Habár az ellenzéki politikusok természetesen ráakaszkodtak, és egy ideológiailag szélsőséges, az ellenzékhez, a politikához bekötött “szakszervezet” szervezte a héten a tanársztrájkot és a tanár–diák-tüntetést, kétségtelen, hogy a politikától független része valós problémákra reflektált. A sztrájk és a tüntetés szervezése során alkalmazott módszerek és a körülmények azonban sok kétséget ébresztettek. Ezekről szól az alábbi olvasói levél is (a kiemelések tőlünk származnak).
A tanárok bére, bár én nem látok bele, de mivel mindenki ezt mondja, méltatlan a munkához és a felelősséghez képest. Tehát joggal elégedetlenek, joggal várják el a nagyobb anyagi megbecsülést is.
Azok a gyerekek, akik most érettségiznek, másfél évig nem vehettek részt jelenléti oktatásban. Ebből legalább fél évben, a legelső lezárás idején szinte semmilyen oktatás nem volt. Most ezeknek a gyerekeknek a tanárai sztrájkolnak. Azaz nem mennek be az órára, nem tanítanak. Elsősorban azért, mert keveslik a fizetésüket.
Ha valaki elégedetlen és úgy érzi, nem veszi észre a vezetés, hogy méltatlanul bánik az alkalmazottaival, és a jelzésekre nem reagál, akkor annak joga van tüntetni, sztrájkolni. Viszont tudvalevő, hogy a tanári pálya nemcsak munka, hanem hivatás is. Felelősség a gyerekek iránt, akiknek az oktatását, nevelését a szülő rájuk bízza. A gyermek a legnagyobb kincs, egy nép jövőjének meghatározó értéke, ezért az, hogy milyen nevelésben, oktatásban részesül, az egyik legfontosabb szempont. Ha sztrájk miatt nem részesül oktatásban, akkor nem kapja meg azt a tudást, amire a jövőben szüksége lesz. Amennyiben ez másfél év amúgy is hiányos és nem teljes értékű oktatás után történik, úgy különösen káros lehet az a gyermekek számára.
Ez a sztrájk tehát számomra nem fogadható el. A tüntetés rendben van, hiszen ha elszakad a cérna, ha tényleg annyira felháborodik valamin, bármin a polgár, a hatalom figyelmeztetésére ez egy jó eszköz lehet. Szerencsére nálunk ezt mindenki szabadon és büntetlenül meg is teheti, mert demokrácia van.
Az viszont nagyon visszatetsző, hogy erre a gyerekeket is felhasználják. Komolyan fel kell hergelni a gyerekeket, hogy tüntessenek a tanáraik fizetésemeléséért? Képzeljük csak el, hogy történik ez? A gyermek hallja a hírekben, hogy mennyire alacsony a pedagógusfizetés ma Magyarországon. Elgondolkodik, és felháborodik, olyannyira, hogy a szünetekben összebeszélnek, hogy ez már mégiscsak tűrhetetlen, hogy a tanáraik éhbérért dolgoznak, és megszervezik a tüntetéseket az iskolában, tanórák helyett, táblákkal, kihangosítással… vagy az órán valahogy szóba kerül (szerintem már ez is méltatlan a pedagógus hivatáshoz), és tevőlegesen ráveszik a gyerekeket a tüntetésre. Ez viszont már felháborító. A tanárok a fizetésük megemeléséért a diákokat tolják maguk előtt?
Nem vonva kétségbe a tanárok jogos elégedetlenségét, azért látok még néhány szempontot, amit legalábbis figyelembe kéne venniük. Jelenleg egy komoly gazdasági válság küszöbén vagyunk. Egy hatalmas energiaár-robbanás kellős közepén és egy háborús fenyegetettség árnyékában éljük mindennapjainkat. A kormány igyekszik ezek között a problémák között lavírozni úgy, hogy a lehető legnagyobb segítséget nyújtsa az embereknek. Bár a rezsicsökkentés mértéke módosult, mégis az ő elmondásuk szerint 181 ezer forint/háztartás (én nem számoltam utána, de fogadjuk el) támogatást nyújt mindenkinek. Az év eleji adó-visszatérítést is megkapta minden gyermeket nevelő dolgozó; akkor maximum annyi hallatszott, hogy ez választási osztogatás, túl sok hálaszó ez ügyben nem hangzott el, pedig családonként ez egy jelentős összeg volt. A 13. havi nyugdíj és a nyugdíjprémium is elvárható a kormányzattól, az alapvető élelmiszerekre és az üzemanyagra „felrakott” ársapka is maximum „elhibázott és a piaci mechanizmusokba való beavatkozás” volt, nem jár érte köszönet.
Az pedig, hogy a harmadik világháború és egy atomfegyver esetleges bevetésének árnyékában a pedagógusoknak ez a legnagyobb problémája, és szemernyi belátással sincsenek azokra a problémákra, amik jelenleg a tűzoltás állapotában vannak, érthetetlen. Annál is inkább, hisz a kormány ígéretet tett a bérek januári emelésére és a további évekre a tisztességes bérfelzárkóztatásra.
Tudom, hogy a tanárok nagyobb része lelkiismeretesen végzi a dolgát, és bár nekik is fáj az anyagi elismerés hiánya, de nem áll be a hangos kisebbség közé sztrájkolni. Biztos vagyok benne, hogy ők is várják évek óta az anyagi megbecsülést is, amit valóban meg is érdemelnek. Remélem, hogy a diákok és a szülők értékelik és erkölcsileg is elismerik, hogy ők szó nélkül végzik a „nemzet napszámosaiként” a dolgukat. Minden tiszteletet megérdemelnek.
Majsai Klára
Vezető kép: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
Vica
2022-10-10 at 11:20
Most ezeket a tiniket büntetlenül utcára tudták vinni, mit fognak szólni a bolsilibsi kormányzása idején, majd szembe találják magukat a kardlapokkal, gumi lövedékekkel! Nem beszélve a fényes nappal támadó migránsokról! Akik ellen semmilyen retorziót nem lehet eszközölni, mert híresek a bosszúállásukról! Fogalmuk nincs mit művelnek a jövőjükre nézve!
