Ugyan a baloldal állandó kritikával illeti a kormány üzemanyagárstop-intézkedését és az EU-s szankciók mellett érvel, amelyek rettenetesen felnyomták az energiaárakat, most mégis azt szeretnék, hogy ők is élhessenek a kormány pénztárcát kímélő ötleteivel. Ezen kívül pedig bevezették a home office lehetőségét is a dolgozóknak. Nincs új a nap alatt, a baloldal ugyanazt csinálja most, mint korábban: fúrja a kormányzati lépéseket, miközben minden kedvezményt igénybe venne, beleszámítva az olcsó paksi áramot is, pedig az atomerőmű bővítése az ő áskálódásuk miatt tolódott el.
Emlékezetes, amikor a szocialista Tóth Bertalan a kormány családpolitikáját kritizálta, majd kiderült, hogy felvette a csokot, ahogyan az egykori Jobbik-elnök is élt a lehetőségekkel és felújíttatta a házát állami támogatással. A koronavírus-járvány alatt az oltások ellen szólaltak fel többen a szövetségből, majd soron kívül kérték azokat. Most is valami nagyon hasonlót láthatunk, ugyanis a fővárosi önkormányzat baloldali többsége állandó jelleggel fúrja a benzinárstopot, a paksi bővítést és támogatja az oroszokra kivetett EU-s szankciókat, mert szerintük az célravezető – most mégis azért kuncsorog a BKV vezetése, hogy élhessenek ők is a kormány adta lehetőségekkel.
Az ATV számolt be róla, hogy ahhoz, hogy a BKV járművei jól működjenek, időnként szükség van karbantartásra; ezt csarnokokban végzik, rendszerint éjszaka. Ott, hogy a dolgozók egészsége ne károsodjon, mindenképpen fűteni kell majd – mondta a BKV vezérigazgatója, de más intézkedésekről is beszélt.
Vizsgáljuk hogy esetlegesen, átmeneti időre bezárjuk a BKV-székházat, vagy részlegesen lezárjuk, és a dolgozók vagy home office-ban, vagy pedig kisebb területen látják el a munkájukat
– fogalmazott Bolla Tibor, aki szerint a BKV nehezen tud együtt élni az energiahelyzet bizonytalanságával, hiszen piaci áron veszik az energiát. Jól szemlélteti a helyzetet, hogy amíg tavaly 20 milliárd forint volt az összes energiaköltségük, idén 40 milliárd lesz, jövőre pedig, ha az árak így maradnak, akkor 70 milliárd forint lesz.
Nyilvánvalóan ezt a drasztikus áremelkedést nem lehet takarékoskodási intézkedésekkel kompenzálni teljes mértékig, így plusz forrásokra van szükségünk. Ennek érdekében tárgyalunk a fővárosi önkormányzattal is, hogy milyen plusz forrásokat tudna az önkormányzat vagy a kormányzat megnyitni az energiaköltségek emelkedése céljából
– mondta a híradónak Bolla.
A főpolgármester-helyettes szerint a közösségi közlekedés fenntartása 200 milliárd forintba kerül; ebből az utasok 50 milliárdot fizetnek, a magyar állam viszont csak 12 milliárdot, amit idén még át sem utalt. Tüttő Kata még egy problémára felhívta a figyelmet, miszerint a főváros által megtermelt adóbevételek az állam kasszájába és nem a fővároséba folynak be. Ezek után három dolgot kérnek most a kormánytól: az első, hogy kapják annyiért a paksi áramot, amennyiért a lakosság. A második az az, hogy támogassa a kormány ugyanannyira a közösségi közlekedést, mint amennyire az egyéni autós közlekedést. Minden stratégiánkban, a fővárosiéban, az országban is benne van az, hogy a közösségi közlekedés fenntartása ugyanolyan fontos, mint a közoktatás, mint az egészségügy – fogalmazott Tüttő. A harmadik pedig az európai uniós forrásokat érinti: a kormány ne hagyja ki a fővárost az újjáépítési alapból, valamint a hét éves beruházási programból.
Forrás: ATV; Fotó: MTI/Mónus Márton
Facebook
Twitter
YouTube
RSS