A Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József szerint a koronavírus okozta leállás után az emberek megint szeretnének utazni. Elmondása alapján a légiközlekedési iparág 2024–25-re érheti el a két évvel ezelőtti szintet, de a szakemberek abban bíznak, hogy a jövő év már konszolidáltabb lesz az ideinél.
A koronavírus-járvány tavaly márciusi kitörése óta a Wizz Air rengeteg veszteséget könyvelhetett el, de a piaci szereplők már azon gondolkoznak, hogyan tudnak kilábalni a válságból, ha vége lesz a lezárásoknak, korlátozásoknak.
Gyakorlatilag mi vagyunk az egyetlenek, akik változatlanul invesztálunk, bővítjük a repülőgépflottánkat, és az egész iparágban nekünk a legmagasabb a likviditásunk. A befektetőknek mi vagyunk az egyik ritka reménysugár
– mondta. A válság hozta változásokról szólva Váradi József kitért arra: a járvány kitörése előtt biztos volt benne, hogy a Wizz soha nem fog cargózni és Amerikába repülni, ehhez képest tavaly március-áprilisban csak cargóztak és Amerikába repültek. A jelzett periódusban a cég százharminc cargójáratot indított Magyarország és Kína között, illetve egész Kelet-Európának ők szállították a maszkokat és a lélegeztetőgépeket, és jelentős szerepet játszottak az Egyesült Államokban rekedt magyarok repatriálásában. A közeljövő nagy lehetőségéről, a brassói reptérnek a megnyitásáról kijelentette: a Wizz az első odarepülők között lesz, csak készüljön el végre a légikikötő.
A repülőtérnek egyértelműen van létjogosultsága, Románia pedig stratégiai piac. Minden berepülési, illetve kapcsolódási lehetőséget követünk, és megtanultuk a leckét: a fejlődő országokban, piacokon az egyetlen kitörési pont az olcsón árazott infrastruktúra kialakítása
– fogalmazott a vezérigazgató.
Forrás: MTI
Királytigris
2021-03-02 at 09:34
csakafidesz!
Le vagy maradva, mert kb. 30 évvel ezelőtt a PanAm becsődölt. Azt is szétlopták mint a MALÉV-et. Azóta az USA-ban sincs állami légitársaság.
Királytigris
2021-03-02 at 09:31
Egy évig még biztos nudli a légiforgalom, és utánna is időbe tellik, amíg megjön a bizalom, hogy az ember megfertőződés veszélye nélkül, beüljön egy szokásos Wizz Air-es túlzsúfolt utaskabinba.
De mivel a cég egy pénzmosoda, nagy gond nem lesz, sőt jól is jön ez nekik, mert könnyebb a mosni való pénzt veszteségként elkönyvelni.
csakafidesz
2021-03-02 at 09:31
Fessékkékre a gépek orrát és visszatér a a repülési kedv. nem szeretem a Wizzairt. Túl szűk bennük a hely. A Luthansa ugyanilyen gépein 30-40 fővel kevesebb uts van, de a lábat ki lehet nyújtani. Merem állítani, hog Európában a Lufthansa a legjobb társaság, Amerikában a PanAm.