November 29-én hajnalban indul a Hódmezővásárhely–Szeged tram-train (villamosvasút), az utasok április közepéig ingyen utazhatnak a két város között – jelentette be Lázár János (Fidesz) csütörtökön a Hódmezővásárhely-Népkert állomáson.
A beruházásáért felelős kormánybiztos sajtótájékoztatóján azt mondta, a két várost összekapcsoló tram-train elindítása társadalmi hatásában csak a Békéscsaba–Szeged vasútvonal 150 évvel ezelőtti átadásához hasonlítható.
Az első szerelvény november 29-én 3 óra 31 perckor indul el Hódmezővásárhelyről és 4 óra 38 perckor Szegedről. A beüzemelés időszakában, december 31-ig óránként követik egymást a járatok
– közölte a térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus.
A következő szakaszban március közepéig csúcsidőben – reggel 6-tól 8-ig, illetve délután – 20 percenként, azon kívül pedig félóránként követik egymást a szerelvények. Az ebben az időszakban összegyűjtött műszaki és utasforgalmi tapasztalatok alapján alakítják ki a végleges menetrendet, amely március 15-től lép életbe
– mondta Lázár János. Hozzátette: a tervek szerint csúcsidőben 10 percre csökken a követési távolság.
A tram-train csütörtökön, pénteken és szombaton éjszakánként is közlekedik majd a két város között
– tudatta a kormánybiztos. Lázár János hangsúlyozta: a 80 milliárd forintból megvalósult beruházás akkor lesz sikeres, ha versenyképes más közlekedési módokhoz képest, az utasok olcsóbban és gyorsabban juthatnak el az egyik városból a másikba.
Jelenleg a két település központja között autóbusszal, illetve vonattal – egy szegedi átszállással – 50–55 percig tart az utazás. A beüzemelés időszakában a tram-train szerelvények 40 perc alatt teszik meg a hódmezővásárhelyi Kossuth tér és a szegedi Széchenyi tér közötti utat. Január közepétől a menetidő három–négy perccel csökken, és a cél az, hogy március közepétől ne haladja meg a 35 percet
– mondta.
Az utasok április 15-ig ingyen használhatják majd a szerelvényeket. Ezt követően a két város között a menetjegy 465 forintba kerül majd, a Hódmezővásárhelyen belüli utazásért pedig 250 forintot kell majd fizetni
– közölte a politikus.
A szolgáltatást üzemeltető MÁV ajánlatot tett a szegedi önkormányzatnak egy, a két városban és a tram-trainen egyaránt használható összvonalas bérlet kialakítására; ennek ára havonta 15 és 20 ezer forint között alakulhat majd
– mondta Lázár János, hozzátéve: dolgoznak a MÁV és a Volán járatait egyaránt érintő tarifaközösség kialakításán is.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Facebook
Twitter
YouTube
RSS