A Magyar Közlönyben a közelmúltban megjelent kormányrendeletekkel véglegessé vált a H5, H6 és H7 HÉV-ek nyomvonala, a kormány felgyorsítja az 5-ös metró fejlesztését – közölte a Fidesz-KDNP fővárosi képviselőcsoportja hétfőn közösségi oldalán.
A H5-ös HÉV Budapest II. és III. kerületét, Budakalászt, Pomázt és Szentendrét, a H6-os HÉV Szigetszentmiklós-Gyártelep-Ráckeve vonalon Szigethalmot, Tökölt, Szigetcsépet, Szigetújfalut, Szigetszentmártont és Ráckevét, a H7-es HÉV nyomvonala pedig Csepelt érinti – írták.
A beruházást nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek nyilvánították, a megállapított területsávok két évig védettséget élveznek. Az útvonalszakaszok nyomvonala és az azt meghatározó tengelypontok összessége megtalálható a Magyar Közlönyben, amelyet közösségi oldalukon is közzétettek – közölték.
A kormánypártok fővárosi képviselőcsoportja szerint a fejlesztés fontos lépés a Budapest külső kerületeiben és az agglomerációban élőknek.
A főváros baloldali vezetésével szemben a kormány valóban a Budapesten és környékén élőkért dolgozik, cselekszik – írták.
Forrás: MTI, fotó: wikipedia
Nyaom a vonal
2022-08-16 at 12:25
Mi fog változni? Ezek a meglevő nyomvonalak.
lyukas zokni
2022-08-16 at 09:20
az M0-ást mikor akarják befejezni?
TS
2022-08-16 at 06:59
Kerekferke, világos, de ne nézzük hülyének az olvasót!
Kerekferke
2022-08-16 at 01:26
Korlátol kommentelőknek: háború van.
Pénz, paripa, fegyver.
Dühös románszakértő
2022-08-16 at 00:00
Megjegyzem, a V0-ás vasúti körgyűrűnek is a nyomvonalát úgy jelölték ki, hogy a Dunaújvárosi vasúti híd megépítésének kivételével a nyomvonal teljes egészében meglévő, üzemelő, vagy üzemen kívüli vasútvonalakat foglal magában: Cegléd-Kecskemét-Fülöpszállás-Kunszentmiklóss-Tassi delta-Szalkszentmárton-Dunapart. Ebből a Kecskemét-Fülöpszállás illetve a Kunszentmiklós-Tass-Szalkszentmárton szakaszokon nincs személyszállítás, mivel azt Gyurcsányék 2008-ban megszüntették, a 2010-ben helyébe lépő Orbán-kormány pedig első választási ígéretét (konkrétan Fónagy Jánosét) megszegve ezeken a szakaszokon nem állította vissza a személyszállítást. Mivel a Szalkszentmárton-Dunapart szakaszt eleve katonai célból építették 1978-ban egy Dunán való átkelési VSZ-hadgyakorlat részeként, ezen soha nem volt személyszállítás. Egyébként a hadgyakorlatból kifolyólag a Dunaparti vég és vele szembe Dunaújvárosi rakodó dunaparti vége ma is úgy van kialakítva, hogy vasút pontonhídon át tudna kelni Szalkszentmártonból Dunaújvárosba, persze ez a lehetőség a dunai hajóforgalom (nomeg a mostani apály) miatt – a fidesz-kormány legnagyobb sajnálatára – nem teszi megspórolhatóvá a rendes Duna-híd megépítését. (Nota bene: a magyar vasút történetében volt már hogy menetrendszerű vasúti fővonal sokáig pontonhídon kelt át a Dunán Dálya és Gombos között, a híd csak az I. világháborúra készült el). Ez azt jelenti, hogy a híd megépítésén kívül csak meglévő pályákat kell korszerűsíteni alépítménycserével és villamosítással, de kisajátításra egy fillért sem kell költeni.
Nocsak azért, mert majd ezt is úgy fogja kommunikálni a Fidesz, mintha mekkora grandiózus vasúthálózat-fejlesztés történt volna, holott csak üzemen kívüli vasútvonalak felújításáról, illetve egy pontonhidas lehetőség rendes híddal történő kiváltásáról van szó.
Dühös románszakértő
2022-08-15 at 23:28
Igen, a felsorolásból feltűnően hiányzik a IX. és az V. kerület, amik alatt tervezték vezetni a három szóbanforgó HÉV-vonalak összekötését “5-ös metró” címén (noha az eredetileg az 1978-ban szovjet mintára keletkezett metróhálózati tervekben, melynek kétségtelen megvoltak a maga hibái és részben mára elavulttá is vált, az eredeti 5-ös metrónak köze nem volt a HÉV-ekhez: egy gyűrűs vonal lett volna a Nagykörút és a külső körgyűrű vonala közé beiktatva). Lehet, hogy a kormányzat virágnyelven így hozta a nagyérdemű tudomására, hogy a szentendrei, ráckevei és csepeli HÉVEK egymással való földalatti összekötését ejtette, csupán a meglévő vonalakat korszerűsítik. Elvégre háború van, vagy mifene, vele válság, meg Brüsszel is visszatartja a pénzünket.
Ügyes, így kell kommunikálni: “Mi törődünk a fővárossal, mert fejlesztjük a meglévő vonalakat! “, miközben elhallgatjuk, hogy a tömegközlekedés szempontjából létszükségletű beruházás legfontosabb eleme ejtődik. Vagyis a fővárosi gyorsvasúthálózat két (HÉV-)vonala továbbra is lógni fog a levegőben annélkül, hogy más gyorsvasúti (HÉV- vagy metró-)vonalhoz csatlakozva érintkezzen a városi gyorsvasúti hálózattal.
moliere
2022-08-15 at 21:53
Mi a hír? Ezek a vonalak LÉTEZNEK!!!
TS
2022-08-15 at 20:02
Miről beszélünk, hát mi változott? Eddig is ez a nyomvonal volt. Ezen felül a tervekben szerepelt a 6-os és 7-es HÉV behozatala a Kálvin térre, sőt az 5-ös HÉV áthozatala Pestre. Nyeff!
Huxit
2022-08-15 at 17:31
Ez jó hír. ?