A kormány gólpasszt adott a főpolgármesternek a Biodóm megépítése és a hármas metró felújítása kapcsán, Karácsonynak már csak ki kell használnia a ziccert, hogy együtt örülhessenek a budapestiek –hangsúlyozta Fürjes Balázs a Magyar Nemzetnek adott interjúban. Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár szerint Karácsony Gergely bebizonyíthatja a kételkedőknek, hogy a Tarlós István idejében elkezdett beruházásokat rendben be tudja fejezni a budapestiek érdekében. Fürjes Balázs azt is elárulta, hogy minden idők legnagyobb HÉV-fejlesztése kezdődik el a fővárosban.
Budapest minden polgára, minden kerülete és minden városrésze egyenrangú. A belvároson kívül élni nem jelenthet hátrányt. Be kell tudni jutni a városba reggelente az agglomerációból és a külső városrészekből is
– mutatott rá az államtitkár, aki szerint indokolt a HÉV fejlesztése.
Mai lerobbant állapotában utazik rajta hetente egymillió-négyszázezer ember kényelmetlenül – mi azt szeretnénk, hogy utazhassanak több mint kétmillióan, kényelmesen. A pálya szétesik, a kocsik átlagéletkora 44 év, a legidősebb közlekedő jármű 52 éves. A célunk világos: gyorsabban, kényelmesebben, átszállásmentesen vagy csak kevés és könnyű átszállással jussanak el naponta munkába, iskolába az utazók
– fogalmazta meg a célt Fürjes Balázs.
Elárulta azt is, hogy teljes körű felújítás következik. Megújulnak a pályák, a megállók, a forgalomszervezés és az utastájékoztatás is.
2023 és 2025 között szolgálatba áll 54 akadálymentes, légkondicionált, tágas, óránként 100 km-es sebességgel haladni képes vadonatúj HÉV-kocsi. A csepeli és ráckevei vonalakat bevisszük a Kálvin térig, hogy elérjék a metróhálózatot, mint a szentendrei és a gödöllői HÉV. Az utolsó lépés az 5-ös metró megvalósítása az északi és déli HÉV-ek összekötésével a belváros és a Duna alatt. Egy jeggyel, átszállás nélkül Csepelről és Ráckevéről Szentendréig, vagy tetszés szerint átszállva a metróra a Kálvinon, Astorián vagy a Nyugatinál
– részletezte, majd hozzátette, hogy Vitézy Dávid vezetésével a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ nyílt európai uniós közbeszerzésen kiválasztotta a tervezőket, bevonták a Városházát és az érintett önkormányzatokat, 2022–23-ra meglesznek a kiviteli tervek és az engedélyek.
Nagy dugókat okoz Karácsony a döntésével
Főpolgármester úrnak azt javasoltuk, hogy lássa be, a körúti sávlezárás, a forgalmi sávok elvétele az autósforgalomtól több bajt csinál, mint amennyi előnnyel jár. Kértük, a tanévkezdésre szüntesse meg a sávlezárásokat, adja vissza az elvett sávokat. Mert káosz lesz, feleslegesen nagy dugókat okoz a döntésével. Azt is kértük, ne bélyegezzék meg azokat, akik munkába járáshoz, munkavégzéshez, a családi élet szervezéséhez autót használnak. Autóval közlekedni egy nagyvárosban nem deviancia
– sorolta Fürjes Balázs a lap érdeklődésére.
Senkire sem hallgat a főpolgármester
Senkire nem hallgat, senkivel nem áll szóba. Pedig a vezetői nagysághoz az is hozzátartozik, hogy a döntéshozó belátja, ha tévedett és kijavítja a hibát. Ez egy jó vezetőt nem gyengít, hanem erősít. A budapestiek érdeke, hogy a mindennapos nagykörúti, Üllői úti forgalmi káosz megszűnjön
– nyomatékosította az államtitkár.
Fontos lenne megérteni a városházán is, hogy a politikának nem feladata az emberek helyett eldönteni, hogy nekik mi a jó. A politikának nem feladata az embereket életmódváltásra kényszeríteni és átnevelni őket
– szögezte le Fürjes Balázs, majd rávilágított, hogy a magyar valóságtól elrugaszkodott döntések miatt kaotikus a közlekedés.
Be kellene látni a főpolgármesternek, hogy a budapesti közlekedést nem ideológiák és dogmák, hanem a magyar valóság és az itt élők igényei, szükségletei, szokásai, jövedelme alapján kell élhetően megszervezni, őket sem kihagyva belőle
– magyarázta Fürjes Balázs.
Forrás: Magyar Nemzet/Fotó: Horváth Péter Gyula- PestiSrácok.hu
Éva Nagy
2020-09-14 at 19:54
Kérdezd a Fő polgármestertől és az ottani polgármesterektől, akikre szavaztak!
Namond
2020-09-14 at 17:58
Fürjes, a körúti sávlezárás, a forgalmi sávok elvétele, a közlekedők veszélyeztetése, fokozott környezetterhelés miatt senki nem fordult a Fővárosi Közigazgatási Hivatalhoz?
Ja, hogy az is a BM-hez tartozik! És a BN-nek tilos fellépni, hagy bűnhődjenek a budapestiek és ott dolgozók!
Namond
2020-09-14 at 17:39
Szabó László
És amikor felszállt a HÉV-re már tele volt?
vélemény
2020-09-14 at 14:04
Csak ismételni lehet azt a szomorú tényt, hogy a magyar politika színpadára viszonylag elég sok kufár, dupla nulla karakter kapaszkodott fel, akik ott ártanak a magyar társadalomnak, ahol tudnak és mutogatják is szürkeállományuk satnya izomzatát.
Ebben az esetben hiába adott a a kormány gólpasszt a főpolgármesternek, ha a megszólított nem a ziccert akarja kihasználni, mert ő a beprogramozott robotok egyike, aki fel akarja szántani a pályát, ezért értelmes eszmecserére és cselekvésre képtelen.
Mindezek ismeretében kell a Kormánynak kezelni a súlyos valóságot és elvenni az irányítást ezektől az idiótáktól megfelelő, azonnali törvényekkel, a szükséges intézkedések gyors megtételével!
Szabó László
2020-09-14 at 13:29
Én Csepelen nőttem föl, Budapestiként, és a csepeli hévvel jártam iskolába és dolgozni. Gyerekkori álmom valósul meg azzal, hogy a Kálvinig fog közlekedni! A külvárosi vonalakat ellenben gazdaságilag butaság a föld alá vinni! Az 50-es villamos vonalának tervezésekor mutattak rá erre tanulmányok. Érdemes ezügyben tájékozódni.
Namond
2020-09-14 at 13:07
A HÉV nem a budapestieket viszi, ahogy a vonatok sem.
Mi van a metró földalatti meghosszabbításával a külső kerületekig?
Mátyásföld-Cinkota, Újpest-Káposztásmegyer, Pestszentlőrinc-Airport, Zugliget-Hűvösvölgy, Budaörs-Budafok?
Szabó László
2020-09-14 at 12:24
A főpolgármester viszont azt szeretné, ha viselnék a választópolgárok a döntésük következményeit; mondván, hogy az pedig a demokrácia igaza!