Az e-kereskedelmi forgalom 25-30 százalékos bővülésére számít az idei utolsó negyedévben a GKI Digital és az Árukereső.hu, ezzel az év egészében 30 százalékot meghaladó lesz a növekedés az előző évhez képest. Így az idei várható növekedés kétszerese a tavalyinak.
Az elemzések szerint a koronavírus e-kereskedelemre gyakorolt hatása közvetve már az első negyedévben is érezhető volt, de a második negyedévre vált igazán meghatározóvá. Az online kereskedelem forgalma az első negyedévben 21, míg a másodikban 47 százalékkal volt nagyobb, mint az előző év azonos időszakában. A harmadik negyedévben 19 százalékos volt a bővülés, de így is az elmúlt öt év leggyorsabb növekedése az idei. Az első kilenc hónap online forgalma 30 százalékkal haladta meg 2019 azonos időszakáét, elérve a bruttó 526,5 milliárd forintot.
A GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérésének adataiból az is látszik, hogy a 2020-as forgalombővülés leginkább a műszaki és számítástechnikai cikkek, a barkács- és lakásfelszerelési eszközök, valamint az élelmiszerek, illetve a drogériai és háztartási termékek területén volt jelentős. A műszaki cikkek online értékesítéséből származó forgalom csak a második negyedévben 84 százalékkal bővült az előző év hasonló időszakához viszonyítva, a harmadik negyedév pedig további 28 százalékos növekedést hozott. Tavaly a műszaki szektor online forgalma még az utolsó, ünnepi negyedévben sem tudott ilyen mértékben bővülni. Az év végi hajrá még hátravan, de a közlemény szerint ennek kimenetele, dinamikája talán sosem volt ennyire kiszámíthatatlan, mert a megváltozott piaci környezetben a vásárlók reakciói és anyagi lehetőségei is jóval kiszámíthatatlanabbá váltak.
A GKI Digital és az Árukereső.hu szerint a korlátozások miatt ismét sok vásárlás terelődik át az online piacra, így az e-kereskedelem ezúttal is jól járhat, de hogy pontosan mennyire, az erősen függ az aktuális járványhelyzettől és az esetleges további korlátozásoktól. Az eddigiek alapján erős, de még kezelhető volumeneket hozó, logisztika és készletezés szempontjából nyugodt szezonja van az e-kereskedelemnek – közölték. Felidézték azt is, hogy október végi lakossági kutatásuk szerint a válaszadók tavaly átlagosan nyolc embernek adtak ajándékot karácsonykor, de idén a legszűkebb családra és a közeli barátokra, 5-6 főre korlátozódik ez a lista. Átlagosan 52 300 forint az ajándékokra szánt keret, ami az előző évihez képest 8 százalékos emelkedés, tehát az inflációt meghaladó mértékű növekedés várható a költésekben, és az egy emberre jutó ajándékok értéke megnő.
Forrás: MTI
Naprózsa
2020-11-27 at 16:16
folyt: Interneten olyan dolgokra is kényelmesen rálel az emberlánya, amiről már rég lemondott. Nosztalgiából rákerestem régi gyerekjátékainkra. Csak úgy hasraütéssel. Hát nem megleltem azt a spórkasszát, amelyik kutyaházat formázott és a kutya kinyújtott nyelvébe kellett beletenni a kis spórolt pénzünket, aki aztán benyelte. Lehet kapni. Hát rendeltem két kis felhúzható fém pipikét is, amelyik csipegetve ugrált előre, amíg – jó strapabíró szocialista játék módjára – még azt is túlélte, ha az asztal szélére csipegetve magát lebucskázott.
Biztosan mindenkinek volt ilyenje a mi korosztályunkból, és most jó lesz megmutatni az ifjaknak, akik szerint mi még a dínók lába között rongybabát szorongatva ősemberi elmaradottságban nőttünk fel.
Most szemezek azzal a felhúzós három autós fémváros-kresz autóhálózattal, amelyikben a fém kisbuszt meg a két bogárhátút a piros-sárga-zöld-kék gombok nyomogatásával lehetett forgalmilag irányítani. De imádtuk!
Naprózsa
2020-11-27 at 15:57
Én már nem járom le a talpamat, sokkal kényelmesebb melegben interneten vásárolni. Még ruhát is, ott van visszaküldési azonnali lehetőség is. Jó a házhozszállítás ára és határidő betartás is, többe kerülne a benzin, ha mindent egyedileg kellene megkeresni, nem beszélve a tömegről, időpazarlásról.
Csak egyhez ragaszkodunk: nincs előre utalás, se kártyahasználat, minden utánvét és készpénz hoci-nesze alapon.