Sanyáta
2022-10-08 at 18:51
Az a lényeg, valaki,vagy, valakik által szìtott, minél nagyobb kupleráj legyen ebben az országban.Ha nem mennek a dolgok politikailag, akkor csinálunk balhét.A pesti szemét miatt kuss volt.A karácsony féle pipogya Budapestért kussolnak a bal oldalon.Bár tény a pedagógus kérdés fontos társadalmi kérdés.Cselekedni kéne !!!!Sajnos amig ilyen hülye pártok vannak csak a pusztulás fenyeget minket.Csinált egy idióta újságîró egy diákkal is egy tényfeltáró anyagot, hogy a mai gyerekek mit is tennének ebben a kérdésben.Nem.Mi a jövő? Lehet, hogy nem lesz pedagógus, orvos, kukás….és még sorolhatnám.Szar ez a civakodás. Nem látszik a jövő!!!!!!
Magyar Gyula
2022-10-08 at 13:00
Ezt a tüntetést nem a szak szervezet, nem a tanárok és nem a diákok szervezték. Ők képtelenek lennének erre. Lehet, hogy az új USA nagykövet első baráti gesztusa volt az ngo szervezésében.
Az egyik diák tábláján az a felirat volt, “Most mi lógunk”
Tehát lesz idő amikor mi fogunk lógni!
Mindenki tovább gondolhatja ezt, ízlelgessük.
oktató
2022-10-08 at 11:46
Maximálisan egyetértek a levél írójával. A Gyurcsány érában szemkilövés, botozás járt a tüntetőknek. A pedagógusok fizetésemelése pedig úgy zajlott, hogy úgy emelték a bruttó fizetést, hogy a nettó kevesebb lett az adó és a tb levonása után. Iskolákat szüntettek meg, és a teljes tanári kart szélnek eresztették. Akkor hol volt a PDSZ? Szerintem is ez politikai tüntetés, ami eléggé gusztustalan több okból; a gyerekekkel zsarolják a kormányt, a tanulók nem kapják meg az oktatást, és ennek sajnos beláthatatlan következményei lesznek, amit ők még nem látnak, a szülők is nehéz helyzetbe kerülnek emiatt, és a legaljasabb az, hogy az amúgy is az országot sújtó mindenféle bajok közepette, nem az összetartásra törekednek, hanem a magatartásukkal(hol a jó példamutatás) méginkább nehezítik az ország helyzetét, és szaporítják a problémákat. Az pedig felháborító, hogy egyes felbujtó kijelenti, hogy neki jó a fizetése, tulajdonképpen nem is kellett volna tüntetnie, de elérte, hogy kitegyék, hogy áldozati bárány legyen, és hipp-hopp rögtön talált magának jól fizető állást. Vagy talán már előre le volt rendezve? És előadja, hogy mennyire sírt a tanítványaival, hogy el kell hagyni Őket. Ezek az emberek nem pedagógusok, nincs erkölcsi tartásuk, nem tudják mit takar a hivatástudat. Persze lehet, hogy sokan azért mennek ki az utcára, hogy a többi békén hagyja, és ne köpködjenek rá. Igaza van az “egyszerű hozzászólónak”, különös tekintettel az utolsó négy sorra.
nemLibernyák
2022-10-08 at 08:41
Árnyéktanárok, az árnyékkormány által felbujtott tanárok. Felelőtlenek, mint az árnyékkormány, össze vissza beszélnek mint az Árnyék Feri kormánya, következmények nélkül. Lehetnek a követelések jogosak, de a felelőtlen módszerek, a gyerekek jogtalan felhasználása igazi kommunista módszer.
ezeknemtanárok
2022-10-08 at 05:45
Maximálisan egyetértek az olvasói levéllel, és nagyon sok előttem hozzászólóval.
Csak néhány dolgot szeretnék hozzátenni:
-néven kell nevezni, hogy ez egy egyértelműen a guruló dollárokból finanszírozott (ki által is?) megmozdulás, amelyhez biodíszletnek felhasználják a kollaboráns tanárok által félrevezetett gyerekeket, fiatalokat
-a képekből is látszik, hogy a tüncikézők igen nagy hányada a soros-ngo-k által szervezett további biodíszlet(az amnestys mellényesek igazították el őket), másik nagy hányada pedig a komcsi-libsi bagázs által bérelt hivatásos tüncikéző, meg a belpesti felkapaszkodott, magát értelmiségnek képzelő lelki toprongy
-a fiatoknak koncertként adják el a tüncikézést. Horror!
-sztrájkolni lehet, csak előbb biztosítani kell a minimum-szolgáltatást. Senki nem tiltotta meg nekik. Ja, hogy ezt nem akarják, mert kell a kirúgott tanár, hogy lehessen rá hivatkozni?
-az ország, de az egész világ elképesztően nagy gondban van: itt folyik egy háború közvetlenül a szomszédunkban, és a kormány mindent megtesz, hogy mégis béke és biztonság és amennyire csak lehet, jólét legyen a hazánkban. HAZÁNKBAN. Ami láthatóan nekik nem az.
-gyurcsótány alatt több volt a gázszámlám, mint most, pedig jóval alacsonyabbak voltak a bérek. Akkor miért nem tüntettek,miért nem követelőztek, miért hagyták, hogy a tanárok ötödét kirúgják, tantárgyakat, iskolákat szüntessenek meg?
-miért nem tüncikéznek a háborút kirobbantó, azt (a mi pénzünkből) finanszírozó és fenntartó pénzügyi nagyhatalmak ellen? Ja, mert hogy azok bérelték fel őket erre a tüncikézésre?
-Végül, örülhetnének, hogy igen jó dolguk van, mert ha bejönne az eu-s, netán az amerikai szabályozás, igencsak meglepődnének: a szünet nem fizetett, fizetés csak az órák után (más sem a munkaidejében készül fel a munkára, jár továbbképzésre stb.), minél jobb a gyerekanyag, annál kevesebb fizetés, hiszen kevesebbet kell idegeskedni stb.
A Kormány megígérte nekik a béremelést, meg is fogják kapni. Ez a mesterségesen gerjesztett, az ellenzék által megrendelt, külföldről finanszírozott tüncikézés pedig árt nemcsak a kormánynak, a hazánknak, de hosszú távon a tanároknak is. (kivéve a néhány igen kiválóan megfizetett szervezőt) Remélem, hogy egyre több tanár fogja ezt felismerni.
Q
2022-10-08 at 01:31
Természetesen többeknek igaza van, csak az a baj, hogy egy-egy érv magában nem elegendő.
össze kell hangolni őket.
Együtt kell több területen is javulni.
“kis pénz, kis foci. a bérezes magától megtisztítaná a szakmát”
Most előjöttek a pártpropagandisták, nyomukban sokan,
hogy növeljük 100 ezerrel a fizetést vagy duplájára.
Természetesen ez magában elenyésző esetben javítana a színvonalon.
