Új biciklisáv létesül a Ferenc körúton mindkét irányban; a leendő szakasz a Petőfi híd érintésével összekapcsolja a budai és a pesti bringahálózatot, az átalakítással az autók által használható forgalmi sávok száma nem csökken – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.
Folytatódik a nagykörúti kerékpársáv fejlesztése: a Teréz, az Erzsébet és a József körút után a Ferenc körúton is biztonságosabban lehet biciklizni a jövőben. A fejlesztéssel az egybefüggő nagykörúti sávok elérik a Petőfi hidat, amelyek – a híd járdáin keresztül – csatlakoznak a Budán már meglévő hálózathoz – olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben. A körúti sáv meghosszabbításával a Nagykörútról közvetlenül elérhető lesz a budai rakparti kerékpárút. A BKK közölte: az eredeti terveknek megfelelően a Ferenc körúton nem csökken az autók számára biztosított sávok száma. Fontos cél a 2×2 sáv fenntartása, hiszen a Nagykörúton belül a forgalom a Ferenc körúton és a Szent István körúton a legnagyobb. A jelenlegi parkolók egy része is megmaradhat; a megszűnő parkolóhelyek pótlására a közeli Közraktár utcában létesítenek új parkolósávot – írták. A BKK emlékeztetett: Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton még április végén létesült ideiglenes kerékpársáv az Üllői út és a Váci út közötti három kilométeres szakaszon. A nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több, mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát. A friss adatok szerint naponta legalább négyezerszer haladnak rajta kerékpárral, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált – olvasható a közleményben.
Forrás: MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
HlusztwisijakGotthard
2020-07-15 at 23:19
Azok a”kedves”autósok a karigerire szavaztak,most rendesen megkapták!
Gábor lovag
2020-07-15 at 20:39
Munkám miatt szinte a teljes napot autóban ülve töltöm Budapest utjain. Saját tapasztalatom az, hogy a Karácsony sárga csíkjai kozé terelt bringások száma közel sem éri el a Geri statisztikáiban szereplő számot. Néhányan lézengenek, miközben az autók csúcsidőn kívül is tömött sorokban araszolnak a sávokban. A másik kérdés pedig az, hogy sok bringás azt hiszi, hogy minden sáv az övék és eszementen közlekednek. Heti több alkalommal kerülök olyan helyzetbe, hogy háritanom kell a bringás agyatlansága miatt. Elég egészségtelen egy 3,5 tonnás autó alól kikanalazni a sérültet…
jani
2020-07-15 at 19:34
Egyszerű a megoldás:
polgári engedetlenség keretén belül, Budapesten ne fizessünk gépjárműadót amíg vissza nem adják az elvett sávokat és a hülye sebesség korlátozásaikat.
Mátyás
2020-07-15 at 19:02
A sávok száma nem csökken, csak fele olyan szélesek lesznek. 🙂
MM
2020-07-15 at 19:11
Legalább a dugóban veszteglő autósok tudnak egymással ultizni.
mirti
2020-07-15 at 18:56
gondolom ezután jöhet az autók teljes kitiltása Budapestről….ami esetleg károsanyag kibocsájtás szempontjábol, ok.?? de ez csak egy szempont a kb. 150 szempontból .Jó kommunista módon alávetjük a 85 % lakósság érdekét a kerékpározó néhány % .-nak.Mi van az árú szállításokkal? Mi van az idősebbekkel akik nem igazán szeretnének már biciklizni? Mi van az ott lakókkal akik a családjukat-gyereküket,idős hozzátartozóikat…vinnék valahová? stb. Egyébként életveszélyes szituációk vannak a bicikli sávokkal..épp ma volt,hogy jobbról egy biciklis szorított( mert a sáv le szűkült), balról egy motoros ékelődött be….én vészfékkel próbálkoztam… majdnem belémszállt a mögöttem haladóhaladó….marha jó volt,de megúsztuk.Mi van ha nem jött volna össze?…Villányi ut eleje a vasúti felüljáró alatt!!!!….
politikai koszfészek
2020-07-15 at 18:50
KÉRDÉS: Tessék mondani, a kedves mamára mikor tetszenek bringautat festeni? Elmegy mindegyik az ótvarosba. Nem inkább új Duna-hidak kellenének és az autós forgalmat kiszolgálni – ha már mi, autósok fizetjük a legtöbb adót, a bringások meg semmit?
Mon3
2020-07-15 at 21:15
Már 20 éve minden nap tekerek a fővárosban napi 30-40 km-t, főleg a belvárosban. Fáj a szívem, amikor látom a körúton a dugóban álló autókat. Kamugeri nem veszi észre, hogy a bringásokkal is kitolt, mert a körúton egyre ellenségesebbek velünk az autósok. Eddig soha nem volt konfliktusom senkivel, de most akkor is ledudálnak, rám húzzák az autót, amikor nekem van elsőbbségem. Köszi meked “Gyurcsótány pincsije”.
Kovács Imre
2020-07-15 at 21:25
Igazad van! Közös teherviselést, a bringások is fizessenek, ha már követelőznek.
béla
2020-07-15 at 18:36
Mennyivel könnyebb kerékpárutakat festegetni a haverok cégeivel, mint bármilyen problémát megoldani.
Mennyibe kerül 1 km kerékpárút Budapesten? A magyarországi autópályák a normális ár többszöröséért készülnek el, de azok legalább még hasznosak az ország gazdasága szempontjából (nem a lopás hasznos, hanem az út!). Mi a helyzet a kerékpárutakkal?
Nahát
2020-07-15 at 18:11
A hülye Karácsony festeget. Még van két meleg hónap, aztán ki fog biciklire ülni, te barom?
Zia
2020-07-15 at 18:30
Az unokahúga meg az összes gay haverja.