Még lassabb lehet a fővárosi közlekedés: még több buszt helyez forgalomba a BKV, ugyanis a mostaninál nagyobb szakaszon pótolják majd a 3-as metróvonalat. Egy hónapon keresztül a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya–Kispest között metrópótló autóbuszok szállítják az utasokat, a belvárosban jelenleg eluralkodó dugók tehát a jelenleginél is súlyosabbá válhatnak.
A BKK sajtóirodája arról tájékoztatta a Magyar Nemzetet, hogy a Pest északi és déli részét összekötő M3-as metróvonal felújítása több ütemben valósul meg. A belvárosi metrófelújítás a projekt legnagyobb kihívása, mind a felújítás megszervezése, mind pedig a metrópótlás szempontjából. Idén nyáron egy hónapra jelentős változás áll be a metró közlekedésében: július 24-től augusztus 22-ig a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya–Kispest között légkondicionált metrópótló autóbuszok szállítják az utasokat, amelyek Kőbánya–Kispest és a Göncz Árpád városközpont között, a metró teljes üzemidejében járnak majd, míg az M3E pótlóbusz csak hétköznapokon csúcsidőben közlekedik a Határ út és a Göncz Árpád városközpont között, a belváros felé a Népliget érintése nélkül. A pótlóbuszok egy percnél is gyakrabban indulnak; a pótlásban több mint száz darab csuklós, akadálymentes, légkondicionált autóbusz vesz részt – ígéri a BKK.
A pótlóbuszok gyorsabb haladását elősegítve a jelenlegi buszsávokat meghosszabbítják a Váci úton a Róbert Károly körútig, az Üllői úton pedig a Határ útig. A Göncz Árpád városközpontnál és a Határ útnál a pótló autóbuszok megfordulását biztosító ideiglenes közlekedési rendet vezetnek be. A déli szakaszra is kiterjesztett metrópótlás kezdetére a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton a belváros felé megszűnik a közúti korlátozás, viszont a kispesti Vak Bottyán utcát lezárják az autóforgalom elől, oda – a célforgalom kivételével – csak a pótló autóbuszok hajthatnak be.
A 3-as metró felújításának munkálatai mellett megkezdődött a pesti alsó rakpart, a Lánchíd és a Blaha Lujza tér felújítása. Több helyütt utakat és autósávokat zártak le, a munkálatok miatt esély sincs a menekülő útvonalak igénybevételére, ugyanis Budapest teljes belső része dugókban áll. Mindezt nehezíti majd az újabb buszsávok kijelölése és az autósávok elvétele.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Facebook
Twitter
YouTube
RSS