“a tanárok _egy része_ meg se próbálja mindenkinek átadni a tananyagot, a szülők egy része az iskola ellen hangolja a gyerekét, a diákok egy része a csicskájának tekinti a tanárt, a köztisztviselők egy része pedig basáskodik ahelyett, hogy segítené az oktatást.”
“A diákok tudását, alkalmasságát, képességeit kellene fejleszteni”
Az okosak szerint a tudás fokozatai: ismeret->jártasság->tudás->alkalmazni-képes-tudás->készség.
Tehát kiragadni egy összetevőt az csak ballibbant propaganda.
“Organikus pedagógiára van szükség!” – írja valaki.
Nem tudom pontosan , mit jelent, de igaz lehet.
nemLibernyák
2022-10-07 at 22:40
folytatás:
A másik nagy probléma, a gyerekek belerángatása egy politikai játszmába – politikai pedofília.
Éveken keresztül hallottuk, hogy az iskolába nem lehet bevinni a politikát (amíg baloldali kormány volt). Most a tanárok egy része teljes mellszélességgel politikai játszmára használja fel a gyerekeket. Nem értem a támogató szülőket, ma támogatják a törvénytelenséget, holnap meg elvárja, hogy a pedagógus segítse a gyerek nevelésében, és csodálkoznak, hogy a gyermek kicsúszik a kezükből.
nemLibernyák
2022-10-07 at 22:39
Szomorúan veszem tudomásul, hogy a mostani pedagógusok közül sokan a pedagógia alapjait sem ismerik, vagy még inkább megtagadják azt. A pedagógus elsőrendű feladata, hogy a Haza számára hasznos polgárokat neveljen. Ezt csak elhivatottan lehet megtenni. A komoly pedagógusi munka, feltételezi a törvények ismeretét, tiszteletét és betartását. Ráadásul a pedagógusok példaként is szolgálnak a társadalom többi része számára. Aki pedagógusnak tartja magát, nem várhatja el a tiszteletet, a megbecsülést a kormány és a társadalom részéről, ha maga nem tiszteli a kormányt, ha nem tiszteli embertársait. A pedagógus elvárja, hogy a postás esőben, hóban kivigye a postát, hogy az Internet a nap minden órájában működjön, stb. A tanár nem megválasztott, hanem a mi adónkból eltartott munkaerő, akinek a bérért teljesíteni kell. Ebbe nem fér bele a polgári engedetlenség. Az elégedetlenség és a követelések kifejezésére meg vannak a demokratikus lehetőségek.
Amit most a pedagógusok egy része tesz, az nem más, mint a Gyurcsány számára elvégzett janicsár munka. Feri nem tudja elfogadni a többség választását és folyamatosan lázít, ez minden csak nem demokratikus. Másokat nem bírt rá a tüntetésre, most a tanárokkal próbálkozik. Sajnos talál vevőt az álságos haladó, liberálisnak mondott dumáira. A támogató tanárok két kategóriába tartoznak. Az első kategória teljes mellszélességgel haladónak gondolja magát. Ezzel a kategóriával erkölcsi problémák vannak, egy olyan világot támogatnak, amely az alapvető erkölcsi normákat tagadja. A második kategória képviselői nincsenek tisztában a valósággal, mennek az áramlattal. Az ő esetükben a kérdés, hogyan tudnak nevelni, példát mutatni. Egyik kategória sem alkalmas pedagógusnak.
A pedagógusok (remélem) többsége meg hallgat, nem tesz semmit, pedig nekik is kellene hallatni a hangjukat, mert így egyoldalú a kép.
Vélemény
2022-10-07 at 21:57
Minden mondatával egyet tudok érteni a @Egyszerű_hozzászóló 2022-10-07 at 14:49 bejegyzésével!!!
Én úgy gondolom, hogy a mostani hangadó és hergelő pedagógusok egy politikai feladatot/akciót szerveztek és további vadbalos akciókat akarnak végrehajtani. Azért nem szégyellték jogtalanul BIODISZLET-ként felhasználni a mi gyerekeinket, kihasználva a tinédzser korszak lelkes igazságérzetét és tudatlanságát!!!…..visszaélve a helyzet lehetőségével. Pedig a kormány megígérte, hogy 2023 januárjától megemelik a bérüket, de hát akkor már nem lehet cirkuszozni, a politikai akcióikat most kell megcsinálni, mert az ’árnyék kormány’ most adta ki a jelszót!
Mi, a szülök többsége is közel azonos béreket kapunk, mint a pedagógusok többsége, ……sőt, ha a helyzet úgy adódik, akkor napi 10- 12 órát is dolgozunk, akár éjszakai műszakban, mert a főnökeink elvárják, hogy adott esetben helyt álljunk, de se a betegeket, se az öregeket, se az ügyfeleket, se a vásárlókat, se a megrendelőket, se az utasokat és se….se…..nem használjuk fel biodiszlet-nek, hogy nagyobb béreket követeljünk!!!…..
Ami még számomra nagyon visszatetsző, hogy egyes pedagógusok a munkájuk után nem sok felelősséget vállalnak, ……..mert, ha a gyerekek tudása hiányos és sekélyes, akkor simám minden szégyenérzet nélkül a gyerekek szellemi képességeire, lustaságaira hivatkoznak.……….Ugyanakkor, ha külön magánórára viszed ugyanaz a gyerek akkor halad, mint a karikacsapás,……….. bejut az egyetemre, főiskolára, felsőfokú nyelvvizsgákat szerez. Szóval tőlünk szülőktől finom kenyeret, jó szolgáltatást, kiváló minőségű munkát, biztonságos közlekedést, ……..várnak el, de ennek ellentételezéséül kivezénylik a gyerekeinket az utcára hőbörögni. Egyszerűen méltatlan, habára a pedagógusoknak kellene példát mutatni, nemde??…..
Én a Magyar Kormánytól, mint szavazó állampolgár elvárom, hogy hozzanak olyan törvényt, amely megtiltja a 18 év alatti gyerekek politikai purparlé cirkuszokba történő bevonását, felhasználását!!!!…Továbbá elvárom, hogy a pedagógusok is minőségi munkát végezzenek, hogy a gyerekeket ne keljen magánórákra plusz költségért járatni, hiszen a mi fizetésünk se több, mint a pedagógusoknak!!
Csubaka
2022-10-07 at 21:31
Nem a tanárok béréről szól a történet…?
Akkor végül is miről?
Csak néhány eset amiről a témában fellelhető kommentek között olvastam…
Valaki azt vetette fel, hogy ugyanabban az iskolában több fizetést ajánlottak egy takarítónak, mint egy óra adó tanárnak. Ezek szerint nem az a probléma, hogy alacsony a tanári fizetés hanem az, hogy a takarítóé magas a tanárhoz képest?
