Az elmúlt években a koronavírus-járvány teljesen felülírta a tévé- és filmnézési szokásainkat. Előtérbe kerültek a fizetős streamingszolgáltatók és háttérbe szorultak a szélesvásznú mozik. Ebben az időszakban legerőteljesebben a Netflix volt az, amelyik – tudván, hogy ott kénytelenek kikapcsolódni a home office-ban unatkozó nézők – egyre erőszakosabban vezették be az LMBTQ- és a liberális propagandát a filmekbe. Ez meg is látszott a számokon, egyre több előfizető mondta le a szolgáltatást, mondván, hogy jó filmekre, nem pedig történet nélküli szivárványos propagandára kíváncsiak. Most, hogy újra beindult Hollywood és sorra jönnek a moziba az új filmek, ugyanez a jelenség tapasztalható itt is. Egy produkció számára azonban nagyobb a tét, nézők híján ugyanis feltűnő a bukás.
A múlt héten, 2022 júniusában érkezett meg a Pixar egykori sikertörténetének spinoffja (egy különálló mozifilm, amely az eredeti film univerzumában játszódik – a szerk.), a Lightyear. Története szerint Buzz Lightyear egy csillagharcos, aki csapatával új planétákat népesít be. Egyik alkalommal azonban az űrhajójuk lezuhan egy bolygón, amelynek az élővilága nincs kibékülve a betolakodókkal. Kénytelenek itt létrehozni kolóniájukat, de keresik a lehetőséget, hogy kijussanak onnan. Míg a többiek már megbarátkoztak a bolygóval, addig Lightyear még mindig ragaszkodik céljához és úgy tűnik, hogy ezúttal küldetése sikerrel járhat. Azonban egy idegen csapat érkezik hozzájuk és a csillagharcosra hárul a feladat, hogy egy marék újonccal karöltve felvegye a harcot az ismeretlen robotok ellen.
A sztori egy átlagos, szórakoztató mesefilmnek tűnhet, azonban van benne egy csavar, ami miatt sok szülő felkaphatja a fejét a moziteremben. Egy váratlan pillanatban, két hiperűrugrás között elcsattan egy csók egy AZONOS NEMŰ pár között. A leszbikus játékbabapár a címszereplő űrjárőr hű társa, Alisha Hawthorne és szintén nőnemű párja. Az animációs filmben a két karakter vállaltan egy párt alkot, sőt, egy kisgyermeket is nevelnek. A csókjelenet miatt többek között Szaúd-Arábiában, Indonéziában, Malajziában, Egyiptomban és Kuvaitban is betiltották a filmet.
A film főszereplőjét “boldoggá teszi” a leszbikus csókjelenet
Buzz Lightyear hangja, a Marvel Univerzum Amerika kapitányaként befutott Chris Evans a film bemutatója után megszólalt, ugyanis egyre többen fejezték ki nemtetszésüket a jelenettel kapcsolatban. Chris Evans támogatja az azonos nemű csók megtartását a filmben, de reméli, hogy “eljön a nap, amikor ennek a fajta reprezentációnak nem lesz hírértéke”.
Szép és csodálatos. Boldoggá tesz. Nehéz egy kicsit sem frusztráltnak lenni amiatt, hogy ezek a dolgok ma még hírértékkel bírnak. A cél az, hogy eljussunk arra a pontra, ahol ez a normális, és hogy ennek nem kell valami feltérképezetlen területnek lennie. Számomra megtiszteltetés, hogy részese lehetek valaminek, ami megteszi ezeket a lépéseket, de a cél az, hogy visszatekintsünk erre az időre, és megdöbbenjünk azon, hogy ilyen sokáig tartott, mire idáig eljutottunk
– fogalmazott a színész.
A box office nem hazudik
Míg Chris Evans gyönyörködik az animációs leszbikus csókban, addig a nézők inkább más filmet választanak a gyerekeiknek – a mozik kasszái erős üzenettel bírnak a film alkotói számára. A múlt hét csütörtökön bemutatott animációs mesére ugyanis alig több mint 10 ezren voltak kíváncsiak hazánkban. Összehasonlításképpen: egy, a Disney által készített mesére a premierhétvégén dupla ennyien szoktak jegyet váltani az elmúlt évek számai alapján. Az egyik legnagyobb filmes adatbázisban, az IMDB oldalán pedig jelenleg 5,1 pontra értékelik a filmet a nézők a maximálisan adható 10 pontból. Ez rendkívül csúfos értékelésnek számít a filmvilágban.
A nézők az erőltetett LMBTQ-propaganda helyett izgalmas történetekre vágynak
A szivárványos propagandára úgy tűnik, hogy sem itthon, sem külföldön nem kíváncsiak a kisgyermekes nézők. A Disney által birtokolt Pixar ugyanis 70-85 milliós nyitó hétvégével számolt Észak-Amerikában, azonban ezt csúnyán felülbecsülték. A tengerentúlon a film első hétvégéjén “mindössze” 51 millió dolláros bevételt sikerült generálnia, amivel a Lightyear a Pixar egyik legrosszabb nyitóhétvégét produkáló filmje lett.
Mire vágyik akkor a néző, legyen akár felnőtt, akár kisgyermek? A számokból és a visszajelzésekből ítélve izgalmas történetre és klasszik mozifilmekre. Olyanokra, mint az elmúlt évek egyik legnagyszerűbb mozija, a májusban bemutatott Top Gun: Maverick, Tom Cruise főszereplésével. A filmet az elmúlt hetekben hazánkban közel 300 ezer néző látta, világszerte pedig ezidáig 900 millió dolláros bevételt hozott a stúdiónak és továbbra is töretlen a sikere. Mindez talán abból ered, hogy a legendás vadászrepülős történet folytatása nem akar mást, mint film maradni, szivárványos és politikai propaganda nélkül. Konzervatív, izgalmas és eredeti, minden megfelelési kényszer és erőlködés nélkül. Ez pedig a nézőknek is tetszik és a számokon is meglátszik. Ez az, amit Hollywood nagyon nem szeretne elfogadni, de a bevételi számokból nagyon úgy tűnik, hogy hamarosan kénytelen lesz belátni. A nézők ugyanis sztrájkolnak. A nézők szórakozásra, nem pedig propagandára vágynak a forró vajas popcornjuk mellé. Ez a csúf igazság, kedves Hollywood, most pedig a pár éves szivárványos kitérő után el lehetne kezdeni végre újra jó filmeket gyártani!
Facebook
Twitter
YouTube
RSS