Egy utazási iroda különjárata éppen Horvátországból tartott hazafelé, amikor irányíthatatlanná vált, felborult és egy hídpillérnek ütközött. A buszon utazó 56 ember közül nyolcan meghaltak, negyvennyolcan megsérültek. A rendőrség vizsgálja a baleset körülményeit. Eddigi információk szerint defekt okozhatta a balesetet. A Bors megtalálta az elhunyt buszvezető, M. László családját. Frissítés: megkeresésünkre a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság közölte, hogy halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset okozása vétség elkövetésének gyanúja miatt folytat ismeretlen tettes ellen eljárást az ügyben a rendőrség.
Ismert, nyolcan a helyszínen meghaltak, ketten súlyosan és negyvenhatan könnyebben megsérültek az M7-es autópályán Szabadbattyánnál történt vasárnap hajnali buszbalesetben, a sztráda főváros felé vezető oldalát lezárták – közölte a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság a police.hu-n.
Hiába írogatták a fórumon, hogy szerintük a buszvezető elaludt a volán mögött, ebből egy szó sem igaz. A baleset előtt 15-30 perccel álltak meg pihenni Balatonlellénél, hogy az édesapám leválthassa a társát, Jánost
– fogalmazott a buszvezető fia a Borsnak, aki sosem felejti el a szerettével való utolsó találkozását. Pénteken reggel felöltözött a rá jellemző eleganciával, és elköszönt tőlünk. Még otthon lakunk a testvéremmel, ezért mindannyian jelen lehettünk. Ugyanúgy mosolygott ránk, mint bármikor máskor – idézte fel Lackó, aki könnyen lehet, hogy csak egy véletlen döntésnek köszönheti az életét.
Apu engem is el szeretett volna vinni Horvátországba, ám az utolsó pillanatban valamiért elment a kedvem az utazástól. Nem tudom megmondani, hogy mi jött rám, mert már régóta szerettem volna eljutni a tengerhez
– emlékezett vissza a gyászoló fiú, aki saját bevallása szerint tegnap kora hajnalban megérezte, hogy baj történt.
Felriadtam és képtelen voltam visszaaludni.Látszólag ok nélkül rosszkedvem lett és fájni kezdett a hátam. Nem sokkal később egy ismerősömtől kaptam egy hírt, mely szerint baleset ért egy buszt az M7-esen. Akkor már sejtettem, hogy a mi buszunkról van szó. Hiába próbáltuk felhívni az édesapámat, már nem vehette fel a telefonját. Elértük viszont Janit, aki azonnal elmondta, mi történt. Ezek után elindultunk a helyszínre. Már úton voltunk, amikor a szomszédok felhívtak minket, hogy a rendőrök a házunknál csöngetnek. Nyilván ők akarták közölni a tragédia tényét
– zokogta a fiatal férfi. „Senkinek nem kívánhatnék jobb apát! Az utasok is szerették, mert megbízható vezető is volt. Körülbelül 15-20 éve dolgozott sofőrként. A buszt két tapasztalt sofőr vezette, K. János alig 15-30 perccel a tragédia előtt adta át a kormányt idősebb kollégájának, M. Lászlónak, akivel egyébként barátok is voltak, évek óta sofőrként dolgoztak, korábban Volánbuszt is vezettek, méghozzá baleset nélkül. A Bors elérte János édesapját, aki nem szeretett volna nyilatkozni, csak annyit mondott, a fia életben van. Ellátták a kórházban, jelenleg pedig hazafelé tart – mondta a férfi elcsukló hangon. Információk szerint azonban Jánossal utazott édesanyja is, aki viszont elhunyt a balesetben. Egy szemtanú valóságos apokalipszisként írta le a baleset helyszínét.
Akkor kezdtek érkezni a rendőrök, amikor odaértünk, borzalmas látvány volt. Mindenhol a szétszóródott személyes holmik hevertek a törmelékek közt, a buszból kikászálódó emberek pedig keresgették a cuccaikat, valaki pedig a busz alá szorulhatott. A sofőrfülke szinte megsemmisült. Azoknak, akik az első sorban ültek, valószínűleg esélyük sem volt
– ingatta a fejét a sokkos szemtanú. Információk szerint több utast valóban a busz alól kellett kimenteni, többeket pedig feszítővágóval segítettek ki a roncsból. A sérültek egy részét az Országos Baleseti Intézetbe szállították. A kilenc érintett közül többeket már haza is engedtek. Két hölggyel a kórház folyosóján találkozott a Bors.
