Régóta csődközelben volt a cég, amelynek a kegyelemdöfést az jelentette, hogy a koronavírus-járvány terjedése miatt az elmúlt hetekben meredeken visszaesett a forgalmuk.
Csődbe ment a legnagyobb brit regionális légitársaság, a Flybe. A cég csütörtökön bejelentette, hogy azonnali hatállyal beszünteti működését, és összes járatát törölte. A Flybe évek óta pénzügyi nehézségekkel küszködött, és már januárban is a csőd szélén állt, de akkor egy befektetői csoport – amelynek élén a Virgin vállalatcsoport légitársasága, a résztulajdonos Virgin Atlantic állt – egy tőkeinjekcióval időlegesen megmentette.
A légitársaság utasforgalma azonban a koronavírus-járvány terjedése miatt az elmúlt hetekben meredeken visszaesett. A vezérigazgató, Mark Anderson csütörtök reggeli közleményében bejelentette, hogy a cég “jelentős finanszírozási problémákkal” került szembe, és ezeket csak tetézte a koronavírus-járvány, amely alig néhány nap alatt komoly hatást gyakorolt a keresletre. A Flybe központja a délnyugat-angliai Exeter repülőterén volt, és a légitársaság járatainak nagy többsége regionális nagy-britanniai repülőterekre közlekedett, bár gépei néhány kontinentális európai városba is jártak.
A társaság a regionális belföldi brit légiközlekedés gerincét alkotta; a dél-angliai Southampton repülőterén például a forgalom 95 százalékát a Flybe bonyolította le. Számos regionális brit repülőtéren így valójában nincsenek alternatív átfoglalási lehetőségek. A brit kormány csütörtöki közleményében kérte a távolsági járatokat működtető brit busztársaságokat, hogy további intézkedésig fogadják el a Flybe törölt járataira szóló menetjegyeket. A Flybe 2300 alkalmazottat foglalkoztat, és 119 repülőgépe van. Alig több, mint három éven belül a Flybe a negyedik brit légitársaság, amely csődbe ment. A Monarch 2017 októberében, a Flybmi 2019 februárjában, a Thomas Cook utazási iroda légitársasága az egész céggel együtt tavaly szeptemberben jelentett csődöt.
Forrás és kiemelt kép: MTI
Nukehater
2020-03-05 at 13:29
Nagyon drága volt a Flybe… és ők sem voltak képesek időben reagálni az utóbbi években a változó piaci viszonyokra (versenytársak, flotta túlkapacitás, az amúgy is fejlett szárazföldi Public Transport gyors fejlődése, stb). A koronavírus csak előrehozta, ami amúgy is bekövetkezett volna, valószínűleg hónapokon belül.
Kár érte, ettől függetlenül, DE mások, akiknél a fenti problémák nem léteznek, egykettőre átveszik a helyüket (Easyjet, Wizzair).