Lesz dugódíj, dízeles autóból viszont kevesebb lesz az utcákon a jövőben Budapest utcáin – mondta az RTL Híradónak adott interjújában a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes. Dorosz Dávid a döntést azzal indokolta, hogy számításaik szerint ezen intézkedésekkel radikálisan javítani lehet a főváros levegőminőségén.
A dugódíjról már 2015-ben is voltak elképzelések, ez azonban a Demszky-féle városvezetés öröksége volt, így el is vetették. Mint ismert, a dugódíj bevezetése miatt sokáig azért volt elkötelezett a főváros, mert a 4-es metró megépítésének az EU felé vállalt feltétele volt, amiről még Demszky Gábor idejében döntöttek. Az akkori koncepció szerint az első lépcsőben lett volna egy Budapest-matrica, amelynek érvényessége a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedt volna, a második lépcsőben pedig kialakítottak volna egy szűkebben vett 2. belvárosi zónát, külön díjjal. Ennek határát nem határozták meg, de Tarlós István főpolgármester akkor úgy nyilatkozott, hogy inkább a városmagot védené.
Forrás: Index
Facebook hozzászólás
Facebook
Twitter
YouTube
RSS