Néhány éven belül az elektromos járművek olcsóbbak lesznek, mint a belső égésű motorral hajtottak, így a fogyasztóknak is sokkal könnyebb lesz a választás – jelentette ki Frans Timmermans az európai Zöld megállapodásért felelős uniós biztos kedden Strasbourgban az Európai Parlament plenáris ülésén.
A biztos az új gépjárművekre vonatkozó, a szén-dioxid-kibocsátási előírások módosítására irányuló uniós javaslatról szóló vitában kifejtette: az európai embereknek minél előbb hozzá kell férniük a megfizethető, tiszta közlekedéshez, ennek érdekében pedig az elektromos mobilitást, különösen a személygépkocsiknál, a lehető leggyorsabban be kell vezetni.
Fel kell venni a versenyt
Az európai autóipar az elmúlt években sokat fejlődött, az elektromos járművek üzemeltetési költségei már most is alacsonyabbak, mint a belső égésű motorral hajtott autóké. Felhívta a figyelmet, hogy az európai autóipar jelenleg a legjobb és leginnovatívabb a világon, azonban ezt a versenyelőnyt fent kell tartani. Emlékeztetett, hogy Kína tavaly több elektromos autómodellt vezetett be a nemzetközi piacokon, “amelyek jó minőségű, egyre inkább megfizethető gépjárművek”.
Versenyeznünk kell velük, nem adhatjuk át kívülállóknak ezt az iparágat, be kell fektetnünk az európai autóipar átalakításába, és elektromos járműveket a világszintű fogyasztásra kell gyártanunk
– hangsúlyozta.
Arra is rámutatott, a jövő autóiparában fenntartható munkahelyeket kell teremteni, tehát ennek megfelelően kell átalakítani és képezni a munkaerőt.
Nem kevesebb emberre van szükségünk, hanem más készségekkel rendelkező emberekre, mert ipari forradalom zajlik, akár tetszik, akár nem. Dönthetünk úgy, hogy az társadalmi értékeinkkel összeegyeztethető módon élére állunk, vagy átadhatjuk a vezetést a világ más részeinek, de akkor az ipar leépülésével kell számolnunk
– hangoztatta.
Túl rövid az idő
Tóth Edina a Fidesz EP-képviselője felszólalásában elmondta: a javaslat szerint 13 év múlva nem lehet majd új benzines és dízelmotoros autót forgalomba hozni az EU-ban, ezt azonban túl rövid határidőnek nevezte, mivel nincs megfelelő töltőinfrastruktúra, sem fizetőképes kereslet a szén-dioxid-mentes korszak elkezdéséhez.
Véleménye szerint, az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező polgárok jelentős része nem tud majd új autót vásárolni, tovább fog nőni a gépjárművek átlagéletkora, régi rossz minőségű autók fogják elárasztani az országutakat. Úgy vélte, hogy a belső égésű motoroknak vannak fejlődési lehetőségeik, a fejlett szintetikus üzemanyagok változást hozhatnak. Alternatív lehetőségek nélkül egy javaslat megvalósítása csupán vízió marad – hívta fel a figyelmet a fideszes képviselő.
A szén-dioxid-kibocsátási normák felülvizsgálatára vonatkozó jogalkotási javaslatot az Európai Bizottság terjesztette be 2021 júliusában. A javaslat értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemű autók értékesítését, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie. Az előterjesztésről csütörtökön szavaz az Európai Parlament.
Forrás, fotó: MTI
csakafidesz
2023-02-15 at 06:15
Szeretném ismételten előadni, hogy az elektromos autózás az áramtermelő kapacítások háromszoros növelését igényeli, plusz az ehhez szükséges nagyarányú hálózatbővítést! Ezt pedig valakinek meg kellene fizetni.
Bár:
Az Európai Unió végtelenül hülye vezetése nem tudja, hogy honnan, hogyan és miből állítson elő több villanyáramot.
Magyarul. Az egész egy bazinagy lufi és félúton hatalmas durranással kipukkad!
csakafidesz
2023-02-15 at 06:10
Ezt úgy fogják elérni, hogy a benzinmotoros árát felemelik a csillagos égig, és akkor tényleg olcsóbb lesz a villanyautó, csak a magyarok részére megfizethetetlen.
Bukohill
2023-02-14 at 23:27
Lepunnyadt akkuval biztosan.
Namond
2023-02-14 at 19:03
Hazug szar.
A belsőégésű motort drágítják, nem az elektromost olcsóbbítják.
Rendszeres
2023-02-14 at 18:36
Tudjuk, a szankciók pedig működnek…..
ELMENTEK MIND A P.CS.B.!!!! ti kis antikorruptak.
HUXIT, mondjuk már holnap
Karácsony.sk
2023-02-14 at 18:07
Na most már elég belőled te agyatlan 1 bites liberálfasiszta fasz!
Szlovákiából…..
Logikus
2023-02-14 at 17:26
Mennyit kap ez a sok hazudozásért vajon?
polizza
2023-02-14 at 16:40
Bár én nagyon tudatlan vagyok, de szerintem az elektromos sem lesz világmegváltó.
Illetve akkor, ha a feltöltése nem fog több időt igénybe venni, mint most egy tankolás.
Mondják, majd valami ,,cellacserés módon” megoldják.
És mi van ha az éppen benne levő jó állapotú helyett egy hibásat kap? Ki fogja fizetni cseréjét?
Mert OK!, aki csak napi pár km-t megy, az töltögetheti egész éjjel. Persze ha van megfelelő kapacitású kapcsolódása a hálózathoz.
A hálózatok – országos és ingatlanon belüli – átvariálása az elektromos fűtésekre, autótöltésekre, mindenre, nem olcsó és az áram sem lesz olcsó!
