A Gyurcsány-párt közleményben tudatta, hogy a működésképtelenség határán van a vonatközlekedés Pest megyében. A szomorú hangvételű írásban a tömeges munkahelyi késés és a becsengetés után érkező diákok vízióján kívül megjelenik a Demokratikus Koalíció zseniális ötlete arra vonatkozóan, hogy a sanyarú és tarthatatlan helyzetet hogyan és miként lehetne megoldani. A megoldás kézenfekvő: ellenzéki összetételű közgyűlésre van szükség ahhoz, hogy ne késsenek a vonatok.
A Demokratikus Koalíció szerint teljesen nyilvánvaló, hogy a MÁV az előttünk álló hónapokban is képtelen lesz ellátni a feladatát. Minderről közleményt adtak ki, ebben pedig azt vetítik előre, hogy maradnak az állandó késések és fennakadások, sőt, “Pest megyeiek ezrei és tízezrei fognak elkésni a munkahelyükről és az iskolából”. Hozzáteszik: hiába megy ez így évek óta, Pest megye fideszes közgyűlése látványosan hallgat. Az MTI-nek eljuttatott vasárnapi írásukban arra is kitérnek, hogy “ha a kormány nem tesz semmit, akkor a Pest Megyei Közgyűlésnek kell nyomást gyakorolnia”, de ehhez ellenzéki összetételű közgyűlésre van szükség.
Gyurcsányék nem viselték mindig ennyire szívükön a vasút sorsát.
Mint ismert: a magyarországi szárnyvonalak személyforgalmának megszüntetésére a Gyurcsány-kormány kezdeményezésére került sor. Kóka elképzelései között eredetileg nem csupán a vasútvonalak személyforgalmának felszámolása, hanem regionális vasúti társaságok szervezése, a MÁV adminisztrációs személyzeti létszámának csökkentése, illetve a vasút- és a busztársaságok közötti verseny korlátozása is szerepelt, ám ezek közül csak a vasútbezárás jutott el később a megvalósítás szakaszába. A kormányzat a mintegy 500 kilométernyi vasútvonal bezárásából körülbelül 6-7 milliárd forint megtakarítást remélt, azonban azt a későbbiekben nem sikerült tisztázni, hogy a 2007-es vasútvonal-bezárások eredményeztek-e megtakarítást a MÁV számára. Később, 2009-ben a Bajnai-kormány is bezáratott néhány vasútvonalat. Abban az időben azt hangoztatták, hogy a vasút is csak egy szolgáltatás a sok közül, így azt leginkább piaci alapon kellene biztosítani. Ez pedig azt jelentette, hogy ha kevés az utas egy adott vonalon, akkor azt be kell zárni. Ez meg is történt: 2007 márciusában 14, 2009-ben 25 szárnyvonalat zártak be, amelyek főként kisvárosokat, kistelepüléseket kötöttek össze a nagyobb vasúti csomópontokkal. Ezt pedig a MÁV Cargo privatizációja követte, ami a Gyurcsány-kormány egyik legszégyenletesebb kiárusításaként kerülhet be a történelemkönyvekbe, a MÁV szállítmányozási cégét ugyanis áron alul adták osztrák kézbe.
Fotó: MTI/Ujvári Sándor
Facebook hozzászólás
Kraftwerk
2019-09-09 at 23:22
Osztom Török véleményét. Már korábban is leírtamm, hogy nagyon rossz a kormány kommunikációja. Már most belengették mekkora nagy fölénnyel vannak Bp-en és vidéken. Következmény: egy csomó jobboldali szavazó majd inkább marad otthon, mert tuti a siker. Aztán nehogy jöjjön a cumi.
Lajtai János György
2019-09-09 at 17:04
De Kár mit fognak még vizionálni ???
ómió
2019-09-09 at 14:29
Marad az “egyedül üdvözítő” sortűzdemokrata, szóval DK-s “megoldás”, a vonalbezárás! A’la Böszme!
Arkon
2019-09-09 at 11:33
Az antidemokratikusok koalíciója már kora hajnalban fenyegetőzik ?? Talán a csengő frászt is vissza kellene állítaniuk, hogy komolyabbban vegyék őket ??
Z
2019-09-09 at 09:09
Ha ellenzéki összetételü közgyülés lesz, akkor nem
lesz munkahely ahonnan elkéshetnének az emberek.
Zia
2019-09-09 at 07:32
Gyurcsány egy totális ökör. Mert ugye totális ökörségeket beszél.
kbandi1
2019-09-09 at 12:50
Nem kell csodálkozni, hiszen proligyerek. A hülyeség most hatalmasodik el benne, kitör belőle az őstermészet az égésgyorsító használattól (whisky nem a temperamentumra, hanem a blődségre hat). Az eltüntetett szakdolgozata is hiába, azzal sem tudna mit kezdeni, értelmezni sem tudná.
Vízöntő
2019-09-09 at 00:04
“ha nem ellenzéki összetételű közgyűlés lesz Pest megyében, akkor tízezrek fognak késni a munkahelyükről”
Világos, az ellenzéki összetételű közgyűlés tagjai viszont percre pontosan a munkahelyükre fuvaroznák őket!!!