Éppen aludtam, amikor a busz a betonoszlophoz csapódott. Szörnyű élmény volt! Mindenhol törmelékek vettek körül, de igazából akkor még fel sem fogtam, mi történt. Nekem a szám repedt fel kívül és belül, nagy fájdalmaim vannak, de most annak is örülök, hogy élek. Soha többé nem fogok semmiért elégedetlenkedni!
– mondta az egyik hölgy. Egy Bea néven bemutatkozó másik sérült hangsúlyozta: azok haltak meg, akik a sofőr mögötti oszlopban ültek. Igazából a társaságból senki nem ismert senkit, mégis bánt, hogy egyelőre azt sem tudom, hogy a mellettem ülő társam túlélte-e a balesetet. Semmihez nem tudnám hasonlítani, amit most érzek – tette hozzá az utas erős zúzódásokkal a fején. A Rolitúra alapítója, Szabó Roland is csak vasárnap, háromnegyed tízkor értesült a tragédiáról. Kollégáink közül többen is a helyszínen vannak, segítik az ottaniak munkáját. Egyelőre még mi is csak annyit tudunk, amennyit a híradásokból tudni lehet. Sokkoltak minket a történtek – mondta a Borsnak férfi. Hozzátette, hogy bár az ő cégük szervezte a túrákat, nem az ő buszaikkal utaztak a kirándulók. Elmondta, hogy az egyik sofőrt ő is ismerte, és megbízható, profi volt.
Frissítés: megkeresésünkre a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság közölte, hogy halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset okozása vétség elkövetésének gyanúja miatt folytat ismeretlen tettes ellen eljárást az ügyben a rendőrség.
Forrás: PestiSrácok/Bors; Fotó: MTI/Vasvári Tamás
Tudományos libsizmus
2021-08-16 at 13:34
Megéreztem én is, amikor édesapám meghalt. Megálmodtam. Másnap jött a telefon és nem lepődtem meg, mert tudam.
Poroszlai Róbert
2021-08-16 at 11:26
Részvétem.
Mikia36
2021-08-16 at 11:05
Sokan kritizálják, hogy a buszok oldalfalát miért készítik ilyen vékony anyagból. Van aki még 2,5cm-es oldalfalat javasol!
Hülyeség!
a külső oldalllemez alatt belső bordázás is segíti a busz vázszerkezetének merevségét. Majd a hőszigetelés és a belső burkolat található.
A 2,5cm-es oldalfal tömege a buszt már páncélkocsi súlyával tenné egyenlővé. Ennek mozgatásához már hatalmas, sokkal több lóerős motor kellene.
Van aki a hungarocellt javasol a kerékbe, akkor hogy lenne rugózás, akkor meg az lenne a baja, hogy nagyon ráz a busz!
A durrdefekt ellen nincs védelem, bármikor és bárkivel előfordulhat.
Az autóbuszokat igen szigorú szabványok szerint készítik, és a típusvizsgálatok során kitartóan tesztelik, ha szükséges módosítják.
Ebben az esetben csak valamilyen emberi tényező okozhatta a balesetet, lehet, hogy elrántotta a kormányt, vagy büntetőfékeztek elötte.
Nézzük_magát_a_dolgot
2021-08-16 at 10:35
Tisztelt Csőváz! Nyilván elírás az Ön részéről a 10 cm vastag oldalfal, összetéveszti a gyalogsági könnyű tankkal a buszt. De az nem lehetett véletlen, hogy a legendás amerikai iskolabuszok oldalfala bár vékony a céllemezből, de évtizedekig a horpadás ellen rendkívül ellenálló hosszanti apróhullámos kivitel volt.
