A Fővárosi Önkormányzat másokra mutogatva szeretné elterelni a figyelmet a botrányos ügyeiről, így az új vezetés a korábbi fejlesztéseket vizsgáló bizottsággal nyomoztat – hívta fel a figyelmet Tarlós István. A Magyar Hírlapnak adott interjújában elmondta: részt vett a vizsgálóbizottság ülésén, ami szerinte másfél év alatt semmi konkrétumot nem mutatott fel, aminek oka lehet a kompetencia hiánya is.
Elmentem a vizsgálóbizottság ülésére, miért ne mentem volna, meg aztán nem is akartam hasonulni a 2010 előtti vezetés egyes tagjainak későbbi, menekülő attitűdjéhez
– nyilatkozta a Magyar Hírlapnak tegnap Tarlós István.
Ez a bizottság különleges. Nemcsak azért, mert másfél év alatt semmi konkrétumot nem termelt ki, de hosszadalmas, befejezett rendőrségi vizsgálatokat követően keresgél. Az ülés témája a BKK e-jegyrendszere volt. Az gyorsan kiderült, hogy a bizottság ismeretei az ügyben korlátosak
– értékelt a volt főpolgármester.
Az elnök törekvése arra szorítkozik, hogy azt sugallja, hátha azért mentették fel Dabóczi Kálmán volt BKK-vezetőt, mert nem korrupt. Az elnök azon strapálja magát, hogy mártírt faragjon az amúgy arra alkatilag fogékony, de csakugyan becsületes Dabócziból annak érdekében, hogy ennek segítségével valami városházi visszaélést sejtessen. Miközben az a helyzet, hogy a cégvezetőnek 2017 és 2018 során ez volt a második kudarcos projektje. Az első miatt még az akkori ellenzék akarta kirúgatni
– fejtette ki a volt főpolgármester. Tarlós István hozzáfűzte: ennél attraktívabb a bizottság részéről a 4-es metró terápiájának ügye.
Köztudott, hogy a 4-es metró összes, OLAF által is elmarasztalt szerződését, megállapodását 2002 és 2010 között kötötték, csak el kell olvasni az OLAF jelentését. Mi a megsemmisülés határáról hoztuk vissza ezt a projektet, és több tíz milliárd forintot szereztünk vissza a városnak
– szögezte le a politikus. Úgy véli, a bizottság kutakodása nem valami komoly ebben az ügyben, bajosan sem képzelhető el, hogy a csaknem húsz év során különböző helyeken felhalmozódott, sok ezer oldalas iratanyagot ez a mégiscsak laikus bizottság egyáltalán át tudja tekinteni, még kevésbé értelmezni és összefüggéseiben kiértékelni.
A metrófejlesztés ügyét hazai és külföldi rendőri szervek és az OLAF hosszú évekig vizsgálta; önmagáért beszél, hogy éppen a hosszú, kritikus évek városvezetőjét, Demszky Gábort, akinek „szívügye” volt ez a metró, ez a bizottság még csak nem is tervezi meghívni
– mutatott rá Tarlós. Szerinte legfeljebb kiragadhatnak részleteket, mondanak valamit, aztán járjon utána, aki tud. Jelenleg sem az akkori főpolgármester, sem az akkori tényleges tanácsadói nincsenek a megnevezett meghívandók körében.
Silány, de rókalelkű ötlet. Aki telehordta Augiász istállóját, annak a neve se hangozzon el, viszont magyarázkodjon már kicsit, aki kitakarította, igaz? Itt ért véget a tudásvágyam és az együttműködésem a vizsgálóbizottságot illetően
– fogalmazott Tarlós István.
Forrás: Magyar Hírlap; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS