Az idén 207 útfelújítási projekt valósulhat meg 670 kilométeren, közel 102 milliárd forint értékben – mondta el az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a 6219-es jelű, Dunaújváros–Sárbogárd összekötő út Mezőfalva és Dunaújváros közötti szakaszának hétfői, sárbogárdi átadóünnepségén.
Mosóczi László hangsúlyozta, hogy 2010 és 2019 között több, mint hatezer kilométernyi közút újult meg 755 milliárd forintból. Jelezte, hogy a kormány jelenleg is három útfelújítási programot támogat: a Komplex útfelújítási program, a Magyar falu program és a Terület- és településfejlesztési operatív (Top) program segítségével 2016 és 2020 között 280 milliárd forintból több, mint 900 útszakasz újul meg mintegy 2400 kilométeren. Az államtitkár közölte: a Top-ból finanszírozták a 22 kilométeres Dunaújváros–Sárbogárd összekötő út teljes felújítását, amelynek 7,5 kilométeres szakasza 2018 végére elkészült közel 760 millió forintból, most pedig a Dunaújvárosig tartó folytatást adták át, amely 14,5 kilométeren újult meg 1,6 milliárd forintból.
Fejér megyében az idén tizenegy útszakasz újulhat meg több, mint 43 kilométeren, 4,5 milliárd forintból
– mondta Mosóczi László, aki szót ejtett arról is, hogy Sárbogárd két nagy, jövőben esedékes országos közútfejlesztésben érintett: az M81 gyorsforgalmi út és a 63-as főút fejlesztésében – amely az új komáromi Duna-hídtól az M1 és az M7 érintésével teremt négysávos kapcsolatot a Komárom–Székesfehérvár és a Székesfehérvár–Sárbogárd szakaszokon –, illetve a szintén előkészületben lévő M8 gyorsforgalmi út építésében, amely a Balaton mellől Dunaújvároson és Kecskeméten át a Dél-Alföldig vezet majd, és Sárbogárd térségében kapcsolódik az előbbi úthoz.
Molnár Krisztián, a Fejér Megyei Közgyűlés fideszes elnöke arról beszélt, hogy Sárbogárdon nemcsak a 6219-es út újult meg, hanem a 63-as főút belterületi szakasza is mintegy öt kilométeren hazai forrásból, 661 millió forintból.
Varga Gábor (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője emlékeztetett arra, hogy hosszú évtizedekig a Sárbogárd–Dunaújváros úton a közlekedés “túlélési próba” volt, többször próbálkoztak felújításával korábban is, de csak most sikerült forrást szerezni rá.
Galambos Dénes, Dunaújváros és térsége ipar- és területfejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztosa a sajtótájékoztatón jelentette be, hogy Rácalmás, Adony, Kulcs és Nagyvenyim közel négymilliárd forint fejlesztési forrást nyert olyan célokra, amelyek a Magyar falu programból nem voltak finanszírozhatók. Adonyban megújul a belterületi úthálózat, Kulcson hajóállomást, új játszótereket, idősek otthonát hoznak létre, Rácalmáson megújul a polgármesteri hivatal és bővül az óvoda, míg Nagyvenyimen korszerűsítik a víziközmű-hálózatot és a közösségi tereket, valamint felújítják az iskola tetőszerkezetét.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Bryan
2020-09-28 at 22:37
Sárbogárd és Dunaújváros között 22,1 km út épült bruttó (ÁFÁ-t is tartalmazza, ami visszamegy a költségvetésbe) 2,43 milliárd forintba. Az kilométerenként bruttó 110 millió forint, nem 1 milliárd…
km
2020-09-28 at 20:01
Jó hír, csak nem értem miért kerül 1 km ÚT 2 milliárd forintba. Ezt 2002-2010 között sem értettem és 2010-2020 közötti időszakban sem értem. És még csak nem is autópálya km-ről beszélünk (az csillagászati 3-4 milliárd Ft, világelső…), hanem nagyrészt sima utakról.
Úgy is számolhatunk, hogy 1 méter útfelújítás 2 millió forint. Ugye, hogy nevetséges?
túródóra
2020-09-28 at 19:51
Csináljátok meg már Mikófalva és Bekölce között is azt a szörnyűséget , amin járnunk kell az autóval. Szégyen és gyalázat ,ahogy a Heves-megyei Közútkezelő magasról letojja az egészet. Még a gazt sem kaszálja le az út mellett ,itt , Észak-Hevesben. Köpedelem az egész !