Hamis aláírással ellátott dokumentumokat adhatott be a BKV buszbérlési pályázatára a baloldali vállalkozókhoz köthető, CR-Facilities nevű kamucég, amelyet a tender nyertesének hirdettek ki, és amellyel szerződött is a fővárosi vállalat. A botrányos tender nyomán tett – és a Karácsony Gergelyt is érintő – feljelentés nyomán a Nemzeti Nyomozó Iroda vizsgálódik.
Irathamisítást is elkövethetett a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) mutyigyanús buszbérlési tenderén nyertesnek kihozott kamucég, a CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt. A Hír TV péntek esti, Informátor című műsorában telefonon elérték azt az illetőt, akinek az aláírása szerepelt több olyan dokumentumon, amelyet a kezesként feltüntetett Volvo Group Austria GmbH állítólagosan biztosított a CR-Facilities pályázatához. Gerald Primes az újságíróknak megerősítette, hogy nem az ő szignója szerepel az iratokon, vagyis odahamisították az aláírását.
Valaki odaírta a nevemet, de én nem vagyok ezért felelős. (…) Valóban volt itt bizonyos csalás. De, mint ahogy mondtam, erről nem beszélhetek
– árulta el a stáb kérdésére a férfi. Amikor a kamucég ügyvezetőjét, Tóth Erikát – és egyben a CR-Facilities egyetlen alkalmazottját – a fentiekről kérdezték, akkor a nő egyszerűen letette a telefont.
Amint a Magyar Nemzet megírta, a napokban nyomozás indult a botrányos busztender ügyében, amelyben egyébként nem a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK), hanem a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) vizsgálódik. Ennek oka, hogy a BRFK-t saját kérésére kizárták az eljárásból, mivel az elfogultság látszatát is el szerették volna kerülni, hiszen Karácsony Gergely főpolgármestert is érinti a feljelentés. A ciprusi offshore-cégeken keresztül létrehozott CR-Facilities egyébként Tüttő Kata (MSZP) főpolgármester-helyettes korábbi élettársának, Leisztinger Tamás nagyvállalkozónak az érdekkörébe tartozik. A kamucég tavaly május 11-én alakult, és mindössze hét nappal az ajánlattételi idő lejárta előtt jegyezték be, 17 millió forint törzstőkével.
A tender mindössze hat használt busz bérléséről szólt, ám ezek a járművek sem a kamucég tulajdonát képezték: a CR-Facilities sem buszokkal, sem telephellyel nem rendelkezik. Sőt, a szabálytalanságoktól, pontatlanságoktól, és értelmezhetetlen adatoktól hemzsegő pályázatukban két olyan busz alvázszáma is szerepelt, amelyek a MAN európai adatbázisa szerint nem is léteznek. Továbbá referenciaként egy svájci cég számára kiállított ajánlást tüntettek fel. A BKV döntéshozóinak is tudniuk kellett a fentiekről, így arról, hogy a hat csuklós autóbusz bérlésére kiírt nyílt közbeszerzési eljárására a legjobb ajánlatot egy referenciák nélküli, jogelőddel nem rendelkező, frissen alapított, az üzletben tapasztalatlan cég nyújtotta be. Ez abból a vizsgálati anyagból derül ki, amelyet a fővárosi közlekedési vállalat belső ellenőrzési főosztálya készített.
A Magyar Nemzet birtokába került információk alapján a BKV felügyelőbizottsága tisztában volt azzal is, hogy a CR-Facilities átvilágítása során közepes szintű vállalatbiztonsági kockázatot állapítottak meg, mivel a cégnek „tulajdonosi háttere ismeretlen, referenciái nincsenek, működéséről nincs információ”. Komoly kérdéseket vet fel, hogy ezt követően hogyan köthetett szerződést a céggel a BKV. Márpedig a kontraktust október 30-án aláírták. Miután ez nyilvánosságra került, és a botrányos pályázat részletei is ismertté váltak, Karácsonyék visszakoztak, ám nem tudták tisztázni, hogyan szerződhettek az említett körülmények ismeretében.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS