Ahogy az európai gazdaság egésze, úgy az európai autóipar is komoly kihívások előtt áll a következő időszakban. Jó lenne, ha ebben a nehéz gazdasági időszakban egyesek nem akarnák folyamatosan lábon lőni az európai gazdaságot – hangsúlyozta a külgazdasági és külügyminiszter hétfői Facebook-bejegyzésében.
Szijjártó Péter a bejegyzésben emlékeztetett: alig négy hete tették le a BMW-gyár alapkövét Debrecenben Milan Nedeljkoviccsal, a BMW igazgatótanácsának gyártásért felelős tagjával közösen. Hozzátette, folyamatosan kapcsolatban vannak a BMW igazgatótanácsi tagjával, hétfőn videókonferencia keretében egyeztettek. Úgy folytatta, hogy az inflációs környezet, a nyersanyagárak emelkedése és a beszállítói láncok bizonytalansága mind-mind komoly feladatot jelentenek az autóipar számára. Hangsúlyozta, hogy ebben a helyzetben különösen fontos, hogy ne rakjanak plusz terheket az iparágra.
Számunkra természetesen fontos a környezetvédelem, ugyanakkor annak kéz a kézben kell járnia a versenyképesség folyamatos fejlődésével. Az nem lehet, hogy ideológiai vagy politikai okokból egy komplett európai iparágat véreztessünk ki most, amikor az európai gazdaságnak támogatásra van szüksége. Szerintünk most nincs itt az ideje annak, hogy konkrét időpontot tűzzünk ki a hagyományos gépjárműmotorok teljes kivezetésére. A károsanyag-kibocsátást természetesen csökkenteni kell, de mindezt a józan ész talaján állva kell megtenni
– fogalmazott Szijjártó Péter.
Magyarország számára különösen fontos az autóipar jövője, hiszen annak termelési értéke megközelíti éves szinten a 10 ezer milliárd forintot, és az ágazat nagyjából 150 ezer munkahelyet tart fenn
– emelte ki a miniszter.
Jó lenne, ha ebben a nehéz gazdasági időszakban egyesek nem akarnák folyamatosan lábon lőni az európai gazdaságot
– írta Szijjártó Péter.
Forrás: Facebook, MTI; fotó: MTI/Máthé Zoltán
Orientál
2022-06-27 at 19:45
Milliárdosok a legnagyobb környezetszennyezők mert minden téren habzsolják az élvezeteket.
bl
2022-06-27 at 19:05
A villanyautót nem szabad hatalmi szóval bevezetni, mert gazdaságosság és racionális termelési struktúra kialakulása nélkül káoszba fullad az egész. Ha erőltetjük olyanná válik, mint Mao nagy ugrása: a semmi vár a végén.
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-06-27 at 18:44
Pardon! Természetesen nem 2125, hanem 2025.
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-06-27 at 18:41
Remélem, ez nem valamiféle érzékenyítő előkészítése annak, hogy a BMW megint halasztani akarja a beruházást! Már eddig is megmosolyogtató, hogy a 2018 nyarán bejelentett beruházás 2125-ben fog először termelni. Remélem nem olyan lesz, mint a szolnoki citromsavgyár. Népi bölcsesség No1: Lassú munkához idő kell. Népi bölcsesség No2: Nem akarásnak nyögés a vége.
Ezek szerint
2022-06-27 at 16:51
Csak a Sajón lefolyó méreg nem probléma.
Chiovini György
2022-06-27 at 16:30
Miért óvatosak a német ipari vezetők?
Ebből meg lehet tudni:
https://magyarnemzet.hu/velemeny/2019/06/egy-bankar-rejtelyes-halala
Matu
2022-06-27 at 16:01
Addig, amíg a halomagyú európai adminisztráció átgondolatlan szankciói miatt országok kényszerülnek visszalépni a környezetrombolóbb energiatermelésre, amíg úgy akarják megoldani az olaj és gáz szállítást, hogy hajókon-kamionokon szállítják cső helyett, amíg kis mennyiségű, de környezetre veszélyesebb kitermelésű energiahordozókkal üzletelnek, addig NINCS JOGUK követelni, de javasolni sem, az autógyártás és üzembe helyezés korlátozását. Keresik a szálkát, de a gerendát nem veszik észre? (Bár jó lenne, ha most például a nagy autógyártók nyitnák ki a csacsogó pici szájukat a saját érdekükben!)
shift
2022-06-27 at 15:05
Az igazi környezetvédelem ott kezdődne, hogy a világ nagyhatalmai (USA,Brüsszel,Oroszország,Kína) nem akarnának egyre nagyobb és egyre erőszakosabb birodalommá válni. Ez a nemzetközi birodalmiság, globalizmus felel a környezetszennyezés 99 százalékáért. A birodalmak a saját környezetszennyezüket próbálják ráterhelni a kisemberekre, kos nemzetekre.
Ne csak Nyugatozzunk, a Kelet ugyanilyen erőszakos és képmutató.
Hesslerezredes
2022-06-27 at 15:03
Vannak városok, ahol a mai belsőégésű motorokkal közlekedő autók TISZTÁBB LEVEGŐT pufognak ki, mint amilyet beszívnak!!
Egyébként oké, a belvárosból tiltsunk ki MINDEN belsőégésű motorú járművet: de akkor annak a határán legyen több tucat parkolóház ÉS a belváros teljes közlekedése legyen INGYENES.
Ja és kezdje azzal Karácsony, hogy a 7-es busz teljes vonalán csakis troli legyen – az összes ott közlekedő buszjárat helyett.
Ja, és felejtsük el a SZÉNDIOXID végtelen és parttalan kárhoztatását: a széndioxid nélkülözhetetlen táplálék a növények számára és az összes mennyisége évmilliók óta lényegében változatlan arányú: az EGÉSZ LÉGKÖRBEN MINDÖSSZE 0,038 %. Az egy százalék alig 4 %-a!!!!!!!!!!!!!!!!!
na4
2022-06-27 at 14:56
Végre a lényegről beszél. Környezetvédelem, de nem klíma és széndioxid hiszti. Pontosan.