Válsághelyzetekben megszaporodik azok száma, akik üzleti megfontolásból vagy pánikkeltés céljából álinformációkat, álhíreket terjesztenek – mondta a Médianéző Központ elemzője csütörtök este, az M1 aktuális csatornán.
Rotyis Bálint közölte: napjainkban nemcsak a média, a szerkesztőségek képesek arra, hogy nagyon rövid időn belül sok embert elérjenek, hanem – a közösségi médiának köszönhetően – a felhasználók is. Így előfordulnak olyan esetek, amikor tévedésből vagy szántszándékkal közölnek olyan, elsőre hitelesnek, akár tudományosnak tűnő híreket, cikkeket, amelyek nem igazak. Válsághelyzetekben pedig megszaporodik azon személyek és oldalak száma, akik-amelyek üzleti megfontolásból vagy pánikkeltés céljával álinformációkat terjesztenek. A koronavírus-járvány pedig mindenki életére nagyon komoly hatással van. Kitért arra is, hogy mivel a hírek szavatossága hamar lejár, egy álhírt korrigáló helyesbítés általában már kevesebb embert ér el, mint maga a fake news. A politikai célú álhírekkel kapcsolatban Rotyis Bálint megjegyezte: minden választott tisztségviselőnek, politikai oldaltól függetlenül arra kell törekednie, hogy a leghitelesebb információkat közölje.
Forrás: MTI; Fotó: illusztráció
Facebook
Twitter
YouTube
RSS