Vagy nem, csak nyomást gyakorolnának?
No fene, és kire? A MÁV-ra? És elárulnák hogyan? Írnának levelet, hoznának a MÁV-ot semmire nem kötelező határozatot, vagyis megint etetni akarnak, de már bejáró választókat is, csak nyerjenek pár szavazatot?
“A Gyurcsány-párt közleményben tudatta, hogy a működésképtelenség határán van a vonatközlekedés Pest megyében.”
Lószart Feri!
A MÁV valami Gyurcsány nevű miniszterelnök kormányzása alatt került a működésképtelenség határára, valami Csillag nevű miniszter (a PPP atyja, annak az árát nyögjük még sokáig) alatti átszervezése során. Gondolom sokan emlékeznek még a 2003-ban vagy 2004-ben végrehajtott összevonásaira, amikor az IC-ket egy pályaudvarra tereltette. Na, az valóban az őskáosz volt! Az SzDSz-es zseni elérte, hogy az IC-k (érkezők, indulók) egyszerre nem fértek be a pályaudvarra, jegyeket hónapokon keresztül nem lehetett kapni, mind elkeltet jeleztek a pénztárak gépei, közben félig üresen indultak a szerelvények és a folyamatosan káromkodó utasok meg a vasutasok kivételesen egy hullámhosszon voltak, egységesen szidták Gyurcsányt, Csillagot, szocikat, szadeszt, pedig akkor még a többi sötét felhő ide sem ért!
Hogy mennyibe került a nagy ötlet, mennyit nyúlt le a kidolgozója, aztán a visszaállítás, senki nem tudja, de a DK Gyurcsányának akkor eszébe se jutottak a munkahelyükről késő, vagy a családjukhoz meg nem érkező tízezrek!
Javaslom a DK-nak, hogy kezdje elszámoltatni a főnökét, akkor talán ezeket a gödröket kikerülhetik. Bár szerintem annyi van, hogy olcsóbb lesz egy völgyhidat húzni föléjük, de azt a DK pénzén tervezzék!
Miki
2019-09-08 at 22:30
Halották már?
A DK a tönk szélén van. Fletó készül szociális segélyt kérni. Mindenki munkanélküli lesz és Fletó már örül a közmunkának!
(Na, hát ennyi jelentösége van az ö baromságainak is!)
kbandi1
2019-09-08 at 20:45
Gyurcsányék mind szagemberek. A vonatok késni fognak az ő irányításuk idején mert emelkedőn haladva fékezniük kell, hogy vissza ne guruljanak. Minden masiniszta haladó átképzésben fog részesülni. Igaz ez, haladókák, mert hegynek fel is kell haladni.
Tamás
2019-09-08 at 20:29
Pár hónapja ültem át vonatra autóból. Budapestre ingázok. Az elmúlt hónapok alatt két késéssel találkoztam, két alkalommal nem nyilt egy ajtó (van másik és korrekt volt a tájékoztatás), és csak egy alkalom volt hogy nem tudtam leülni.
Szerintem nagyon állat a színvonal, nem értem hogy javítani kéne rajta…
kbandi1
2019-09-08 at 18:41
A DK-sok a régi komcsi trükköt alkalmaznák. Minél több prolit beválasztani, aztán a hatalmat majd a dilis komcsik irányítanák. Ügyes, vakkantaná még Morzsi kutya is Totóval (Fletó kutyája) együtt.
Mátyás
2019-09-08 at 17:47
A máv cargó eladásávával nem csak az volt a baj, hogy áron aluli volt, hanem hogy az tartotta el a máv személyszállítást. Ugyanis a máv cargó mint áruszállítás nagyon nyereséges volt, azóta is az osztrák kézben. Ha a vonatok késése a műszaki állapotok miatt történik, aminek megfelelő fenntartásához pénzre van szükség, akkor a két dolog talán nem teljesen független egymástól.
Mátyás
2019-09-08 at 17:50
Ugyanez a rendszer működött a Malév és a Ferihegyi reptér között is. Miután eladták a hasznot hozó repteret, a malév meg is szűnt.
Namond
2019-09-08 at 18:08
A Malév pazarló és szervezetlen gazdálkodása nem bírta a piaci reptérhasználati, helység bérleti és üzemanyag díjakat, melyeket a többi légitársaság megfizetett.
Namond
2019-09-08 at 18:10
Hogyne a világháborús tehervagonokkal, melyek állandó javítását üzemi általános ktg-ként könyvelték el.
Namond
2019-09-08 at 18:12
Bocs idevaló
Hogyne a világháborús tehervagonokkal, melyek állandó javítását üzemi általános ktg-ként könyvelték el.
Végre
2019-09-08 at 17:43
50 év az neki évek óta? Mert mióta az eszemet tudom késtek a vonatok. Mert gondolom az évek óta a fidesz regnálása alatti időszakra hajaz
Polgár
2019-09-08 at 17:31
Ha a hülyeség fájna!
Károly
2019-09-08 at 17:28
Illene tisztázni, a budapestiek, naivak, vagy buták?????
Talán, ujjázhat a Demszky korszak????