Nézzük_magát_a_dolgot
2021-08-16 at 10:28
Sokan kifogásolják itt, hogy vékony lemezből készül a kaszni. Lehet, nem értek hozzá, hogyan van szilárdságtanilag méretezve. De azt laikusként is látom, hogy a legtöbb busznak az utas derekától fölfelé szinte csak üvegből van az oldalfala, az esztétikai szempontból kialakított csupaüveg oldalfal nulla védelmet nyújt. Ezért is történhetett a lengyel zarándokokkal a baleset Balatonberénynél annak idején, amikor a busz felborult, az acéllemez oldala alig károsodott, de a felső fele gyakorlatilag eltűnt a busznak, a tető az ülésekre préselődött.
Csőváz
2021-08-16 at 10:00
Minimum nagy szilárdságú acélból készíteném a buszok oldalait, nem sima bili lemezből amit áthasít egy jobb fajta konyhai kés…. 🙁
Legyenek az oldalsó falak legalább 10cm vastagok, bennük pedig csővázszerkezet. Külső burkolatnak pedig legalább 2.5-es lemez.
🙁 🙁 szomorú hogy ez történt 🙁 🙁
Csákó Balàzs
2021-08-16 at 09:52
Látom sok 561- szakértő van itt…!
2 fős jàratoknàl ….21 óra a megengedett munkaidő 2×10 órát vezethetnek a sofőrök!
Ez alatt normál tempóban is kényelmesen meg lehet tenni 1200km-t!
A napi pihenőt a buszosok jobb cègeknèl hotelben , rosszabb cégeknél a buszon kialakított fekhelyeken tudjàk kivenni9-11 óràt minimum!
Etel
2021-08-16 at 09:15
Őszinte részvétem a hozzátartozóknak.
Eddig is történtek balesetek, ilyen súlyosak is és legyen bármilyen felkészült a buszvezető, jöhet egy váratlan helyzet, egy rövidzárlat, ami végzetes.
Felmerült a durrdefekt, ami előfordul, azon mindig gondolkoztam miért nem valami tömör anyag van a kerékben, hungarocell vagy könnyebb súlyú gumi, parafa.
A parafa mellényt meg minden matracon csónakázónak kötelezővé tenném. Külön nem is lehetne kapni.
Továbbá távolsági buszok oldalvázát megerősíttetnem.
Gomboc7
2021-08-16 at 08:57
Szörnyű ami történt. De ilyen utat nem lenne szabad szervezni. Magában hordozza a tragédiát.
Királytigris
2021-08-16 at 08:42
Ezek szerint a tartaléksofőr is a buszon utazott, ami nem alkalmas pihenésre!
Vercsi
2021-08-16 at 08:26
🙁 🙁 Miért készülnek a buszok ilyen semmi anyagból? Egyszerűen fel nem fogható hogy nulla az anyag ami benne van, ami az utasokat védené. Ahogy látszik csak a kb 1mm-es lemez ben voltak az üvegek és ennyi.
Szörnyű hogy szinte minden busz ilyen 🙁 semmit sem véd az utasoknak egy balesetkor. A saját súlyát nem bírná el a busz ha a hátuljánál vagy az elejénél megemelnék…. Az aljánál pedig azok a szemre 60*60-as zártszelvények….Felszakadt végig….
Minden ilyen buszt betiltanék, csinálják meg úgy hogy az utasbiztonság az első. EURO NCAP miért nincs buszokra? Elvégre sokkal szigorúbbnak kellene hogy legyenek a szabályok mint autónál, mert itt utazhatnak tucat számra is.
Részvétem az elhunytaknak. 🙁 🙁
Bereczné Bártfai Ágnes
2021-08-16 at 08:09
Vannak olyan kispénzű emberek,akiknek csak 1 napos túrára jut pénzük. Gondolták,ha rövid időre is, de legalább egyszer láthatják a tengert. Az is élmény. A Jóisten adjon örök békét az elhunytak lelkének, a családjuknak pedig őszinte részvétem!
TS
2021-08-16 at 07:38
Milyen ostoba utazás, két egymást követő éjszaka a buszon, közben abálódás a parton, oszt voltunk Horvátba’. Hiába rutinosak a buszosok, megviseli őket az alváshiány.
obsitos
2021-08-16 at 07:14
Egy nap alatt ezer (1000) km, embert és gépet is megvisel.
Tkp mire volt idejük, mert a szigetre még komppal kell átjutni; megmártóztak, felöltöztek és hazajöttek (volna)???
Őszinte részvétem a hozzátartozóknak !