Egy másik oldalon az elbocsájtott tanár maga közli, hogy netto 400ezer volt a fizetése amivel elégedett volt. Erre fel a beíró kollegák mind agyon sajnálták, hogy ez milyen méltatlan és aránytalan a szakmai múltjához képest.
De volt olyan is, hogy egy kommentelő felvetette, hogy valóban évek óta problémák vannak az oktatásban, de azt a szakma és a hatalom szakemberei képesek csak megoldani nem kevés kompromisszum árán, ugyanis a probléma látszólagos megoldhatatlanságának a rendszerben gondolkodás hiánya az oka.
Erre többen virtuálisan megskalpolták az illetőt, hogy nem, hanem a méltatlan tanári fizetések…
Nézem az egyik áruházlánc álláshirdetését. Elérhető bruttó jövedelem
360 000 Ft. Két műszakban, túlórákkal, hétvégékkel és ünnepnapokkal. Ez nettó 239 000Ft.
Mindenkinek kevés és ezt kellen reklámozni. Komoly rendszerszintű probléma mutatkozik a társadalmi javak újra elosztásának módszerében és stratégiájában…
Ez
2022-10-07 at 19:27
Ha nem lát bele, akkor miért szól bele?
Rémusz.
2022-10-07 at 18:00
Sokatokkal eggyet értek, és köszönöm!
A nyomorult, moslék libernyák hazaáruló mocsadékok, úgylátszik, szlogent váltottak, mivel éveken keresztül mást sem tudtak pofázni, mint a kormány lop, a Mészáros is lop.
Ja, meg o1g. Ezzel az ésszel, nyugottan elmehetnek az ovoda kiscsoportjába a homokozóba!
Látom, hogy most a legujjabb szlogenjük, a vodafon. Érdekes, hogy a csökött hazaáruló agyukba az már soknak tűnik, de nem is tudják feldolgozni, hogy igen, megvették a vodafont, de, hogy abbol mennyi bevétel fog származni a gazdaságba, nos az már az agyi kapacitásukat meghaladja.
Mészáros urat is éveken keresztül baszogatták, de, az, hogy hány embernek is ad munkát a Mészáros és Mészáros cég, hát, ez megint csak meghaladja a komcsi agyu barmok agykapacitását.
Bezzeg, hogy a gyurcsótány harminc cége eddig mivel is rukkolhat elő, hát arrol ugyebár, kusti van. Az állam, azaz, a fidesz lop. Baromi érdekes, de akkor meséljetek ti büdös komcsik, hogy miként van, hogy az ország gyarapodik és szépen épül??
Hogy a picsába van az, hogy az állam mindent ellop, még is épülnek a vasutak, az utak, a különböző intézmények, de még az ország határain túl is tudunk segíteni, nincs imf., most akkor hogy is van??!!
Ti kis buzeránsok, hát hogy a picsába lehet, hogy az állam mindent ell lop, de mégis gyarapodik az ország??
Ti tényleg ennyire kretén állatok vagytok, vagy csak játszátok az agyatok helyét?????
Ja, csak megjegyezném, hogy a Mészáros cég, éppen mostanában tudott segíteni a cég huszon ötezer dolgozójának, ezt direkt így írom le, mert különben a ti liberális agyatok a számokat nem tudja felfogni!! Nos, drágáim, most várom, hogy a gyurcsótány cégei, hány emberen tudtak segíteni????!!!!
Fujj, de útálom a komenista barmokat!!!!!!!!!!!!!
Újdemokrata
2022-10-07 at 17:29
“Minden tiszteletet megérdemelnek.”
Az én szememben akik balliberális bajkeverőkkel, hazaárulókkal, külföldről pénzelt választói támogatás nélküli “kormánybuktatókkal” társulnak, és gyerekeket hergelnek a törvényes rend ellen, azok se több pénzt, se tiszteletet, se semmilyen megbecsülést nem érdemelnek.
Némethné Rózsás Rita
2022-10-07 at 17:18
Értetlenül nézem a pedagógusok sztrájkját. 18 évvel ezelőtt én is óvónő voltam. Háromszor éltem át a csoport összevonásokat, csoport megszüntetéseket. Párhuzamosan bezártak iskolákat, óvodákat. Nem volt nagy fizetésünk, még is lelkesen munkálkodtunk minden gyermekek személyiség fejlődéséért, helyes neveléséért. Akkor egyik szakszervezet sem szervezett munkabeszüntetést (kormány buktatást), fájón tapasztaltuk, hogy egyik intézményből, a másikba kell munkát találnunk.Hivatás és gyermekszeretetből tette mindenki a dolgát.
Értetlenül nézem a pedagógusok sztrájkját.
pinokkio
2022-10-07 at 17:04
Igen, minden olyan tanárt el kellene bocsátani, aki ebben a “tüntetésben részt vett”, tanítás helyett. Miért nem jutott eszébe a nyári szünetben tüntetni diákok nélkül?
A 10.kerületi Szent László Gimnázium a választás előtti csatározásba is bevonta a diákságot, az iskola előtti járdán, az iskola bejáratára kihelyezett “idézettel”, és tanítási időben ott kezdett el 8 pedagógus a díszteremben tanítás helyett tüntetni.
Ez nem a pedagógusok jobb- de nem megérdemelten jobb- megbecsüléséért, nem az oktatás színvonalának emelésért indított akció, hanem a egy liberál értelmiségi felforgató akció.
Ugyanez a közlépiskola pedagógusai kitörő örömmel ünnepelték “karácsony megválasztást”. és a kódolt üzenetük”Boldog karácsonyt” akcióval indult a fosbukon.
bl
2022-10-07 at 17:04
Ez a tüntetés nem a tanári fizetésekről szólt, hanem arról, hogy el lehet-e valakit bocsátani, le lehet-e váltani azért, mert 1 napra vagy rövidebb időre engedély nélkül sztrájkol azért, hogy az oktatásban változások történjenek. Nem a fizetésről szól, arra nem mozdult volna meg 30ezer ember, az kellett hozzá, hogy a megtorlásnak lehessen kommunikálni az elbocsátásokat (ahogy azok is, megérdemelten vagy érdemtelenül de megtorlások, a maradók számára pedig figyelmeztetések, megfélemlítések). Itt a hibát a “szakvezetés” követte el.
