ki kell tiltani a Giudecca-csatornából. Velence polgármestere, Luigi Brugnaro a Vittorio Emanuele-csatorna megnyitását sürgette, hogy velencei kikötő azon az úton is elérhető legyen.
Here the video from people angle escaping from cruise ship losing control approaching the pier in Venice.
The noise of siren and of clash is totally frightening, looking like a scene from a disaster movie #grandinavi pic.twitter.com/TGIIR2oFut— Tancredi Palmeri (@tancredipalmeri) June 2, 2019
Forrás: Infostart; Fotó: Manuel Silvestri/Reuters
pofonfa
2019-06-02 at 15:18
A szállodahajókat talán nem kell kitiltani a Belvárosi Duna szakaszról, de érdemes szigorítani, de a megoldás nem lesz egyszerű.
Azért képzeljék el, hogy Karácsony Gergő vagy egy Momentumos csíra ül le felelősként tárgyalni a hajózási szakemberekkel…kész röhej…
yindzsang19
2019-06-02 at 14:14
‘motorhiba’-a csodaszép új világban eszközök kezdik helyettesíteni az azték
áldozópapokat,a lefejezéseket,a máglyákat,a tömegmáglyákat—az önvezető
járművekkel pl majd egy kattintással tömeggyilkosság követhető el…
antilibsi
2019-06-02 at 14:12
Ez van az elektronizálás korában, amikor a mechanikus gázkar helyett már csak egy potenciométer van. “Elszáll” a számítógép, és már semmi sem kezelhető.
Írom ezt, mint informatikus…
anonymusa
2019-06-02 at 19:05
Sehol egy üzemanyagszelep, se egy megszakító… Igaz, kazánrobbanás sincs.
csakafidesz
2019-06-02 at 13:32
“Az UNESCO ugyanis nemrég pozitívan nyilatkozott az óceánjárók bennmaradásának egyik tervéről.”
Velence az Olaszország?
Az UNESCO ne ugasson bele mindenbe. Ez az ENSZ-re is vonatkozik!
csakafidesz
2019-06-02 at 13:30
Nagyszerű! Végre ezeket a dunai gyilkosokat, ezeket a szállodahajókat a még nagyobbak eltiporják valahol. Ki kell tiltani az óceánjárókat Velencéből, a szállodahajót Budapestről!
plantag
2019-06-02 at 13:47
helyes, a kamionokat meg a budapesti utakrol, nem?? ne legyünk mar ennyire hülyek?? csak azert mert egy hülye szazat csinal. Be kell tartani a közlekedesi szabalyokat, a nagyobb igenis figyeljen a kisebbre, ahogy az autos a biciklisre meg a gyalogosra! ennyi, nem több..
a Dunan is vannak menet-es forgalomiranyitok, menetrendek, utvonalak, melyik hajo mikor honnan milyen utvonaalon közlekedik. ha az idöjaras erösen befolyasolja, az utvonalat – esö, köd, aramlas – ott a radar. ne csinaljunk mar mindenböl apokalitptikus kerdest!!