A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára Facebook-oldalán számolt be a kormány által támogatott legújabb fővárosi felújításról. Fürjes Balázs bejegyzésében azt írta: a mai napon megjelent az Európai Uniós közbeszerzési értesítőben a pesti rakpart Margit híd és a Parlament közötti szakaszának megújítására vonatkozó eljárás. A beruházás célja a rakpart újjáépítése és összefüggő Duna-parti sétány létrehozása, amellyel végre méltó Duna-parti környezet fogadja a Budapestre látogatókat és az itt élőket.
A politikus a következőket írta közösségi oldalán:
Itt az ideje, hogy a Kormány segítségével a teljes pesti alsó rakpart megújuljon! Örömhír! A mai napon megjelent az Európai Uniós közbeszerzési értesítőben a Pesti rakpart Margit híd és a Parlament közötti szakaszának megújítására vonatkozó eljárás. Ehhez a Kormány még tavaly év végén a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának döntése szerint 787 millió forintot folyósított a Fővárosi Önkormányzatnak. A célunk világos: a rakpart újjáépítése és összefüggő Duna-parti sétány létrehozása. Ez azt jelenti, hogy ez a rész északról a Jászai Mari téri szakaszhoz, délről pedig a Parlament előtt a Kossuth Lajos térhez kapcsolódna. Így végre méltó Duna-parti környezet fogadja a Budapestre látogatókat és az itt élőket!
Fürjes Balázs megjegyzi, hogy mindkét szakasz kormányzati finanszírozásban készült el az elmúlt tíz évben, a munka folytatása pedig mutatja: a kormány elkötelezettsége Budapest fejlesztése iránt nem változott. A fejlesztés elemeit a következő pontokban foglalta össze:
- A Kossuth Lajos tér 2014-ben megvalósult felújítása során alkalmazott arculat – burkolatok, utcabútorok és kandeláberek – használatával, az Országház előtti rakpartszakaszhoz csatlakozva a Margit hídig kiépül a sétány, ezáltal a rakpart gyalogosan végigjárhatóvá válik a Duna Arénától az Országháztól délre eső Cipők a Duna-parton emlékműig.
- A sétány mentén új fasor is létesül az Olimpia park, a képviselői irodaház és a Jászai Mari tér előtti szakaszon.
- A Jászai Mari téri rakparti lehajtó mellett járda épül, így az ott létesítendő új gyalogátkelő révén kényelmesebben megközelíthető lesz a parti sétány; emellett az Olimpia park előtt meglévő átkelő némileg délebbre tolva szintén rendelkezésre áll majd.
- A 2×1 sávos útpálya szűkített keresztmetszettel megmarad, azonban a mai parkolóhelyek többségét gyalogosfelületek váltják fel és megnyílik a lehetőség a rakpart forgalomcsillapítására.
Az államtitkár emlékeztetett: a támogatási szerződés még 2017-ben jött létre a Kormány és a Fővárosi Önkormányzat között. A műszaki tartalmat a Főváros és a Kormány közös városfejlesztési fóruma tavaly rögzítette, a Városháza és a BFK azóta is szorosan együttműködött a beruházás kapcsán. A Kossuth Lajos tértől délre eső, a Bálnáig tartó rakpartszakasz megvalósításának finanszírozása kapcsán még tartanak az egyeztetések a Főváros és a Kormány között, hiszen ez is egyike azon projekteknek, amelyek átvállalására a Kormány javaslatot tett a Fővárosnak a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának tavaly októberi ülésén. A kivitelezésre nyújtott állami támogatás átutalásának feltétele az építési engedélyek megszerzése volt: ez a feltétel tavaly év végén, közvetlenül az ünnepek előtti napokban teljesült, a támogatás folyósítása pedig 2020 utolsó napjaiban meg is történt. A kivitelezés a Fővárosi Önkormányzat beruházásában még idén meg is valósulhat.
Forrás: Facebook; Fotó: PestiTV
Facebook
Twitter
YouTube
RSS