1 Enaki
2022-10-07 at 16:51
Ez a sztràjk mestersègesen,Gyurcsàny àltal generàlt megmozdulàs.A baloldal nem biŕ magàval,kèptelen a hatalom elvesztèsèben beletörödni.A vöros tanàrok tūntettek,a jòzan gondolkodàsuak otthon maradtak.Sikerūlt a pedagògus rètegetvmegosztani. Jobb ès bal.
Greg
2022-10-07 at 16:25
Magd@ 16:22
10/10
Magd@
2022-10-07 at 16:22
Nyilvánvaló, hogy az árnyékkormány árnyékszékein pöffeszkedő, gyűlölettől átitatott, a mikro-adományoktól kitömött, hazug, parazita, népképviselők álltak nemcsak a tüntetés mögött, hanem masíroztak együtt, lehetőleg kockás ingben a tanárokkal!
A szégyenérzet bekerülhet a ritka szavak gyűjteményébe.
A diákok többsége szerintem nem megvezetett, hanem teljes testbedobással vett részt az akcióban!
Éppen úton voltunk a városban….
Greg
2022-10-07 at 16:15
Ez az egész pedagóguscirkusz a bizonyítéka, hogy a pályán lévők egy jelentős részét soha az oktatás közelébe sem szabadott volna engedni.
Ők azok, akik a roszul értelmezett és szélsőségesen liberális alapokra épített munkálkodásukkal napjainkra már teljesen felborították a tanintézményekben ősidők óta fennálló korábbi és igen eredményesen működő rendszereken alapuló rendet.
Ők azok, akik dilettáns, ostoba liberalizmusukkal szétvertek mindent, ami azelőtt beváltan és jól működött. A fejére állították az oktatás világát ugyanúgy, ahogy az elvtársaik az élet más területein vernek szét mindent, ami mormális. Az iskola ma már nem az a hely, ahova minden szülő nyugodt szívvel küldheti a gyerekét. Az iskolában ma már bármi megtörténhet, a tanárveréstől, a szexuális devianciák terjesztésétől, a politikai és világnézeti befolyásolástól akár az öngyilkosságba hajszolásig. Nem kell erről hosszasan értekezni, a tevékénységük eredményei, következményei a mindennapjainkban önmagukért beszélnek.
Ők azok, akik a maguk tevékénységi körében végzik el az emberi társadalmak elpusztításáért folyó hadjárat legpiszkosabb hadműveletét a gyerekek, a fiatalok, a jövendő nemzedék ellen.
A legfelháborítóbb pedig az egész folyamatban, hogy ezek a “pedagógusok” a felforgató tevékenységükhöz most már magát a diákságot és azon keresztül a szüleiket is felhasználják. Nem lehet nem észrevenni ezeknek a szervezett akcióknak a kiszámított aljasságát, amivel a legnagyobb bűnt követik el a gyerekek, a fiatalok ellen azzal, hogy beviszik az iskolába a szennyes politikájukat és nem csak hogy megzavarják, de el is lehetetlenítik a diákság körében az összhangot, a nyugalmat, a békés tanulást, a zavartalan testi-lelki fejlődést.
Ezért tehát mindenki, aki ezzel a pedagóguscirkusszal egyetért, támogatja, vagy akár csak tényként közömbösen elfogadja, az cinkos ebben az aljasságban!
Aki pedig elhiszi azt a maszlagot, hogy itt csak a tanárok megbecsüléséről és a fizetésükről van szó, az végtelenül, javíthatatlanul és jóvátehetetlenül hülye.
grimmbusz
2022-10-07 at 16:10
de látom megjött a balos délutáni műszak és idesereglett 😀
nemzeti
2022-10-07 at 16:08
A 2006-os Néró azaz GYURCSÁNY FERENC és Gyurcsány
Ferencné madarai és tökösverebei.
“Ifjú forradalmár” vagyok. Zengik harsányan.
Egyre többen lesznek madarak,mert engedtük őket.
Most lázítják Gyurcsányék a szakszervezeteket.
MAJDAN nicsak “készülnek” valamire?
Bizony,bizony mert csak nálunk van Európában drágulás.
180 ezer/17 ezer
2022-10-07 at 16:08
Én a tüntető tanárokat azért is büntetném, mert céljaik elérésére kiskorú diákokat tolnak maguk előtt. Egy 18 év alatti még kiskorú! Ezen a héten egy középiskolában az összes megtartott óra egy napi órarendnek felelt meg! Ezért ki a felelős? Most kell alkalmazni a kiskorúak ellen meghozott gyermekvédelmi törvényt! Heti 22 óra kötelező + néhány óra kötelező az iskolában való tartózkodás, pl. dolgozatjavítás, helyettesítés. Délután pedig mehetnének talán segíteni a KUKÁS dolgozónak!
Grimmbusz
2022-10-07 at 16:06
A gyerekek ebből kb annyit értenek, hogy aznap nem kellett röpdogát írni és szabadon randalírozattak a jólevegőn a haverokkal.
Nekik kb annyira problémájuk, hogyha nem mennek ki tüntetni, akkor tanár elintézi a jegyeiket, meg a továbbtanulási esélyeiket.
Hagyjuk már a kenetteljes dumákat…
Jogilag amúgy is cselekvőképtelen személyekről beszélünk még mindig. Már írtam: a jog szempontjából kb annyi diákokat vinni tüntetésre bármit követelni, mintha egy ovis nem akarná megenni a spenótot és csokiért hisztizne.
PEDAGÓGOSZ PRIDE
2022-10-07 at 16:05
KISKORÚAKAT TILOS POLITIKAI AKCIÓKBA BEKAPCSOLNI.
Tanár-diák viszonylatban a diák függő, kiszolgáltatott.
A félig sem kész, kellően nem művelt, koránál fogva önállóan felelősen nem tud dönteni, döntéseiben korlátozott a felelőssége.
A diákok szellemi-erkölcsi igénybevétele PEDOFILIA!
PEDAGÓGOSZ PRIDE
2022-10-07 at 16:01
Pedagógus politikai pedofília.
polizza
2022-10-07 at 15:52
A fenti levéllel/írással kapcsolatban nincs ellenvetésem, de a ,,A tüntetés rendben van”, azzal nem értek egyet.
Bármilyen tüntetés csak akkor van rendben ha másoknak nem okoz sérelmet, kárt, megoldhatatlan helyzeteket. Ha nem késnek el miatta munkából, közlekedésből, orvosi régóta várt időpontról, bármilyen előre kifizetett eseményről, stb., olyanok, akik nem óhajtanak tüntetni, hanem csak élni. De nem hagyják őket valakik.
Ha pl. valaki lekési a repülőt, utazást, elveszti a pénzét mások miatt. Az pénz, nagy összeg is lehet.
