A hazai nagyvállalati szektorban elsőként a Magyar Telekom próbálja ki egy pilotprojektben a négynapos munkahetet – jelentette be csütörtöki közleményében a cég. Mint írták, a Magyar Telekom azok után kezd a kísérletbe, hogy világszerte már több országban – például Japánban, Izlandon és Spanyolországban próbálták ki a négynapos munkahetet, amelyet legutóbb Nagy-Britanniában teszteltek, az eredmények pedig igencsak biztatóak voltak.
A Magyar Telekomnál tesztjelleggel július és október között négy csapat – közöttük támogató és ügyfélkapcsolatban dolgozó területek egyaránt négynapos munkarendre áll át – írta a Mandiner. Az Index Friedl Zsuzsanna chief people officert idézte, aki szerint a céget a kísérletezés – az, hogy bátran próbálnak ki új dolgokat – eddig is jellemezte, különösen, ha olyan kezdeményezésekről van szó, amelyektől a működésük javulását, a kollégák fejlődését, valamint életminőségük javulását várhatják.
A mostani négynaposmunkarend-teszttől azt várják, hogy javul dolgozóik munka–magánélet egyensúlya, és maga a munkavégzés is hatékonyabbá válik. Kitértek arra is, hogy a négynaposra csökkentett munkahetet úgy vezetik be kísérleti jelleggel, hogy közben a kollégáik ugyanazt az alapbért viszik haza, miközben a vállalaton belül próbálják minél gördülékenyebbé tenni a munkaszervezést. A Magyar Telekom a tesztidőszak alatt megkérdezi a magyar munkavállalók véleményét is a négynapos munkahét bevezetéséről, illetve társadalmi párbeszédet kezdeményeznek a témában.
Forrás: Mandiner/Index; Fotó: MTI/ Mohai Balázs
Facebook
Twitter
YouTube
RSS