Aki meg hosszú utakra jár vidékre naponta, az meg vegyen még kétféle autót is? Már ameddig nem záratják be, ritkítják ki az üzemanyaghálózatot.
Nem beszélve arról, hogy a két autó kétszer annyi parkolóhelyet foglal. Ja, az jó a geriféle városvezetésnek! Nagyobb bevétel a semmiért. Na meg a jó sok büntetési pénzből plusz bevételek, amit lehet elkölteni, vagy inkább eltüntetni.
Az embernek tényleg az az érzése, hogy az életét folyamatosan csak nehezíteni akarják, mert még a jó ötletekből is gyilkos megoldásokat csinálnak az ilyen
Timmermanns és tsai félék.
Matu
2023-02-14 at 16:29
Ez magyarán azt jelenti, hogy olyan baromi drága lesz a benzin, hogy még az elektromos autó is jobban megéri…
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-02-14 at 15:35
Úgy látszik, a spanyolok sem osztják azokat a magas elveket, amelyekkel a belpesti muciológusok meg akarják szabni Debrecen (és a hazai ipar) jövőjét.
“A sagunti akkumulátorcellagyár terveit 2022 márciusában erősítették meg . A PowerCo évi 40 GWh kapacitásra törekszik, és több mint 3000 ember foglalkoztatását tervezi.
A PowerCo gigagyárat ezért a Generalitat Valenciana tanácsa a Stratégiai Területi Projekt (PTE) részévé nyilvánította. A valenciai elnök, Ximo Puig rámutatott, hogy a megállapodás aláírása „a Volkswagen-csoport által az ipari tervéhez kapcsolódó folyamat alapvető lépése, és mérföldkő a valenciai közösség gazdaságának jövője szempontjából”. “
Jurka
2023-02-14 at 15:32
2030-ra az ilyen timmersman félék a rácson túl lesznek,vagy kb 2 méter mélyen.Nem kell komolyan venni őket.
Tévedni emberi dolog
2023-02-14 at 15:26
Meg hazudni is.
Vagy nem lesz olcsóbb
2023-02-14 at 14:14
Addig is kapja a horribilis fizetését ez és a többi a sok hülyeségért, amit beszélnek.
Pankovics Lujza
2023-02-14 at 13:42
Timmermans? Az egy hazug propagandista. Rejtő Jenő “tanúpipőkének” hívná, ha élne. Ezt a műszaki-gazdasági kérdést (villanyautó-belsőégésű motor) az élet fogja megoldani. Persze a hülyék (EU), szabályozni akarják és meg is teszik.
tarcsa
2023-02-14 at 13:35
Timmermanns olyan hülye helyből, mint egy józan paraszti ésszel megáldott gondolkodó ember nekifutásból. Tudjuk az elektromos töltés is ingyen lesz, vagy nagyon olcsón és az egészet napkollektorokkal fogják megoldani. Dehogy lesz minden sokkal drágább, mint eddig! Remélem a családja jól van. Remélem a tankok és az interkontinentális rakéták is elektromos meghajtást kapnak. Ennek a baromnak a fejében biztosan.
Naprózsa
2023-02-14 at 13:34
2035-re át kell állni elektromos autókra? Kiknek, hiszen a másik nagy filantrópunk már közölte, hogy 2030-re már nemleszsemmink-ésboldogleszünk. Neked, Észnélkülmans a gazdáid nem is szóltak erről?
dr. Kolompár Genitália
2023-02-14 at 13:18
Igen, olcsóbbak lesznek – a most eladott autók… Muhahaha
Amúgy “néhány” év múlva lehet, hogy már senki nem akar dodzsemet venni. Szeretnék látni egy kimutatást arról, hogy a gyárak által ígért “hatótáv” a valóságban mennyi, illetve arról is, hogy ugyanez az egy töltéssel megtehető távolság mennyi akkor, amikor +40 fok van kint, vagy mínusz 10 fok. Merthogy a légkondit gondolom nem az anyósülésen utazó hajtja a lábával. Ahogy arról is kellene egy kimutatás, hogy hány évig bírják az akkuk hiba nélkül, és mibe fáj a cseréje. Aztán ha ezeket már tudom, akkor eldöntöm, hogy a jelenlegi ár felénél már olcsónak vehető az elektrotyka, vagy csak csőbe húzzák az embereket.
Tudományos libsizmus
2023-02-14 at 13:10
Ha Timmermans mondja, akkor az biztos úgy is lesz.
Aztán a rabszolgamunkával Kongóban bányászott lítium nem bassza a csőrödet, Timmermans?
Vagy a lignitbányák libasorban megnyitása Németországban, amelyekből majd ötször annyi kell, ha bejön neked az elektromos autó prodzsekt. Az se bassza a zöld csőrödet?
Aztán a húsz év múlva millió számra kidobott aksikkal mit fogsz csinálni? Megeszed?
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-02-14 at 12:17
Olcsóbb lesz… ha a belső égésűek árát büntető sarcolások nyomán az egekbe emelik. Nevetek, pedig sírnom kellene…
Hesslerezredes
2023-02-14 at 12:02
…annak a néhány kiváltságosnak, aki meg tudja venni azért a horribilis árért, ami “olcsóbb” lett.
Királytigris
2023-02-14 at 11:55
Mitől lenne olcsóbb az akkumulátor? Ugyanis az aksi miatt drága a villanyautó.
Nincs más választás, a 2035-ös évet megelőzően be kell tárolni új belsőégésű járműveket, hogy 2035 után is legyen mivel közlekedeni meg szállítani.
maris
2023-02-14 at 11:50
Éljen az elektromos csúcsmodell. 650 km-es úton a csapatból a Tesla két és fél órával később érkezett meg mint a többi büdös kipufogó gáz szagú hagyományos kocsi.