Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője közösségi oldalán jelentette meg felvetését, ami szerint a koronavírus-járvány okán bevezetett kijárási korlátozások hatására lecsökkent autós forgalommal párhuzamosan megnövekvő kerékpáros igények kielégítésére, a főváros kezdjen ideiglenes kerékpársávok kialakításába és a jelzőlámpák átprogramozásába. Sokat mondó azonban, hogy ez a felvetés nem az ellenzéki sajtó előtt biciklijén parolázó, stikában, pedig autóval közlekedő Karácsony Gergelytől érkezett, hanem a főváros kormányzati fejlesztését koordináló intézmény vezetőjétől.
Vitézy Dávid a posztjában rámutat, hogy miközben drámaian lecsökkent az autós forgalom a fővárosban, a mérési adatok szerint, jelentős emelkedést mutat Budapesten a biciklivel közlekedők száma. A megnövekedett igények kielégítésére és a biztonságos kerékpározás támogatására a BFK első embere ideiglenes kerékpársávok kialakítását, a hiányzó kerékpáros infrastruktúra kiépítését, valamint a jelzőlámpák áthangolását javasolja. Az átmeneti intézkedéseken túl azonban Vitézy Dávid távlatos reményeket is megfogalmazott:
Mire feloldják a veszélyhelyzetet és az élet visszatér a rendes medrébe, remélhetőleg budapestiek tíz- és százezrei fedezik föl, hogy nincsen szükségük autóra a mindennapokban, viszont annál inkább igényük van a gyors eljutás szabadságára és a szabad levegőre, ahogy az 1970-es évek olajválsága után a holland és dán városokban történt. Az ideiglenesen kialakított kerékpársávokról, pedig akár az is bebizonyosodhat, hogy érdemes azokat műszakilag korrekt megoldással átépíteni és megtartani hosszútávra. De, ha mégsem így történne, az ideiglenes intézkedések később könnyen visszacsinálhatók.
– összegezte a kilátásba helyezett lépések jövőbeli sorsát Vitézy.
Vezető kép: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS