Zsarolásnak nevezte, és határozottan visszautasította a 3-as metrót építő Swietelsky Vasúttechnika Kft. 18 milliárd forintos többletköltség-igényét közösségi oldalán Tüttő Kata. Karácsony Gergely helyettese arra is kitért, hogy – ahogyan ő fogalmaz – Budapest nem hagyja magát sarokba szorítani, és mivel európai uniós támogatással megvalósuló projektről van szó, gondoskodni fog róla, hogy a történtekről az Európai Bizottság is értesüljön.
Tüttő Kata Facebook-bejegyzésében egyebek mellett azt írta, hogy a kivitelezőtől kapott levélben a 47,8 milliárdos összköltségű metrófelújításra még 18 milliárdot kér a cég. A vállalat ráadásul azzal fenyeget, hogy ha nem kapja meg a pénzt, akkor levonul, és leáll a metrófelújítás.
Az ügyben hónapok óta tárgyal a BKV és a kivitelező, mert az állomásfelújítási közbeszerzések csúszása miatt valóban lehet elismert többletköltség, de nem 18 milliárd
– fogalmaz a főpolgármester-helyettes.
Budapest nem hagyja magát sarokba szorítani, és mivel európai uniós támogatással megvalósuló projektről van szó, gondoskodni fog róla, hogy a történtekről az Európai Bizottság is értesüljön
– írja Tüttő Kata.
Megáll az ész. Hogyan gondolhatja valaki, hogy érdemi alátámasztás nélkül, bemondásra, közpénzből, kifizetünk 18 milliárd forint többletkövetelést egy 47,8 milliárdos szerződésre? Írt az érintett cég nekem egy levelet, amiben gyakorlatilag arról tájékoztatnak, hogy ha nem adjuk oda a 18 milliárd plusz pénzt, akkor ők levonulnak és leáll a metrófelújítás. Mivel köztudott, hogy a metró felújítása európai uniós és állami támogatásból valósul meg, szorosak az elszámolási határidők, támogatásvesztés kockázata is felmerül, gondolom pillanatnyilag jó ötletnek tűnt valaki számára, hogy megpróbálja bekényszeríteni Budapestet, egy vállalhatatlan követelés elfogadására
– fogalmazott.
Itt is jelzem, ez nem fog menni. Nem csak, hogy nem hagyjuk magunkat beszorítani, de mivel európai uniós támogatással megvalósuló projektről van szó, ezért az EU Régiók Bizottságának a tagjaként gondoskodni fogok róla, hogy ez a történet eljusson az Európai Bizottsághoz is
– hangsúlyozta.
Hétvégén már a Népszava beszámolt róla, hogy gondok lehetnek az M3-as metró felújítása körül, és arról, hogy a BKV és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. (nem azonos a Swietelsky Építővel) hónapok óta tárgyal egymással eredménytelenül. Az M3-as metró felújítása nem egy szerződés keretében történik, hanem több részre lett bontva a feladat, külön kerülnek felújításra az állomások (3 külön szerződésben: északi-középső-déli szakasz) és külön szerződést kötött még 2017-ben a BKV az alagút felújítására, amiben most az elszámolási vita keletkezett – rögzítette Tüttő.
Forrás: Facebook; Kiemelt kép: PS/Horváth Péter Gyula
Facebook
Twitter
YouTube
RSS