De ha lekésik pl egy PET CT időpontot, mennyi idővel későbbre fog újat kapni? Az életébe is kerülhet. Vagy próbáljon magán rendelésen korábbit kapni – az is pénz, nem is kevés.
Szóval általánosan: csak akkor és úgy tüntethessen bárki, ha nem okoz vele másoknak károkat. És ez mindenkire vonatkozzon.
A tüntetés lehessen csak korlátozott helyen, lehetőleg nagy térségen, olyan helyen, ami kikerülhető. Közlekedést akadályozón soha, sehol!
Grimmbusz
2022-10-07 at 15:40
Mindenki: nem akartam elhinni, de igaz: NoÁr (vagy hogy írja) a nyomorgó tanároknak pólókat árul csillagászati pénzekért… Asszem megérkeztünk a labirintus közepébe. Hát EZÉRT ilyen fontos ez neki.
Akkor mégsincsenek a bíróságok a Fidesz kezében? Mégsem Orbán küldi le ukázban kézivezérléssel az ítéleteket? Ez majd meséld el Brüsszelben is.
mébell
2022-10-07 at 15:34
Micsoda lelkivilágra vall az hogy egy PEDAGÓGUS hagyja magát befolyásolni a nemzetáruló tróger gyurcsánybanda által. Ostobák! Látjátok végre, hogy kinek az érdekében folynak a tüncikék? Felhasználnak benneteket az aljas mocskos céljaik elérésére és az első alkalommal kidobnak majd, mint ahogy tették az uralkodásuk alatt. Akkor hol a p…ba voltatok????
Béla
2022-10-07 at 15:00
A sztrájk elfogadható, de elfogadhatatlan “a polgári engedetlenség” a hatályos jogban nem ismert tiltakozási eszköz.
Maruzsa Zoltán államtitkár arra kérte a szakszervezeti vezetőket, hogy a jogszabályellenes magatartást, a tanulók erkölcsi értékrendjét negatívan befolyásoló, törvénytelen kezdeményezést ne támogassák.
Elfogadhatatlan, hogy tanárok a fizetésük megemeléséért a diákokat tolják maguk előtt, bevonják őket a tüntetésekbe.
Egyszerű_hozzászóló
2022-10-07 at 14:49
Újra felhívnám a figyelmet arra a nagyon fontos tényre, hogy ezek azok a nagyon is kevés kisebbségben lévő, de annál hangosabb höbörgök, akik szerint nem kell semmilyen, a társadalom számára hasznos oktatás, azaz nincs szükség pld. matematikára, irodalomra, magyar nyelvre, helyírásra, történelemre, kémiára, fizikára, biologiára, stb-re, de szükség van, sőt, kötelező, hogy legyen genderelmélet és egyéb ideológiai szánalmas baromságra, ami a társadalom számára nem hogy nem hasznos, hanem súlyosan káros is. Szerintük a nem hasznos tantárgyakat meg kell szüntetni, hiszen van internet, és ott meg lehet nézni ezeket.
Ja, internet! Tele álhírekkel, félinformációkkal, csúsztatásokkal, ferdítésekkel és súlyos történelem hamisításokkal.
Ők mondják 2010-től folyamatosan azt is, hogy az adózók pénzéből eltartott tanárok miért nem kapnak akár havonta béremelést, azaz, miért nem fordítja az állam ezt vagy azt a pénzt a tanárok béremelésére, miért fordít pénzt pld. Vodafone vásárlása, nemzeti konzultációra, stb-re, de tudomásul kéne már venni, hogy a tanárokon kívül mások is vannak, azaz nemcsak a tanárok léteznek a társadalomban, így más fontos szakmák, illetve más fontos dolgok is vannak egy társadalomban, az életben, amikre pénzt kellene vagy muszáj lenne fordítania az államnak.
ÜZENEM, HOGY AZ ÁLLAMKASSZA NEM VARÁZSSZATYOR, MELYBŐL FOLYAMATOSAN ÉS KIFOGYHATATLANUL JÖN A PÉNZ!
A pénzt az adózók által megtermelt adókból lehet előállítani és azt lehet tovább osztani, azaz minden kiosztott pénznek meg kell legyen a biztonságos fedezete ahhoz, hogy az ország a pénz felhasználás után is biztonságosan és csődmentesen tudjon folyamatosan működni.
Egy kis országnak pedig soha nem áll annyi pénz rendelkezésére, mint egy nagy és gazdag országnak. Természetesen ki lehet osztani az államkasszában lévő pénzt teljesen, utána fel lehet venni kis ideig hiteleket, amelyet az üres kassza miatt nem tud majd az ország visszafizetni, ezért meg lehet emelni az adókat, tovább lehet emelni a rezsit és egyéb árakat, el lehet törölni minden kedvezményt, amit az állam eddig adott, be lehet zárni munkahelyeket, és ezzel tönkre lehet tenni a társadalom nagy részét, amely még fizetőképes maradt, és amelynek végén szép lassan csődbe is megy az adott ország!
Újra megismétlem, hogy a tanárok nettó 207-659 ezer forintos fizetése semmivel sem több vagy kevesebb, mint a társadalom nagy többségéé. Természetesen nem azt mondom, hogy ennél nem lehet több. De lehet! Legyen is, ha van rá mód, de nekem ne magyarázza meg senki, hogy a tanár ebből nem tud megélni! A tanárokra talán a társadalom más tagjaihoz képest más árak vonatkoznak? Tudomásom szerint nem!
Azzal se jöjjenek, hogy a társadalom a tanár nélkül elpusztul. Ez sem igaz! Lehet autodidakta módon is tanulni, lehet az előző generációtól tanulni, és lehet saját tapasztalatból is tanulni, magyarul egy tanár sem pótolhatatlan, főleg nem a rossz tanár, márpedig sajna manapság egyre több a rossz és lelkiismeretlen tanár. Saját tapasztalat!!!!!!!
Természetesen van sok jó, nagyon jó, tisztességes, és lelkiismeretes tanár!!!!
Elmondanám azt is, hogy 1-2 fős, főállású mikrovállalkozások éltek és élnek évi max. br.3-5 millió forintos árbevételből, mely árbevételből még ki kell fizetni a vállalkozásokkal kapcsolatos adókat, a vállalkozással kapcsolatos működési, dologi kiadásokat, az 1-2 fő után járó adókat, járulékokat, míg a tanárok nettója éves szinten jelenleg kb.2,5-7 millió forint és abból már csak a saját magándolgait kell finanszírozni. Erről ennyit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Felhívnám arra is figyelmet, hogy a tanároknak 2010. óta folyamatosan emelték és emelni is fogják a bérét, legutoljára 2022. januárban volt béremelésük. Januárban lesz béremelés, sőt, még lehet, nagyobb lesz a béremelés, mint az előzőleg betervezett emelés.
