Tom Cotton republikánus szenátor törvényjavaslatot nyújtott be az amerikai törvényhozásnak, melynek értelmében kikerülne a szövetségi (állami fenntartású) iskolák tananyagából az úgynevezett “1619 Project” tananyag. Ez a témakör korábban a liberális média és gondolkodók hatására került több iskola tananyagába, lényege pedig az, hogy az Egyesült Államok kialakulásának alternatív történetével ismerteti meg a diákokat, és nem a függetlenségi nyilatkozat aláírását tekinti az ország alapításának, hanem a rabszolgatartó gyarmatok organikus fejlődési ívéből kiindulva vázolja fel az USA keletkezését. A törvényjavaslat értelmében azonban csak az európai történelemkönyvekből ismert, függetlenségi háborútól származtatott eredettörténetet taníthatnák az állami iskolákban, írja a Breitbart.
A “Mentsük meg Amerikát 2020” nevet viselő törvényjavaslat értelmében az amerikai államiság kezdetét 1774. július 4.-re datálnák az iskolai történelemkönyvekben, amikor aláírásra került a függetlenségi nyilatkozat és az amerikai gyarmatok fellázadtak a brit korona ellen. A világ más országaiban, így Magyarországon is ez az általánosan elismert és tanított verzió az Egyesült Államok létrejöttéről, Amerikában azonban a liberális kútfők és média nyomására egy alternatív eredettörténet is a tananyagba került.
Az elmúlt években aktivista mozgalmak törekedtek az amerikai államiság történetének tagadására vagy elferdítésére, azt állítva, hogy Amerika nem a függetlenségi nyilatkozat eszményein alapult, hanem rabszolgaságon és elnyomáson, abból mintegy organikus módon fejlődött ki a ma ismert államiság. Az amerikai történelem ezen torzított változatát a New York Times “1619-es projektjének” keretei közt tanítják (egyelőre) a közoktatási tanuló gyermekeknek. A projektben szereplő tananyag azt állítja, hogy „szinte minden, ami valóban Amerikát kivételesé tette”, „rabszolgaságból” nőtt ki.
A New York Times 1619-es projektje egy faji szempontból megosztó, revizionista beszámoló a történelemről, amely tagadja a szabadság és az egyenlőség nemes alapelveit, amelyeken nemzetünk alapult
A szövetségi forrásoknak egyetlen centet sem kellene arra fordítani, hogy a fiatal amerikaiaknak e baloldali szemetet indoktrinálják
Hannah-Jones „projektjében” megkísérelte felülvizsgálni az amerikai történetet azáltal, hogy megváltoztatta annak kezdete 1776-tól 1619-ig, amikor az első rabszolgák megérkeztek akkoriban a kolóniákba. Szerinte tehát bármi, ami Amerikában történt a dátum után, rabszolgasággal kapcsolatos.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS