Minden útszakaszra készüljön egyedi elemzés, kérjék ki az ott élők véleményét és szakaszonként döntsenek az esetleges sebességkorlátozásról – ezt a határozati javaslatot tárta a Fővárosi Közgyűlés mai ülése elé Láng Zsolt, a Fidesz-KDNP budapesti frakcióvezetője, szemben Karácsony Gergely főpolgármester nagy botrányt kavart tervezetével, amely az egész városban egységesen 20, 30 és 50 kilométer/órára csökkentené a megengedett legnagyobb sebességet, azaz még a jól védett autópálya-bevezető szakaszokon is csak döcögni szabadna. A Fidesz egyetért avval, hogy tenni kell a balesetek ellen, hiszen megengedhetetlenül sok ember hal meg az utakon, de nem Karácsony Gergely főpolgármester módjára.
A Láng Zsolt által benyújtott javaslat így szól:
A közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási terv a sebességkorlátozásokra vonatkozóan egyedi, útvonalszakaszonkénti elemzések alapján tegyen intézkedési javaslatokat, átfogó környezetvédelmi, közlekedési, forgalombiztonsági hatástanulmányokra támaszkodjon, és a budapestiek számára mutassa be a forgalombiztonsági intézkedések okait, célját, hatástanulmányait és ez alapján a budapestiek véleményét kérje ki és csak erre alapozva tegyen intézkedési javaslatokat.
A mai ülés harmadik napirendi pontjaként Láng Zsolt a Fidesz-frakció nevében azt is elfogadtatná, hogy a Fővárosi Közgyűlés
egyetért azzal a célkitűzéssel, hogy a Budapesten közúti balesetben megsérült vagy elhunyt közlekedők számát radikálisan csökkenteni kell, minden lehetséges emberi élet megmentésével, célul kitűzve a halálos balesetek számának nullára csökkentését.
Kérjék ki a budapestiek véleményét is!
Láng Zsolt már tegnap, a radikális és egységes sebességcsökkentésről szóló tervek kiszivárgása után közleményt adott ki, amiben úgy fogalmaz:
Példátlan döntés meghozatalára készül Karácsony Gergely főpolgármester. A járványügyi vészhelyzet és annak gazdasági hatásainak kezelése helyett a Fővárosi Közgyűlés összehívása nélkül elfogadni tervez egy általános sebességkorlátozásról szóló javaslatot. Ennek értelmében kidolgoztatná és 2021-től bevezetné a 70 km/h-s sebességhatárok megszüntetését a budapesti gyorsforgalmi és autópálya bevezető utakon, az összes többi fővárosi közúton és utcán pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség.
Arra kérjük, hogy mutassa be a döntésének racionalitását, a rendelkezésére álló hatástanulmányokat és szakértői állásfoglalásokat, az intézkedések várható eredményét! – követelte a Fidesz-KDNP fővárosi frakciója nevében Láng Zsolt, emlékeztetve rá: Karácsony Gergely a kampányában sokszor megígérte, hogy párbeszédet folytat majd a lakossággal Budapest aktuális kérdéseiről és kikéri véleményüket konkrét projektek esetében. Most mégis a budapestiek feje felett, egyedül tervez egy ilyen horderejű koncepciót kidolgoztatni és bevezettetni, bármilyen társadalmi egyeztetés vagy hatástanulmány nélkül.
Ha Karácsony Gergelynek valóban fontos a részvételiség, itt az idő, hogy megkérdezze a budapestieket, ők valójában mit szeretnének. Arra kérjük a főpolgármestert, hogy vegye komolyan a kérdést és az intézkedéscsomag elfogadása előtt tegye lehetővé a budapestiek számára, hogy véleményt nyilváníthassanak a mindennapi életüket ilyen jelentősen befolyásoló ügyben
– érvelt Láng Zsolt, a fővárosi Fidesz-KDNP frakcióvezetője. A fejleményekről hamarosan tudósítunk!
Vezető kép: MTI/Kovács Tamás
Facebook
Twitter
YouTube
RSS