Nem pusztán politikai kijelentés, hanem tények bizonyítják, hogy sikeres volt a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak csillapítását célzó magyar kormányzati stratégia – hangoztatta a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken, Szegeden.
A tárcavezető a Pick Szeged Zrt. barnamezős beruházásának bejelentésén vett részt. A csaknem negyven milliárd forintos, napelem-telepítéssel is járó üzemfejlesztéshez az állam 10,6 milliárd forint támogatást nyújt, ami hozzájárul ezerkilencszáz munkahely megőrzéséhez. A tervek szerint a projekt nyomán 2030-ig huszonöt százalékkal fog növekedni a penészes szalámi értékesítési volumene.
A magyar kormány a vállalatok kapacitásbővítésére koncentrált a nehéz időkben is
Beszédében Szijjártó Péter egyedülállónak nevezte, hogy az utóbbi másfél évben nem pénzügyi és közvetlen gazdasági okok robbantottak ki egy elképesztő válságot. A miniszter kiemelte, hogy globálisan több mint száztízmillió munkahely szűnt meg és negyven százalékkal visszaestek a beruházások.
Éles különbség volt a különböző kormányzati stratégiák között, és mára mérleget is lehet vonni. Ebből az látszik, hogy csúnyán kudarcot vallottak mindazok, akik beletörődtek abba, hogy mindenképp tömeges munkanélküliség fog kialakulni, és nem tudták, vagy nem akarták megelőzni a gyárbezárásokat. Ezzel szemben abszolút sikeresnek bizonyultak a magyar kormány intézkedései, amelyek a tömeges munkanélküliség megakadályozására, a vállalatok kapacitásbővítésének támogatására fókuszáltak
– hangsúlyozta a tárcavezető. Szijjártó Péter szerint ezt a tények igazolják: Magyarországon az előző negyedévben tizennyolc százalékos volt a gazdasági növekedés, tavaly beruházási rekord született, továbbá többen dolgoznak, mint a rendszerváltás óta bármikor. Mint mondta, ehhez nagymértékben hozzájárult az élelmiszeripar is, amely idén eddig tizenkét százalékkal növekedett, így termelési értéke 2021 első nyolc hónapjában elérte a csúcsteljesítménynek számító kétezer-hétszáz milliárd forintot. Szijjártó Péter kiemelte: a szektor sikerét az adja, hogy jól ötvözik az évtizedes-évszázados örökséget az innovációval, és a magyar termékek ezért a nemzetközi piacokon is keresettek. Utóbbit mutatja, hogy a Magyarországon több mint száznegyvenháromezer embernek munkát adó iparág exportaránya negyvenkét százalékos.
A Pick-termékeket keresik külföldön is
Takács István, a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója kijelentette, hogy a beruházás a cég több mint százötven éves történetében is egyedülállónak és mérföldkőnek mondható. Közölte, hogy a „szalámik szakértőjének”, a legismertebb magyar élelmiszerbrandnek számító vállalat nettó árbevétele tavaly hetvenkét milliárd forint volt, és termékei iránt folyamatosan nő a kereslet külföldön is, amit jól mutat, hogy mára az export adja az árbevétel harminc százalékát. A Pick Szeged Zrt. Magyarország és Közép-Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata, termékeit harmincöt országban több mint kétszáz üzletlánc értékesíti.
A cég közölte: az új üzem Szegeden, a már meglévő, Szabadkai úti érlelőtorony mellett épül fel. Kivitelezése több fázisban történik, és a tervek szerint 2024 második felében kerülnek majd ki az első szalámirudak az üzemből. A Pick Szeged Zrt. – amely a Bonafarm Csoport tagja és egyben Magyarország meghatározó húskészítmény-gyártója – jelenleg évi tízezer tonna téliszalámi előállítására képes. Ezzel a mennyiséggel maximálisan kihasználja gyártókapacitását, amit a most bejelentett beruházással huszonöt százalékkal bővít. A cég szakemberei három év alatt fejlesztették ki azt az egyedi technológiát, amellyel modern körülmények között valósítható meg a hagyományos, bükkfán történő füstölés úgy, hogy utána a nélkülözhetetlen természetes penészesedési folyamat is be tud indulni a szalámirudak felületén.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Facebook
Twitter
YouTube
RSS