Az sem igaz, hogy a tanár többet dolgozik, mint más, mivel a heti 22-26 tanóra, azaz a napi 4,4-5,2 óra tanítási idő, illetve a heti 14-18 nem tanítási idő, azaz a napi 3,6-2,8 nem tanítási óra, azaz összesen a heti 36-44 óra, azaz napi 8 óra nem több, mint a társadalom többségének. Amennyiben a tanár esetleg ennél többet dolgozna, az sem egy kivételes dolog, hiszen a társadalom nagy részénél ez szintén előfordul.
A tanárok tüntethetnek, sztrájkolhatnak, törvény adta joguk és lehetőségük, mint mindenki másnak, de ezek nem korlátlan jogok, melyet már az Alkotmánybíróság is kimondott, de csak és kizárólag azután, hogy megállapodással biztosították a törvényben előírt minimumot az oktatáshoz.
Szülőt és diákot semmilyen módon ebbe nem vonhatnak bele, mert az alkotmánysértő és egyéb törvényellenes, és még erkölcsileg is nagyon súlyosan aggályos, amely után igenis komoly szankciókat kell kivetni.
SZÜLŐNEK, DIÁKNAK A TANÁROK MUNKÁJÁVAL, BÉRÉVEL KAPCSOLATOS PROBLÉMÁHOZ SEMMI, DE SEMMI KÖZE!
Mind a szélső balos DK-hoz tartozó, tagsággal alig rendelkező szakszervezet és a hozzájuk kapcsolódó szervezők, beleértve a szülők is, nagyon súlyos bűncselekményt követtek el és követnek el azzal, hogy a törvényeket áthágva iskolákban, óvodákban, egyetemeken, főiskolákban politikai tevékenységet végeznek, illetve 18 éven aluliakat különböző szankciókkal fenyegetve polgári engedetlensége, tüntetésekre buzdítanak, tüntetésre visznek ki úgy, hogy valószínűleg a szülők egy része nem is járult hozzá semmilyen módon, főleg nem írásos nyilatkozattal, és még nem beszéltem hidak elfoglalásáról és egyéb blokádokról, mely szintén törvényellenesek.
Egyszerű, magyar adózó állampolgárként AZONNALI HATÁLLYAL KÖVETELEM, HOGY EZEN FELNŐTTEKET, BELEÉRTVE A SZÜLŐKET, AZ ŐKET MEGSZERVEZŐ POLITIKUSOKAT IS ÁLLÍTSÁK BÍRÓSÁG ELÉ ALKOTMÁNYOS REND MEGSÉRTÉSE, KISKORÚAK VESZÉLYEZTETÉSE, FŐLEG KISKORÚAK VESZÉLYETETÉSE MIATT, ILLETVE AZONNALI HATÁLLYAL SZÜNTESSÉK MEG EZEN TANÁROK MUNKAVISZONYÁT, ÉS TILTSÁK EL ŐKET MINDENFÉLE GYERMEKKEL KAPCSOLATOS MUNKAKÖRTŐL!!!!!!!!
Rosta László
2022-10-07 at 14:40
Talán elfogadható lenne az olvasói levél, ha ez a probléma friss lenne. De mint az élet is bizonyította, mostani vezetőink, már 1989-ben, amikor rendszert váltottak, messze menően tisztában voltak ezzel a súlyos problémával, még ők maguk hivatkoztak pedagógus barátaikra, akiknek az anyagi megbecsülése nagyon aggasztotta őket, képesek voltak táblát akasztani a nyakukba, hogy megmutassák kiállnak mellettük és problémájuk mellett. A tüntetők is azokról a ” ballibsi ” egyetemeken tanultak és ” szívták ” magukba a tudást, melyre most fentebb hivatkoznak.
Nos ha a matek műveletben nem tévedek, ez már 33 éve megkezdődött, ennek több mint a felében jobboldali, rendszert váltó kormányok vezették az országot, de nem sikerült erre a problémára megoldást találni. De megint végezzünk el egy matematikai műveletet. A rendszerváltáskor mennyi is volt a képviselők havi tisztelet díja és most mennyi, hányszorosára emelkedtek ezek az ellátmányok, a kiegészítésekről ne is beszéljünk. Majd összehasonlítás képen mennyi volt a tanárok bére a rendszerváltáskor és most mennyi? Hányszorosára nőt a bér? Ezek az adatok egyértelműen alátámasztják a probléma gyökereit. Mi változott, a FIDESZ vezetésének véleménye a problémáról. A barátok gondja akkor is 1989-ben fontos volt, de ma nem tudnak azzal dicsekedni, hogy vannak pedagógus barátaik, ma már nincsenek, nem léteznek ilyen barátok, ezért ez a probléma a Pató Pál-i kategóriába tartozik a megoldással együtt – Ej ráérünk arra még ” ! A véleményekből megállapítható, sokaknál valóban hiányos volt az oktatás, de ez nem a pedagógus kar mulasztásából ered, hanem inkább arra vezethető vissza, hogy iskola helyett az iskola mellé járt és egyes tényekről nem széles látókörben, hanem egyoldalú tájékoztatás mellett tájékozódott.! – tényközlő –
Ágica
2022-10-07 at 14:38
A legnagyobb problémának a gyerekek bevonását , felhasználását tartom.Az alpári, nyomdafestéket nem tűrő táblákkal a kézben , és a tanítványaik kezében… A maradék illúzióm is elveszett. Legjobb lenne az online tanítás, talán ott nem az obszcén szöveg menne.
Naprózsa
2022-10-07 at 14:32
Azért érdekelne, amikor úgy istenigazában eldurvul a háború és a nagy újraindítás is, ezek a harcias “nemzet napszámosai” is ugyanilyen vehemenciával mennek-e ki a határra, hogy megvédjék az országot a betolakodóktól, vagy ugyanilyen “hazafiassággal” szólalnának fel mondjuk Soros bátyónál, hogy miért kell inflációt gerjeszteni, és fűtéssel spórolni? Vagy miért nem ilyen bőszek amikor mesterséges járványokat tenyésztenek és eresztenek ránk, miért nem az ezekben bűnösök ellen tüntetnek?
