A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a koronavírus miatti veszélyhelyzetben is elvárja valamennyi magyarországi pénzügyi intézménytől, hogy biztosítsanak személyes ügyintézést – olvasható a jegybank pénteki közleményében.
Mint fogalmaznak, ezt nemcsak a hitelintézetektől, de a tőkepiaci, biztosítási és pénzügyi piac szereplőitől is várják – azaz a koronavírus miatti kijárási korlátozások és az egyre kevesebb ügyfél ellenére is nyitva kell tartania a bankoknak és biztosítóknak is. Kiemelik: a kormányrendelet értelmében a személyes megjelenést igénylő ügyintézés indokolja a lakhely elhagyását, azaz valaki nemcsak akkor léphet ki az utcára, ha fodrászhoz igyekszik, de akkor is, ha pénzügyeit akarja személyesen elintézni – írja a HVG. A lap beszámolója szerint az elmúlt hetekben ugyanakkor egyre kevesebben tettek így, a pénzügyi intézmények ügyfélszolgálatain visszaesett a személyes ügyintézés iránti igény. A jegybank szerint az lenne az elfogadható megoldás, ha az intézmények rövidebb nyitvatartási időszakot határoznának meg egyes fiókjaiknál. Emellett megfontolandó lehetőségnek tartják azt is, hogy külön időpontokban szolgálják ki az időseket és a fiatalabbakat.
Ám ha ezek miatt sok ügyfél panaszkodik, az illető pénzügyi intézménynek haladéktalanul vissza kell térnie megszokott nyitvatartási rendjéhez
– jelzi az MNB.
A személyes ügyfélfogadás idejéről, különösen annak megváltozásáról a bankoknak, biztosítóknak mindig, minden eszközükkel tájékoztatniuk kell ügyfeleiket
– figyelmeztet továbbá a jegybank. Az MNB emellett változatlanul szorgalmazza, hogy az ügyfelek elektronikusan, telefonon vagy online intézzék pénzügyeiket.
Forrás: HVG/Portfolio; Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS