Elemzők által vártnál jelentősebben javult a fogyasztók gazdaságba vetett bizalma az Egyesült Államokban januárban, a megkérdezett amerikaiak bizakodóbbak a jövőt tekintve, mint egy hónapja.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden azt közölte, hogy a decemberi 87,1 pontról januárban 89,3 pontra erősödött a fogyasztói bizalmi index. Elemzők kevésbé javuló mutatóra, 89 pontra számítottak januárra. Tavaly januárban a mutató 130,4 ponton állt. A felmérés szerint az amerikai fogyasztók a jelenlegi helyzet kapcsán borúlátóbbak, mint egy hónappal korábban, a kilátások kapcsán viszont derűlátóbbak. A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a decemberi 87,2 pontról 84,4 pontra romlott, a következő fél évre vonatkozó várakozásokat tükröző alindex ugyanakkor 87 pontról 92,5 pontra ugrott. A Conference Board fogyasztói bizalmi index áprilisban 85,7 ponton érte el tavalyi mélypontját, de ez az érték így is jócskán meghaladta a minden idők mélypontját jelentő, 2009 elején mért 25,3 pontot. A járvány kirobbanása előtt, tavaly februárban 132,6 ponton állt a mutató.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja.
Forrás: MTI, kiemelt kép: MTI/AP/The Denver Post/Helen H. Richardson
odu
2021-01-28 at 13:51
A holtak szavaztak egy jót,most pedig vásároltak egy nagyot.Logikus.
Asperrimus
2021-01-26 at 22:29
Örülök neki, hogy javult a vásárlói bizalom az USA-ban. Ám valódi eredménynek azt tekinteném, ha az elkövetkezendő években a fizetőképes kereslet is megemelkedne, ám erre egyre kevesebb esélyt látok. Mellesleg szólva, egy olyan hír, amit névtelen elemzőkre hivatkozva tesznek közzé, mindig gyanakvást ébreszt bennem. Hofi szerint, ha egy kórházban a betegek átlaghőmérséklete megfelelő, az is lehet, hogy az egyik fele negyven fokos, a másik fele pedig már kihűlt. Úgyhogy óvatosan a statisztikával, az elégedettségi mutatókkal, előre jelzésekkel, mert könnyű elvinni az adatokat úgy, hogy mindig a jó irányba kerekítjük, a vége pedig az, hogy a többszörösen kikozmetikázott tizennégy malacból tízet exportálunk, a többit pedig megesszük mi. Persze valójában mi már ebből megjöttünk, az amcsik pedig éppen most lépnek bele, csak győzzék majd levakarni a csizmájukról!