Vagy tegyük fel, sikerül megdönteni a kormányt, és Gyurcsány visszatér. Akkor magas lesz a fizetésük? Gyurcsány vagy a neje nem fognak újra iskolákat megszüntetni, ápolási, vizitdíjat fizettetni, pedagógusokat tömegével kirúgni?
Sokak szerint igenis magas a fizetésük a jelentős szünidei szabadságok és napi óraszámok figyelembevételével. De ám legyen, a többi dolgozó adójából finanszírozott állami alkalmazottként kapjanak fizetésemelést, de akkor dolgozzanak is annyit mint a többi munkavállaló, vagyis a gyerekek őszi, tavaszi, téli és nyári szünetében hallgassanak továbbképzést, vagy termelési gyakorlaton vegyenek részt, vagy nem különpénzért dolgozzanak nyári táborokban, és ne a szülőknek legyen gondjuk, hogy hol fizessenek szép summát ahol a gyerekeket nyaraltathatják amikor az adóikból a tanárok meg élvezik a tetemes szabadságokat.
Jobboldal
2022-10-07 at 14:26
Ballibsik “értelmiségi tanár sztrájkol mert kevés a 400 000 nettó? A kukások is elkezdték nyertek is egy kis alamizsnát! (pofád befogd!) A BKV-nál is rezeg a léc! Mi lesz ha leállnak? Kamugeri a bárgyú pofájával ígér fűt-fát? Az egyszerű nép hogy megy dolgozni a város másik felére? Persze MEGINT O1G De hogy a problémákat hogy kellene megoldani arra ötlet sincs(O1G ez van) Hiába van 40 rabló(tanácsadó) mégse sikerül semmi! Kapják be a Lipicai csődör f… át! Hadházytól szabadon
Királytigris
2022-10-07 at 14:16
Teljesen világos, hogy ezt az ellenzék szervezte a PDSZ-szel összefogva.
Kiskorúakat felhasználni tüntetésekre nagyfokú felelőtlenség!
Nem is értem, hogy a parlament miért nem hoz törvényt ennek megakadályozására.
1. A tüntetésen lehetnek provokátorok, a tüntetés elfajulhat, bűncselekmények történhetnek, amibe belesodródhatnak a kiskorúak.
2. Egy kiskorú bünthetősége, jogi felelősségrevonása különbözik egy felnőtéttől. A kiskorúért jelen esetben a tanára felelős. Nagy létszám mellett ez nem biztosítható.
3. A kiskorú diák pressziót érez a tanárja irányából, és ezért félelemből megy el tüntetni.
4. A kiskorú politikai irányultságának a kialakítása nem a tanár, hanem a szülő feladata. Tehát a tanár ezt a kötelességet nem veheti át, és főleg nem használhatja ki azt saját érdekei szerint!
Pista bácsi
2022-10-07 at 14:09
Sajnos libsi-szoci szellemű ELTÉ-ről kerülnek ki azok a “tanárok” akikről ebben a cikkben szó van.Akiknek semmi nem elég és nem jó.Amikor Gyurcsány elvette a 13. havi fizetésüket és több ezrüket elbocsátotta,birka módjára hallgattak.Ebben a válságos helyzetben(háború,energiaválság,aszály) érjékbe azzal amit a kormány adni tud és amint lesz több, kormány úgy is adni fog,ezt megígérte.
ViAM
2022-10-07 at 13:56
A legfőbb hangadó “tanárokat” ki kell rúgni, ezek többsége úgyis azért lett tanár, mert máshová nem kellettek.
A ’70-es, ’80-as években is akkora hiány volt belőlük az igaziak kiesése után, hogy képesítés nélküliekkel oldották meg.
Akkor találták ki, hogy a Ho Si Minhen besétálhatnak a diplomájukért és játszhatják az agyukat. Na, itt tartunk most.
Akinek nem inge, természetesen ne vegye magára!
Sas
2022-10-07 at 13:47
Egy részüket sosem tudta zavarni, ha -mondjuk-úgy kapnak emelést, hogy az rövidesen elinflálódik-ez történt 2002 után.Ilyen “komplex” gondolkodást-az ideologia-vezérelt részüktől nem is szabad elvárni.Nekik az is olyan bonyolult, mint pl. a kanti a priori, hogy ha hülye rágalmakat terjesztenek-DK- szimpatizánsként-az nem tesz jót a gazdaságnak.Önfeledten szoktak tolvajozni.Nincs kognitív disszonanciájuk.Hiába nőtt a nemzeti vagyon, hiába lettek hazai bankok, stratégiai vállalatok, aranytartalék-soha ki nem fogytak a primitív dumákból.Könnyen elképzelhető, miket szövegelhetnek, egymás közt.Erre a szintre nincs szükség.
ERZSI
2022-10-07 at 13:38
Ezeknek a tanároknak nincs önértékelése, az élethez való viszonya elégtelen. Mit gondolnak a többiek, azért vannak, hogy őket ajnározzák! Tudásszintjük alacsony!!
khm
2022-10-07 at 13:37
Majsai Klára !
Gratulálok! És köszönöm is.
Nagyon jól ragadta meg a lényeget.
Judit
2022-10-07 at 13:26
Írják már le azt is hogy 2002 és 2010-között mennyi volt a fizetésük,
és most 2010-től ezidáig mennyi a fizetésük.!!! Mikor mennyi fizetés emelés volt.!!!
Na és mennyi szabadságuk volt- van.!!! Telhetetlen népség.!!!
EGYETÉRTŐ!
2022-10-07 at 13:26
Tökéletesen egyetértek a levél írójával! Magam is így gondoltam eddig is. Az ellenzék szervezte meg mégpedig Soros pénzéből finanszírozva! Ez az az ellenzék, amely teljes mellszélességgel ellenezte Magyarországnak, EU-ból járó összegek kifizetését! Gyurcsány idején a tanárok annyira szegények, alul fizetettek voltak, hogy egy temetésre egymástól kértek kölcsön a kollégáktól fekete harisnyát, fekete szoknyát, stb… És még rezsicsökkentésről sem mertek álmodni! Ugyanakkor a Gyurcsány házaspár Magyarországnak felvett hitelből 2 milliárd(!) dollárt lenyúlt, és Indonéziában energetikai papírokba fektetett be, NÉVRE SZÓLÓAN! Utána lehet nézni, kedves, akkor még meg sem született fiatalok, akik most is az ő szekerüket nyomjátok, miközben a szüleitek a kölcsön terheit viselik, a mai tanárokkal együtt! – Sok hasonló aljasságot elkövettek a szoclibek, akik ugyan baloldalinak hirdetik magukat, de az ég egy világon sincs közük a munkásosztályhoz, a dolgozókhoz!